تیرداد نیوز

کد خبر: ۶۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 21:25 - 06 May 2024

مشارکت 50 درصدی کمیته امداد در تامین مالی و طرح معطوف به مددجویان

توافق نامه همکاری معاونت علمی و کمیته امداد امام‌خمینی(ره) با هدف حمایت و اجرای پروژه‌های آبادانی و پیشرفت‌ فناورانه به منظور ایجاد اشتغال پایدار، حل مسائل و رفع چالش‌های مناطق‌محروم منعقد شد.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌­بنیان ریاست­ جمهوری، این توافق نامه به منظور تحقق سیاست‌ها و منویات ابلاغی مقام معظم رهبری، آبادانی و پیشرفت فناورانه مناطق کمتربرخوردار، تبلیغ و ترویج مفهوم وقف فناورانه، هم‌افزایی و توسعه همکاری‌های مشترک، بهره‌مندی از ظرفیت سامانه‌های تامین‌مالی جمعی، کمک های مردمی و مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ به منظور افزایش مشارکت‌های مردمی امضا شد.

حبیب‌الله ‌آسوده به نمایندگی از کمیته‌ امداد‌ امام‌خمینی، حمیدرضا‌ شکری و عبدالمجید مرشدی، به نمایندگی از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش ­بنیان ریاست­ جمهوری طرفین این توافق نامه بودند.

گفتنی است  موضوع این توافق‌نامه، تسهیل خرید کالا و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان،  فناور و خلاق، حمایت و اجرای پروژه‌های آبادانی و پیشرفت‌ فناورانه به منظور ایجاد اشتغال پایدار، حل مسائل و رفع چالش‌های مناطق‌محروم و تکمیل زنجیره ارزش محصولات مبتنی بر ظرفیت‌های مناطق مختلف کشور است.

از تعهدات کمیته امداد امام خمینی(ره) در این توافق­‌نامه می­توان به معرفی طرح‌ها و پروژه‌های آبادانی و پیشرفت فناورانه، مشارکت 50 درصدی در تامین‌مالی پروژه‌ها و طرح‌های معطوف به مددجویان کمیته امداد امام خمینی، عقد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور معرفی شده توسط دبیرخانه برنامه ملی آبادیران برای اجرای پروژه‌ها، ابلاغ این توافق‌نامه به واحد‌های تابعه در راستای ترویج و بسترسازی مناسب به منظور مشارکت حداکثری مردم در تامین‌مالی پروژه‌ها اشاره کرد.

راهبری سامانه تامین مالی جمعی آبادیران به منظور معرفی پروژه‌های آبادانی و پیشرفت فناورانه، احصاء فهرست شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور واجد شرایط برای پاسخگویی طرح‌ها و پروژه‌های آبادانی و پیشرفت و معرفی آنها به کمیته امداد امام خمینی، تعامل با نهادهای متولی آبادانی و پیشرفت برای تعریف طرح و پروژه در سامانه تامین مالی جمعی آبادیران، تعامل با نهادهای آبادانی و پیشرفت و شرکت‌های بزرگ برای تامین‌مالی پروژه‌ها از تعهدات دبیرخانه ملی آبادیران است.

 در نهایت دفتر تامین مالی هم مواردی همچون کمک مادی و معنوی به توسعه سامانه تامین‌مالی جمعی آبادیران و اولویت‌دهی و تسریع در ارائه خدمات مالی به شرکت‌های ارائه دهنده کالا و خدمات در قالب این توافق‌نامه از طریق نهادهای حاکمیتی را متعهد شد.

 گفتنی است مدت اعتبار توافق‌نامه از تاریخ انعقاد پنج سال شمسی تعیین شد و در صورت تمایل به تداوم همکاری از سوی طرفین با رعایت قوانین و ضوابط و مقررات برای سال‌های آتی قابل تمدید است.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
ضرورت تخصیص منابع یارانه ارزی حوزه سلامت به مصرف کننده نهایی

ضرورت تخصیص منابع یارانه ارزی حوزه سلامت به مصرف کننده نهایی

رونمایی از 16 محصول دانش بنیان در حوزه تجهیزات و اقلام مصرفی پزشکی

رونمایی از 16 محصول دانش بنیان در حوزه تجهیزات و اقلام مصرفی پزشکی

فعالیت 400 شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت

فعالیت 400 شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت

تجمیع منابع ستادهای سلول های بنیادی و زیست فناوری و بنیاد ملی علم

تجمیع منابع ستادهای سلول های بنیادی و زیست فناوری و بنیاد ملی علم

راه اندازی نخستین مدرسه و شبکه اجتماعی فریلنسری ایران

راه اندازی نخستین مدرسه و شبکه اجتماعی فریلنسری ایران

پیشنهاد روز
کوچه باغ فرهنگ و تاریخ