تیرداد نیوز

کد خبر: ۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - 17:56 - 06 July 2019

روستای مصر

روستای مصر از جمله روستاهای زیبای توابع خور و بیابانک اصفهان است.روستای مصر یکی از فاصله دار ترین روستاها نسبت به جاده اصلی در اصفهان است.

روستای مصر اصفهان کجاست

روستای مصر از جمله روستاهای زیبای توابع خور و بیابانک اصفهان است.روستای مصر یکی از فاصله دار ترین روستاها نسبت به جاده اصلی در اصفهان است.روستای مصر یکی از زیباترین و بکر ترین جاذبه های گردشگری استان اصفهان است.

مصر نام روستایی با مردمانی مهمانواز در میان صحراست که پر از درختان نخل، آفتابگردان، بوته های انار، پرندگان و پروانه هاست.مردم محلی از این منطقه با عنوان کویر مصر نیز یاد می کنند.این روستای کوچک اما بسیار دیدنی دارای طبیعتی منحصر بفرد و پر از جاذبه های دیدنی است و همواره میزبان گردشگران بیشماری از تمامی نقاط ایران می باشد.

روستای مصر اصفهان کجاست

کویر توریستی مصر در خور و بیابانک

وجود دریای شنی، تپه های شن روان، رمل ها، پشته های شنی و نخلستان های زیبا و پربار در کنار طبیعت بکر و دست نخورده، این روستا را به مقصدی برای طبیعت گردانی که از استان اصفهان دیدن می کنند بدل کرده است.شتر سواری در شن های کویر از جمله تفریحات گردشگران در مراجعه به روستای مصر است.از جمله جاذبه های کویر مصر اصفهان برخورداری از پدیده‌ های طبیعی متنوع مانند رمل و تپه‌ های ماسه‌ ای بی مانند است که بازدید از آن در کنار پوشش گیاهی و جانوری بسیار غنی منطقه بیابانک لذت کویر گردی را برای شما دو چندان خواهد کرد.

بازدید از روستای مصر با تپه های شنی بلند و آسمان زیبای به همراه سرگرمی ها و تفریحات آن تجربه ای متفاوت را برای شما رقم خواهد زد.

کویر توریستی مصر در خور و بیابانک

موقعیت جغرافیایی روستای مصر

این روستا در حد فاصل 45 کیلومتری شهرستان جندق و از سوی دیگر در بخش شمالی منطقه خور قرار دارد و روستایی از توابع خور و بیابانک شهرستان نائین در استان اصفهان به شمار می رود.روستای مصر در مسیر اصلی جاده دامغان به نائین و اصفهان با فاصله نسبتا زیادی از جاده واقع شده است.

آب و هوای روستای مصر

آب و هوای روستای مصر به دلیل قرارگرفتن آن در کویر جزو آب و هوای خشک و بیابانی به شمار می رود.تماشا و رصد ستارگان با توجه به آسمان صاف و پر ستاره روستای مصر، این مکان را به مقصدی برای علاقه مندان به نجوم و تماشای ستارگان بدل کرده است.

موتور سواری، کویر نوردی و شتر سواری در شن های کویر از جمله تفریحات گردشگران در بازدید از روستای مصر است.

لازم به ذکر است چاه دراز، کلاته یوسف و مزرعه یوسف از جمله نام های دیگر و قدیمی روستای مصر است.

موقعیت جغرافیایی روستای مصر

آب مصرفی روستای مصر از طریق قناتی که در فاصله بیست و پنچ کیلومتری روستا قرار دارد تامین می شود.در مورد علت نام گذاری این روستا با نام مصر بیان شده است که نیانگذار این روستا چوپانی به نام "یوسف "بوده است که برای رسیدن به آب چاهی را برای گوسفندان واهالی ساکن در این روستا حفر که تا مصر امروزی ادامه داشته است که نام آن بعدها به "چاه دراز"تبدیل شد .وبه دلیل الهام گرفتن نام یوسف که از داستان حضرت یوسف این روستا از چاه دراز به "مصر" یا روستای مصر تغییر نام داد.

وجود این قنات از جمله دلایل سرسبزی نخلستان های روستای مصر به شمار می رود..وجود نخل های سرسبز و زیبا بر شکوه این روستای گردشگری می افزاید.همچنین شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی و دامداری و کشت محصولاتی چون زعفران و گندم است.

روستاهای امیر آباد و فرحزاد دو روستا در همسایگی روستای مصر هستند که آنها نیز با داشتن نخلستان های سرسبز و بزرگ بر جاذبه های این منطقه افزوده اند.محصور بودن این روستا در میان دریای شن های روان و وجود دریاچه و نیزاری زیبا در حدود شش کیلومتری روستای مصر از جمله مواردی است که نظر گردشگران را به خود جلب می نماید.

آب و هوای روستای مصر

معرفی اقامتگاه و جاذبه های روستای مصر

کویر و روستای مصر از جمله کویرهای جذاب و دیدنی ایران است و از مهم ترین مقاصد محبوب تورهای کویرگردی کشور است.علت این امر وجود چندین اقامتگاه‌ بومگردی بینظر در این منطقه با امکانات رفاهی مناسب برای بوم گردان داخلی و خارجی می باشد.روستای مصر برای طبیعت‌ گردان و گردشگران علاقه مند که به دنبال ماجراجویی هستند مقاصد زیبا و سفری متفاوت خواهد بود.

چال سلکنون

نیزار مصر

دریاچه نمک سلکنون

تخت عباسی

تخت عروس

رملهای ماسه ای

آسمان شب در روستای مصر چنان صاف است که علاقه مندان به نجوم و ستارگان می توانند با چشمان غیر مسلح در تمام سال به تماشای ستارگان بپردازند.

تصاویر زیبا از روستای مصر

معرفی اقامتگاه روستای مصر

جاذبه های زیبای روستای مصر

آدرس روستای مصر بیابانک

تصاویر دیدنی روستای مصر

موقعیت گردشگری روستای مصر

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد