تیرداد نیوز

کد خبر: ۶۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - 22:40 - 29 June 2024
تولیدکننده اسباب بازی؛

بازدید هیئت اعزامی صنعت اسباب بازی از برخی شرکت های ازبکستانی

هیئت اعزامی زیست بوم صنعت اسباب بازی در جریان سفر به ازبکستان از برخی از شرکتهای اصلی تولیدکننده اسباب بازی در آن کشور بازدید کرد.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، این بازدید با حضور مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و فعالان زیست بوم صنعت اسباب بازی حاضر در هیئت اعزامی در محل کارخانه تولیدی این شرکت ها جمعه ۸تیرماه برگزار و از شرکتهای مختلف بازدید شد.

 ازبکستان دارای ظرفیت بازار حدود ۲۰۰ میلیون دلاری سالانه در حوزه مصرف محصولات اسباب بازی است و در این بازدید برخی از بزرگترین تولیدکنندگان اسباب بازی ازبکستانی با حجم بازار مناسب داخلی و صادراتی نیز معرفی شدند.

در این بازدید، شرکت‌ها و تولیدکنندگان ازبکستانی برای همکاری با فعالان تولیدی و اقتصادی صنایع خلاق حوزه اسباب بازی ایرانی از طریق بهره برداری از ظرفیت قالب‌های صنعتی طرفین، همکاری و تسهیل گری تبادلات مالی، اقتصادی و صنعتی ازبکستانی براساس قوانین ، مقررات تجاری و اقتصادی ازبکستان، تامین قطعات و مواد، خرید محصول، بسته بندی، ظرفیت های تولید و برند مشترک و... استقبال کردند.

حسنلو طی این جلسه بر حمایت دولت ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از زیست بوم صنعت اسباب بازی تاکید کرد.

همچنین در این جلسه، حسین نخ چی، مسئول کارگروه اسباب بازی ستاد و از اعضای هیئت اعزامی به ازبکستان ضمن گفت‌وگو با تولیدکنندگان ازبکستانی به بیان ظرفیت‌های مشترک همکاری با فعالان اقتصادی صنایع خلاق آن کشور پرداخت.

 نشست های B2B زیست بوم اقتصاد خلاق و فناوری‌های فرهنگی و نرم با شرکت‌های ازبکستانی

در جریان سفر هیات اعزامی ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم به ازبکستان نشست های B2B زیست بوم اقتصاد خلاق و فناوری های فرهنگی و نرم حوزه های انیمیشن، بازی های رایانه ای، اسباب بازی، نوشت افزار و آموزش با حضور شرکت های زیست بوم صنایع خلاق ایران و برخی شرکت ها و فعالان ازبکستانی این اکوسیستم در تاشکند انجام شد.

در این نشست، مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم، رحمت الله خرمالی، رایزن بازرگانی سفارت ایران در ازبکستان ، بهروز آهنگربیک، مسئول کارگروه های ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم، سعید نیک پور، مشاور ستاد توسعه فناوریهای نرم، مهدی افشار و حمید احمری مدیران خانه فناوری و نوآوری ایران در تاشکند (IHITT)، اولوگ بیک، رئیس اتحادیه اسباب بازی ازبکستان، انور عبدوقیوم، رئیس اتحادیه پلاستیک و اسباب بازی ازبکستان و نیز مالک شرکت Toy Bola و برخی از فعالان اکوسیستم صنایع خلاق حوزه های گیم، انیمیشن، اسباب بازی، آموزش و نوشت افزار در محل آی هیت ایران در ازبکستان – تاشکند حضور داشتند.

خرمالی، نخست از برگزاری این رویداد توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و آی هیت ایران تشکر کرد و ضمن اشاره به ظرفیت های کمی و کیفی شرکت های ایران در عرصه تولید، توزیع، بازارپردازی و نیروی انسانی به ویژه در عرصه اسباب بازی، از آمادگی سفارت برای ایفای نقش تسهیل گری در تعاملات و ارتباطات فیمابین شرکتهای ایرانی و ازبکی خبر داد.

در این نشست دو نفر از مدیران شرکتهای بازرگانی و تجاری ازبکستانی در حوزه های اسباب بازی، ایران را سرزمین نوآوران و فناوران عنوان کردند و بر ظرفیت های طرف ایرانی برای توسعه متوازن و دوطرفه در حوزه تولید و توسعه بازار صنایع خلاق با استفاده از توان صادراتی و کریدوری ازبکستان، تاکید و آمادگی خود را برای تسهیل این موضوع نیز اعلام کردند. در ادامه و پس از این افتتاحیه، مدیران و فعالان ازبکستان طی جلسات B2B با شرکتهای ایرانی، ضمن تبادل توانمندیها و ظرفیت‌های تولیدی، صنعتی، تجاری و اقتصادی خود، از نمایشگاه جنبی رویداد بازدید کردند.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
ضرورت تنظیم و تکمیل زنجیره ارزش در حوزه تعمیر و احیای تجهیزات پرشکی

ضرورت تنظیم و تکمیل زنجیره ارزش در حوزه تعمیر و احیای تجهیزات پرشکی

راه های تعامل و توسعه روابط اقتصادی با ازبکستان در حوزه زیست بوم صنایع خلاق

راه های تعامل و توسعه روابط اقتصادی با ازبکستان در حوزه زیست بوم صنایع خلاق

کاهش آلاینده های زیست محیطی با تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته

کاهش آلاینده های زیست محیطی با تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته

بومی سازی کیت های تصفیه آب فوری با یک چهارم قیمت نمونه مشابه خارجی

بومی سازی کیت های تصفیه آب فوری با یک چهارم قیمت نمونه مشابه خارجی

حمایت و اجرای 50 پروژه تحقیقاتی و فناورانه شناختی

حمایت و اجرای 50 پروژه تحقیقاتی و فناورانه شناختی

پیشنهاد روز

وضعیت بارش ها در کشور طی هفته دوم تیرماه

شرایط فروش فوق العاده سایپا اعلام شد

جزئیات برگزاری و توزیع کارت نوبت دوم کنکور اعلام شد

استقلال میلیاردی محکوم شد

سی و ششمین حراج شمش طلا لغو شد

پزشکیان تغییر را به نفع ملت ایران رقم می زند

ثبت نام دومین آزمون صلاحیت حرفه ای روانشناسان و مشاوران آغاز شد

کوچه باغ فرهنگ و تاریخ