تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - 19:09 - 02 July 2019

چشمه آب گرم آبش احمد

چشمه آبگرم آبش احمد در روستای متاللی یا متعلق در ۴ کیلومتری شهر کلیبر با وسعت زيربنای هشت هزار و 500 متر در استان آذربایجان شرقی واقع شده است.

چشمه آب گرم آبش احمد از سرچشمه با حدود دمای ۸۰ درجه سانتیگراد فعال می شود.این چشمه به عنوان یکی از وسیع ترین و بهداشتی ترین مجتمع های آب گرم و آب درمانی ایران به شمار می رود. این مجتمع عظیم گردشگری و آب درمانی در فاز نخست شامل استخر سرپوشید دارای سقف متحرک است. از جمله مواد معدنی موجود در چشمه آبش احد است.
آب چشمه آب گرم آبش احمد از طریق دو لوله به حمام زنانه و مردانه منتقل می شود این حمام ها دارای استخر و دوش های آبگرم و تفکیک شده است.آب چشمه آبش احمد در ردیف آب‌های کلوره سولفاته و همچون روغن لیز است.
آبش احمد دارای آب لغزنده و سرشار از مواد معدنی چون گلیسیرین، نیترات سدیم، گوگرد، سدیم و فسفر دارای خواص بسیار زیادی در درمان بیماری‌های مفصلی و گرفتگی عضلات و رماتیسمی و همچنین بسیاری از حساسیت های پوستی، و عضلانی، سنگ کلیه و ناراحتی های معده است.به همین سبب هر ساله پذیرای گردشگران بی شماری از تمام نقاط ایران و شهر های استان آذربایجان شرقی است.برای رفاه حال گردشگران و در کنار ساختمان های قدیمی یک مجتمع آب درمانی شامل تاسیسات جدید آب درمانی زنانه و مردانه و امکانات مانند رستوران سرویس بهداشتی و نمازخانه مجتمع و کمپ های اقامتی و رفاهی، رستوران سنتی، بوفه و مجتمع های تجاری است.
منطقه متعلق و چشمه آب گرم آبش احمد از جمله روستا های قدیمی استان با طبیعت روح انگیز و دارای آب و هوای ييلاقی با دره های سرسبز و کوه های سر به فلک کشیده است.اين روستا با دارا بودن جاذبه ها طبيعی و تفرجگاه ها، باغ های متنوع ميوه، چشمه آب گرم معدنی و چندین چشمه آب گرم از جمله مهم ترین مراکز استان به شمار می رود.
لازم به ذکر است روستای کلیبر در حدود ۱۶۰ کیلومتری تبریز واقع شده است.

تصاویر چشمه آب گرم آبش احمد :

 

چشمه آب گرم آبش احمد

چشمه آب گرم آبش احمد

چشمه آب گرم آبش احمد

چشمه آب گرم آبش احمد

چشمه آب گرم آبش احمد

چشمه آب گرم آبش احمد

جستجوهای مرتبط چشمه آب گرم آبش احمد :

مجتمع آب درمانی متعلق

چشمه آبگرم متعلق

مجتمع آبگرم کلیبر

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد