تیرداد نیوز

کد خبر: ۶۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - 16:16 - 07 September 2024
با حمایت ستاد علوم و فناوری های شناختی؛

روانشناسی رسانه های اجتماعی منتشر شد

کتاب «روانشناسی رسانه‌های اجتماعی» با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی منتشر شد تا زمینه ارتقای آگاهی و دانش در این حوزه فراهم شود.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با هدف تلاش برای گسترش ادبیات و چشم انداز مطالعات رسانه و علوم شناختی، کتاب «روان‌شناسی رسانه های اجتماعی» با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی ترجمه و به بازار انتشارات کتاب راه یافت. این کتاب درباره روان شناسی رسانه های اجتماعی است و می کوشد تا توضیح دهد چگونه زندگی روزمره ما و فرهنگ مدرن تا این حد با چنین سرویس های محبوب و جذاب اشباع شده اند.

این کتاب پیرامون مشخص ترین ویژگی های رسانه های اجتماعی یعنی پروفایل ها، پیوندها، به روز رسانی ها، رسانه ها و پیام دادن ساختار یافته است و در آن تاکید شده که یک موضوع در روان شناسی و رسانه اجتماعی مشترک است، اینکه انسان ها درباره شان نظریاتی دارند. همه تجربه شخصی از روان شناسی دارند و همه مان درباره رفتارهایی که از اشخاص می بینیم، حدس می زنیم.

در این کتاب با طرح پرسشی مبنی بر این‌که چگونه رسانه های اجتماعی را مطالعه می کنیم؟ آمده است: وقتی در باره روانشناسی حرف می زنیم، منظورمان ویژگی های ذهنی، هوش، احساسات، نگرش و رفتارهای یک شخص است، اما معنی دیگر آن هم  مطالعه علمی آنها است و روان شناسی کاری پژوهشی با روش شناسی های علمی و نیز کارهای کلینیکی است که توسط افراد متخصص انجام می شود.

در بخشی دیگر از نوشتار این کتاب اضافه شده است: تمایز میان روان شناسی به عنوان موضوع و روان شناسی به عنوان علم، زمانی مهم می شود که درباره چیزهای مثل رسانه های اجتماعی بحث می کنیم همه ما نیاز داریم تا درباره شیوه استفاده از سرویس های اجتماعی کمی هوشمندتر باشیم و سیاست گذاران باید قوانین هوشمندانه تری را توسعه دهند که نیازمند پژوهش های میان رشته ای، انتقادی و شفاف تری است. هرکس باید سهم خود را برای بهتر ساختن کار رسانه های اجتماعی ایفا کند و کاربران نیز باید با دقت فکر کنند که چه چیزی را از این سرویس ها می خواهند. اساسا مالکان این سرویس ها نباید چندان به شیوه استفاده مردم از رسانه های اجتماعی برای پیوند با یکدیگر بپردازند و در عوض باید به این توجه کنند که کاربران چگونه از سرویس های آنها برای ارتباط با خودشان استفاده می کنند.

این کتاب با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی در هفت فصل با عناوین مقدمه، پروفایل ها، پیوندها، به‌روزرسانی‌ها، رسانه‌ها، پیام‌رسانی و ارزش ها به قلم سیاران مک ماهون تألیف و توسط دکتر سیده زهرا اجاق ترجمه شده و از سوی موسسه انتشاراتی ”لوگوس” چاپ و انتشار یافته است.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
10 تا 15 میلیون یورو صرفه جویی ارزی با تولید قیچی جراحی دوقطبی

10 تا 15 میلیون یورو صرفه جویی ارزی با تولید قیچی جراحی دوقطبی

معرفی برترین رابطان شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی معاونت علمی

معرفی برترین رابطان شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی معاونت علمی

تجزیه بیش از 90 درصد آلاینده های خروجی اگزوز با مبدل نانوکاتالیستی

تجزیه بیش از 90 درصد آلاینده های خروجی اگزوز با مبدل نانوکاتالیستی

بازگشت طرح شهید احمدی روشن تا سه ماه آینده

بازگشت طرح شهید احمدی روشن تا سه ماه آینده

استفاده از ظرفیت های مردمی در تامین مالی صنایع خلاق

استفاده از ظرفیت های مردمی در تامین مالی صنایع خلاق

پیشنهاد روز

وام یک میلیاردی ویژه معلمان و فرهنگیان

وام 200 میلیونی بانک ملت بدون نیاز به مراجعه حضوری

قفل مسکن ملی در بورس باز می شود

تهران تا چهارشنبه بارانی است

حساسیت مراجع در طرح تعطیلی آخر هفته را در نظر می گیریم

برنامه آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس چیست

اولین واکسن آبله میمونی تایید شد