تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - 15:41 - 30 June 2019

جنگ تجاری چین و آمریکا به جنگ ارزی تبدیل می شود

سرپرست یک گروه تحقیقاتی می‌گوید واشنگتن پس از این‌که از جنگ تجاری با چین فارغ شود، ظرف ۲ تا ۳ سال می‌تواند یک جنگ ارزی به راه بیاندازد.

تیرداد نیوز - به گزارش راشاتودی، کریستین گاتیکر، سرپرست تحقیقات گروه جولیوس بائر، می‌گوید واشنگتن پس از این‌که از جنگ تجاری با چین فارغ شود، ظرف ۲ تا ۳ سال می‌تواند یک جنگ ارزی به راه بیاندازد.
این استراتژیست به سی‌ان‌بی‌سی گفت که فدرال‌رزرو آمریکا به شدت تحت فشار کاخ سفید قرار دارد تا سیاستی را اجرا کند که می‌تواند آینده دلار را دگرگون کند.
گاتیکر گفت: فدرال‌رزرو از حالت اتوپایلوت که تدریجاً در حال افزایش نرخ بهره بود، با چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای، به کاهش نرخ بهره و تسهیل فضای مالی روی آورده است، بنابراین من معتقدم فشارهای معینی وجود داشته است.
او ادامه می‌دهد: بنابراین من معتقدم وقتی که بانک مرکزی به راحتی تحت فشارهای کاخ سفید نرمش نشان دهد، می‌توان انتظار داشت که به طرح‌های بزرگ‌تر دولت در جنگ ارزی هم تن در دهد. در این راستا ضعیف‌تر شدن دلار به طور تضمینی اتفاق خواهد افتاد، چراکه دیدگاه دولت آمریکا آن را مناسب می‌داند. به این ترتیب امکان این وجود دارد که ظرف ۲ تا ۳ سال آینده، ما از وضعیت جنگ تجاری به وضعیت جنگ ارزی انتقال پیدا کنیم.
از سوی دیگر، جنگ ارزی وقتی اتفاق می‌افتد که کشوری برای تشویق اقتصاد خود، عمداً ارزش ارز خود را کاهش دهد. رئیس‌جمهور ترامپ اخیراً سایر کشورها، به ویژه چین را به دستکاری نرخ ارز خود برای به دست آوردن مزیت‌های ناعادلانه رقابتی، متهم کرده است.
ماه گذشته وزارت تجارت آمریکا طرحی را پیشنهاد داد که طی آن واشنگتن می‌تواند به واردات کشورهایی که آمریکا تشخیص دهد نرخ ارز خود را پایین آورده‌اند، تعرفه‌های خاص وضع کند.
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد