تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - 19:07 - 14 July 2019

طرز تهیه کیک آلو سیاه

طرز تهیه کیک آلو سیاه به عنوان عصرانه و دسری مناسب و خوشمزه.طرز تهیه کیک آلو سیاه با دو روش پخت به همراه دستور العمل کیک آلو سیاه به همراه تصاویر کیک آلو.

طرز تهیه کیک آلو سیاه

کیک آلو سیاه عصرانه و دسری مناسب برای فصل تابستان.در تابستان تنوع میوه بسیار زیاد است و می توان گفت فصل تابستان رنگین کمان میوه ها است. چون هر نوع میوه ایی دارای ویتامین مخصوص و برای درمان دردهایی به صورت ارگانیک استفاده می شود.آلو از آن دسته میوه هایی است که هم به صورت خشک وهم به صورت تازه از آن استفاده می شود.در این مطلب طرز تهیه کیک آلو سیاه این میوه هسته دار و خوش رنگ که سرشار از ویتامین c است را به شما آموزش می دهیم.
کیک آلو سیاه ی دسر مناسب و بسیار خوشمزه، ساده و کم خرج برای روزهای گرم تابستان می باشد.برای تهیه کیک آلو سیاه براساس تعداد نفرات می توان مواد لازم را افزایش یا کاهش داد.

طرز پخت کیک آلو سیاه

مواد لازم برای تهیه کیک آلو سیاه

آرد            3 پیمانه

روغن مایع  1 پیمانه

تخم مرغ    4 عدد

آلو سیاه     4 عدد

ماست      1 پیمانه

شکر          1 و 1/2 پیمانه

بکینگ پود  1 قاشق غذاخوری

نمک         1/8 قاشق چایخوری

وانیل         1/2 قاشق چایخوری

نکته : در پخت کیک آلو سیاه باید توجه داشت که دو مواد زیر به صورت دلخواه می تواند در دستور پخت کیک آلو سیاه به صورت جداگانه استفاده شوند.

دارچین 4/1 قاشق چایخوری (براساس سلیقه)

جوش شیرین 2/1 پیمانه (براساس سلسقه)

طرز پخت کیک آلو سیاه

1. کیک آلو سیاه باید در فر و دمای بین 180 تا 200 درجه سانتیگراد پخته شود.ابتدا فر را روی این درجه تنظیم می کنیم تا دمای داخل هم در حین انجام کار آماده شود.
بعد از شستن آلو ها آنها را نصف کرده و هسته آن را خارج می کنیم و آب را به همراه 3 قاشق غذا خوری شکر مخلوط کرده و آلوها را در آن قرار می دهیم تا کمی از حالت سفتی خارج شود.برای تزیین روی کیک تعداد کمی از آن را برداشته و بقیه را می گذاریم تا خوب پخته و بصورت پوره تبدیل شوند.
در مواد روغن و شکر داشتیم که آنها را خوب با هم ترکیب می کنیم و سپس تخم مرغ ها را به آن اضافه کرده و خوب را بهم می زنیم تا با هم ترکیب شوند و در همین حال نمک و وانیل را به مواد کیک آلوی خود اضافه می کنیم.

طرز تهیه کیک آلو سیاه

2. در مرحله بعدی آرد و بیکینگ پودر را که از قبل الک کرده شده است را کم کم به مواد قبل اضافه می کنیم و در نهایت ماست را به آن اضافه می کنیم.
3. قالب کیک را کمی چرب می کنیم و نصف مواد پوره شده را به همراه مقداری بادام و گردو مخلوط کرده و در قالب می ریزیم.سپس مابقی مواد را به آن اضافه کرده و آلوهایی که برای تزیین کنار گذاشته بودیم روی کیک آن به صورت دلخواه قرار می دهیم.

در مرحله آخر کیک را در فر که از قبل آماده کردیم قرار می دهیم تا روی آن قهوه ای رنگ شود و برای اینکه هیچ چیزی به آن نچسبد یک خلال دندان داخل مواد فرو می کنیم.

زمان پخت کیک آلو سیاه : 45 - 50 دقیقه

طرز تهیه کیک آلو سیاه

طرز تهیه کیک آلو سیاه

همچنین در صورت استفاده از دارچین و جوش شیرین در طرز تهیه کیک آلو سیاه این دو مواد را به روغن و شکر اضافه می کنیم که جوش شیرین باعث می شود کیک به اندازه کافی پف کند و دارچین هم طعم لذیذ تری به کیک آلو سیاه خوشمزه می دهد.در مورد دمای آن گاهی بین 30 - 35 درجه هم قرار می دهند.

بعد از پخت : کیک را از فر خارج کرده تا خنک شود.

طرز تهیه کیک آلو سیاه

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد