تیرداد نیوز

کد خبر: ۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - 20:08 - 09 July 2019

طرز تهیه حلوا هویج

طرز تهیه حلوا هویج یکی از پر طرفدارترین حلوا های ایران و طرز تهیه حلوا هویج به همراه شرح طبخ حلوا هویج و تزئینات حلوای هویج مقوی ترین حلوا.

طرز تهیه حلوا هویج

طرز تهیه حلوا هویج

طرز تهیه حلوا هویج یکی از پر طرفدارترین حلوا های ایران و طرز تهیه حلوا هویج به همراه شرح طبخ حلوا هویج و تزئینات حلوای هویج مقوی ترین حلوا.حلوای هویج یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدار ترین حلوا ها در منطقه آذربایجان کشورمان ایران است.حلوای هویج بیشتر در فصل های سرد مانند پاییز و زمستان پخته می شود.حلوای هویج هم به عنوان دسر در کنار غذا سرو می شود و هم به عنوان صبحانه در وعده غذایی وزانه جای می گیرید.حلوای هویج به طور کلی از ترکیب هویج رنده شده و مقدار خاصی آب، شکر و شیره انگور به همراه تفت مداوم بر روی حرارت کم تهیه می شود. 

هویج یک سبزی ریشه‌ دار مقوی خوراکی است.حلوای هویج یکی از کم چرب ترین انواع حلوا با طعمی بسیار دلنشین است.در این مطلب سعی بر آن داشته ایم تا طرز پخت سریع و آسان این حلوای دلپذیر را به شما آموزش دهیم.

طرز پخت حلوای هویج

مواد لازم برای پخت حلوای هویج :

هویج رنده شده 6 کیلو گرم

شکر 2 کیلو گرم 

شیره انگور نیم کیلو گرم

گردو آسیاب شده به میزان دلخواه

طرز تهیه حلوا هویج

ابتدای هویچ ها را شسته و سپس رنده کنید.لازم به ذکر است در این مرحله می توانید لایه رویی هویج ها را نیز جدا کنید.

در این مرحله هویج ها را بر روی حرارت کم قرار می دهیم به آرامی تفت دادن هویج را آغاز می کنیم.این روند را تا آنجا ادامه می دهید که آب موجد در ظرف کاملا بخار شود.

پس از بخار شدن آب موجود در ظرف، شکر را به تدریج بر روی هویج ها اضافه می کنیم. نکته اینکه در این مرحله کماکان به هم زدن هویج ها باید ادامه دهید.

در مرحله بعدی از پخت حلوای هویج شیره انگور را به تدریج به مواد خود اضافه می کنید.در این مرحله هم زدن مداوم هویج ها بسیار اهمیت دارد و هم زدن را تازمانی که هویج های رنده شده حالت چسبنده پیدا کنند ادامه می دهیم.
در مرحله پایانی گردو خرد شده و یا آسیاب شده را مواد خود اضافه می کنیم و آنرا کاملا بهم می زنیم و سپس قبل از سرد شدن حلوا آنرا در ظرف کشیده و تزئین می کنیم.

در برخی از دستو العمل های طرز تهیه حلوای هویج از کره و پودر شیر، کشمش و هل نارنج نیز می توان استفاده کرد.همچنین به جای گردو از مغز بادام و پسته نیز می توان استفاده کرد.

طرز تهیه حلوا هویج

طرز تهیه حلوا هویج

حلوای هویج را پس طبخ می توانید با خلال گردو، بادام و پسته  و یا پودر نارگیل تزئین کنید.حلوای هویج به خاطر رنگ و ظاهر زیبایی دارد همواره یکی از بهترین گزینه ها برای سفره آرایی به شمار می رود.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد