تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۳۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - 13:33 - 07 March 2022
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا:

سال 1401 تیبا از زنجیره تولید سایپا حذف خواهد شد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در همایش "زنجیره خودروسازی در افق 1401 گفت: در سال 1401 خودرو تیبا از زنجیره تولید سایپا حذف می شود و فقط به اندازه تعدادی که ثبت نام کردند و تعهداتی که داریم این خودرو تولید خواهد شد.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از سایپا، محمدعلی تیموری گفت: همیشه اعتقاد به زنجیره تامین داشتم و سعی کردم تمام انرژی‌ام را برای این بخش بگذارم. خودروساز بدون زنجیره تامین در دنیا موفق نیست و امیدوارم زنجیره تامین در زمینه خودروهای جدید، از قسمت طراحی حضور داشته باشد.

وی افزود: در سایپا یک میلیون سهام‌دار خرد داریم که بسیار مهم هستند و این‌ افراد در سال‌های اخیر هیچ عایدی از سهامشان نداشتند به همین خاطر از اولین روز حضورم در سایپا تولید اقتصادی را محور برنامه هایم قرار دادم چراکه بر این اساس هم کیفیت، هم قیمت و هم تحویل به موقع کسب خواهد شد و این سه پارامتری است که باعث بقای محصول خواهد شد.

مدیرعامل گروه سایپا گفت: در سال آینده تمام تمرکز روی تولید موتوری است که بر اساس نقشه و مدارک ساخته خواهد شد چراکه نمی‌خواهیم با مهندسی معکوس موتور تولید کنیم تا مشتری و زنجیره تامین از این بابت زیان ببینند و هزینه ای پرداخت کنند.

وی افزود: سال آینده خودرو آریا را به بازار عرضه می‌کنیم و زنجیره تامین را در تولید این خودرو به کار می‌گیریم.

تیموری تاکید کرد: تا اردیبهشت ماه سال آینده فرایند کیفیت در سایپا اصلاح‌ خواهد شد. البته این کار آغاز شده است. انجام تغییر بسیار سخت و پیچیده است اما با آموزش می‌توان به آن دست یافت.

وی با اشاره به این سوال که بسیار مطرح شده که چرا در صنایع موشکی موفق هستیم اما در خودروسازی خیر؟ تصریح کرد: اولین تفاوت در صنایع نظامی و موشکی وجود انسان های متعهد، متخصص و ایثارگر هستند که جانشان را می دهند و این روحیه را باید درصنعت خودروسازی هم تقویت کنیم و انسان هایی را انتخاب کنیم که این روحیه را داشته باشند و جانشان را برای تولید بدهند.

تیموری افزود: نکته دوم این است که فضای کسب و کار صنعت خودروسازی متفاوت از صنایع موشکی است. فضای کسب و کار صنعت خودرو آرام‌ نیست اما در صنایع نظامی محیط آرام و صددرصد تمرکز بر تولید است. بنده خیلی سعی کرده‌ام که فشارهای بیرونی را تحمل کنم تا محیط کسب و کار از سیاسی به اقتصادی تبدیل و خودرو از یک کالای سیاسی خارج و تبدیل به کالای اقتصادی شود.

مدیرعامل گروه سایپا تصریح کرد: نکته سوم در مورد این دو صنعت بحث امنیت است. کالایی که امنیت مردم را تامین می‌کند می‌تواند اقتصادی نباشد اما خودروساز باید کالایی تولید کند که مردم حق انتخاب آن را دارند. وی افزود: وظیفه داریم انسان های متعهد، متخصص و ایثارگر پرورش دهیم به طوری که احساس آرامش در صنعت خودرو داشته باشیم و با آرامشی که در این صنعت ایجاد می کنیم بتوانیم تولیدات اقتصادی را عرضه کنیم که قیمت مناسب، کیفیت خوب و تحویل به موقع داشته باشیم.

مدیرعامل سایپا گفت: در سال آینده با توجه سیاست‌گذاری وزارت صمت امیدواریم بتوانیم شرایط را تغییر دهیم. چراکه دارایی ها و سهام درون گروهی خودروسازها باید عرضه شود و درآمدش در چرخه تولید بیاید و با این کار صنعت خودرو به ریل خود بر می گردد. البته این کارنیاز به زمان کوتاهی دارد که با کمک همدیگر انجام خواهیم داد.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
انعقاد توافق نامه با سه شرکت دانش بنیان به منظور آبادانی و پیشرفت

انعقاد توافق نامه با سه شرکت دانش بنیان به منظور آبادانی و پیشرفت

استمرار رویداد مانوین در قالب برنامه های استانی و بین المللی در سال

استمرار رویداد مانوین در قالب برنامه های استانی و بین المللی در سال

گردهمایی برترین فعالان رسانه و تبلیغات بین المللی در اینوتکس 2024

گردهمایی برترین فعالان رسانه و تبلیغات بین المللی در اینوتکس 2024

مشارکت 50 درصدی کمیته امداد در تامین مالی و طرح معطوف به مددجویان

مشارکت 50 درصدی کمیته امداد در تامین مالی و طرح معطوف به مددجویان

امکان سنجی حمایت بیمه ای از محصولات دانش بنیان حوزه توان بخشی

امکان سنجی حمایت بیمه ای از محصولات دانش بنیان حوزه توان بخشی

پیشنهاد روز

تکذیب خبر ترخیص روغن های آلوده از سوی دادستان هرمزگان

آغاز ثبت نام پشت کنکوری های متقاضی ترمیم نمره با جزئیات و هزینه

ثبت نام کلاس اولی ها حضوری و الکترونیکی انجام می شود

تهران تا پنجشنبه بارانی است

آخرین جزییات از تغییر سن بازنشستگی

تعیین کف و سقف اجاره بها

ساخت 150000 واحد مسکونی در تهران از ماه آینده آغاز می شود