تیرداد نیوز

کد خبر: ۶۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 13:34 - 02 July 2024

آینده بورس پس از انتخابات چه می شود

نکته مهم بازار سهام پس از دور اول انتخابات، نوسان‌های عجیب آن بوده‌ است. یک کارشناس بازار سهام در پیش بینی بورس پس از انتخابات نه تنها این موضوع را نگران کننده نمی‌داند، بلکه نشانه‌ای از روزهای خوب بازار عنوان می‌کند.

به گزارش تیرداد نیوز -  روند این روزهای بازار سهام عجیب است و شاهد نوسان‌های شدید و خروج پول حقیقی هستیم؛ به طور مشخص پس از برگزاری انتخابات در روز شنبه بازار به سمت مثبت حرکت کرد اما در روز یکشنبه با افت بیش از ۲۰هزار واحدی روبه‌رو شد. در حقیقت پس از مشخص شدن نتایج دور اول انتخابات، بورس با یک فضا نااطمینانی جدید روبرو شده است؛ موضوعی که پیش بینی بورس را حداقل در کوتاه مدت تحت تاثیر قرار داده‌است و به نظر می‌رسد شرایط توام با ابهام طی پایان این هفته ادامه داشته باشد.

بازار سهام سناریو‌های متفاوت مشخص شدن چهره اول دولت چهاردهم را براساس احتمال روی کار آمدن هر فرد لحاظ می‌کند. کارشناسان معتقدند، برنامه‌های شفاف و مشخصی از هیچ‌یک از دو کاندیدا در رابطه با مدیریت کسری بودجه، تورم، اصلاح قیمت نهاده‌های انرژی، تامین زیرساخت‌ها به ویژه در رابطه با بحث تامین انرژی صنعت ارائه نکرده‌اند؛ پاشنه‌آشیل‌هایی که در سال‌های اخیر بازار سرمایه و شرکت‌ها آسیب زیادی از ناحیه آنها دریافت کرده‌اند.

به همین واسطه نگرانی اهالی بازار و پول هوشمند نسبت به مسیر ماه‌ها و سال‌های آتی بازار و صنعت، قابل درک است. محتمل‌ترین  سناریو برای پیش بینی بورس در روزهای باقی‌مانده از هفته جاری، نوسانی دنبال شود و جهت مشخصی را در پیش نگیرد. در حال حاضر در راستای پیش ‌بینی بورس با توجه به نرم شدن شیب عرضه‌ها در نیمه دوم بازار، به نظر می‌رسد جریان معاملات در روزهای میانی بازار، متعادل‌تر دنبال شود.

پیش بینی بورس پس از انتخابات

مهدی بیات‌ منش کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه  در خصوص آینده بازار سهام و پیش بینی بورس پس از انتخابات اظهار کرد: انتخابات یک تحول بنیادی در بازار سهام ایجاد خواهد کرد و این باعث می‌شود که پیش بینی بورس امیدوارانه باشد. یکی از دلایلی که بازار در روز پس از انتخابات مثبت شد، همین موضوع بود. البته عوامل دیگری هم قطعا می‌تواند در پیش بینی بورس موثر باشد، مانند مسائل تکنیکی و سیاست‌های دولت از جمله نرخ خوراک.

او بیان کرد: روز یکشنبه هم ریزش خیلی شدیدی رخ نداد. از نگاه بازاری که در خط مستقیم نوسان دارد افت ۲۰‌هزار واحد شاید مقداری عجیب باشد ولی برای بازاری که حرکت آن باید با نوسان بیشتری همراه باشد و ریتم تندتری داشته باشد ۲۰‌هزار واحد خیلی عدد بالایی نیست. علت این حرکت هم می‌تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی باشد.

بورس برای روزهای پس از انتخابات آماده می‌شود

بیات‌منش تصریح کرد: شاید بازار برای یکسری نوسانات بیشتر آماده می‌شود و برای آینده تمرین می‌کند تا حرکت‌های کششی انجام دهد. شاید این کار را می‌کنند که بازار بعد از انتخابات از حالت بسیار کم‌نوسانی که در این ماه‌های اخیر داشته، وارد فازهای جدیدی شود ولی در مجموع خیلی امیدوارم به آینده بازار سرمایه چراکه به هر حال عوامل و محرک‌هایی که می‌تواند این بازار را متحول کند و یک تحول مثبت ایجاد کند از انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخاب وزیر جدید نشات می‌گیرد، بنابراین خیلی جای نگرانی وجود ندارد.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
کوچه باغ فرهنگ و تاریخ