تیرداد نیوز

کد خبر: ۶۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17:27 - 15 May 2024

کارگاه بین المللی تجربه نگاری در ارزیابی و رتبه بندی سازمان های نوآوری برگزار شد

با حمایت دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، کارگاه بین‌المللی تجربه‌نگاری در ارزیابی و رتبه‌بندی سازمان‌های نوآوری، 26 اردیبهشت ماه در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، این کارگاه به همت انجمن علمی پارک های فناوری و سازمان های نوآوری ایران با مشارکت دو نهاد بین‌المللی IASP و WIPO با هدف توانمندسازی منابع انسانی و نیروهای سازمان‌های نوآور، انتقال تجربه در حوزه‌های مختلف مرتبط با مأموریت پارک‌ها و مراکز رشد، شبکه‌سازی و هم‌افزایی سازمانی، ترویج فناوری و تعمیق سطح دانش کارشناسان و … برگزار شد.

 آشنایی با مفاهیم زیست‌بوم نوآوری و فرایندهای جاری پارک‌های علم و فناوری و افزایش تعامل پارک‌های علم و فناوری با دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی از دیگر اهداف کارگاه بین‌المللی تجربه نگاری در ارزیابی و رتبه‌بندی سازمان‌های نوآوری بود.

ارائه مدل‌های ارزیابی داخلی و بین‌المللی عملکرد‌ پارک‌های علم‌وفناوری و ارائه مدل‌های موفق ارزیابی در سایر کشو‌رها از جمله محور‌های اصلی بود که در این کارگاه به آنها اشاره شد. 

همچنین در این کارگاه انتظارات نظام نوآوری و عملکرد نهادهای حاکمیتی نیز در توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری و ارزیابی و آسیب شناسی شرایط محیط کسب و کار در عملکرد پارک های فناوری نیز مطرح شد.

با برجسته‌ شدن نقش سازمان‌های نوآور در توسعه اقتصادی، بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته تلاش کرده‌اند نقش این سازمان‌ها را در کشورهای خود پررنگ کرده و اجزای آن را به صورت کمی و کیفی توسعه دهند.

یکی از موضوعات مهم ذینفعان سازمان‌های نوآور اعم از دولتمردان، سرمایه‌گذاران بخش عمومی ‌و خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، اطمینان از کارکرد موفق آن‌ها و تحقق مقاصد و نیازهای آن‌ها مطابق برنامه‌های توسعه‌ای مربوطه است؛ لذا، ارزیابی ادواری عملکرد پارک‌های فناوری به عنوان شاخص‌ترین سازمان نوآوری و بررسی مسایل مربوط به رتبه‌بندی با هدف بهینه‌سازی فرایندها، ساختارها، کارکردها و پیامدهای آن‌ها می‌تواند برخی از دغدغه‌های آنان را پاسخگو باشد.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
بهره مندی 20 هزار میلیارد تومانی زیست بوم اقتصاد دانش بنیان

بهره مندی 20 هزار میلیارد تومانی زیست بوم اقتصاد دانش بنیان

معرفی 12 شرکت غزال دانش بنیان

معرفی 12 شرکت غزال دانش بنیان

تخصص بدون محدودیت ارز به دانش بنیان های صادراتی

تخصص بدون محدودیت ارز به دانش بنیان های صادراتی

هدف گذاری برای تحقق سهم هفت درصدی دانش بنیان از تولید ناخالص ملی

هدف گذاری برای تحقق سهم هفت درصدی دانش بنیان از تولید ناخالص ملی

جشنواره نفت و گاز و پتروشیمی خلیج فارس و شرکت های دانش بنیان

جشنواره نفت و گاز و پتروشیمی خلیج فارس و شرکت های دانش بنیان

پیشنهاد روز

تمهیدات اورژانس برای روزهای گرم پایتخت

ادارات کدام استان ها پنجشنبه 4 مرداد تعطیل اعلام شد

رقابت تنگاتنگ هریس و ترامپ در نظرسنجی ها

ساعت کاری برای 20 روز تغییر کرد

تعطیلی ادارات این استان ها در روز پنجشنبه 4 مرداد

چانگان CS55 به خط تولیدسایپا می آید

ساعت آغاز سی و نهمین حراج شمش طلا مبادله ای

کوچه باغ فرهنگ و تاریخ