تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - 17:50 - 14 August 2019

چشمه های آب گرم ایران

چشمه های آب گرم ایران از مهمترین جاذبه های گردشگری ایران است و معرفی چشمه های آب گرم ایران و چشمه های متنوع معدنی و آب درمانی ایران.

لیست کامل چشمه های آب گرم ایران

چشمه های آب گرم ایران از مهمترین جاذبه های گردشگری ایران است و معرفی چشمه های آب گرم ایران و چشمه های متنوع معدنی و آب درمانی ایران.

چشمه های معروف ایران

جشمه های آبگرم بسیار در ایران وجود دارد اما برخی از این چشمه ها با تجوه به خواص درمانی از استقبال و معرفیت بیشتر در میان مردم برخوردار هستند.ما در اینجا لیست کاملی از تمام چشمه های آبگرم ایران که جزو پرآب ترین و زیباترین چشمه ها هستند را برای شما تهیه کرده ایم

به چه جایی چشمه آب گرم گفته می شود

هنگامی که که درجه حرارت آب چشمه حداقل حدود 5 تا 6 درجه سانتی گراد از درجه حرارت متوسط سالانه دمای هوا یک ناحیه بیشتر باشد این چشمه را چشمه آبگرم می نامند. آب چشمه های آب گرم اغلب پس از طی مراحل از لایه‌ های مختلف زمین عبور می کند و در محلی به نام مظهر چشمه ای به سطح زمین راه می یابد.مظهر دریا ها در نقاط کم ارتفاع مانند بستر دریا ها یا نزدیک رودخانه ها و گاه در دامنه ارتفاعات بلند دیده می شوند، هنگامی که آب در چند شکاف به سطح زمین راه می یابد چشمه دارای چند مظهر می شود.چین خوردگی ها و به خصوص شکستگی و گذرها و فعالیت‌ های آتشفشانی از عوامل مهم خروج آب های چشمه های آب گرم است.

بیشتر چشمه های آب گرم  ایران در کجا قرار دارد

معرفی چشمه های آب گرم ایران

حرارت آب های گرم  چشمه های آب گرم می تواند ناشی از بالا رفتن و یا در نتیجه گرما و حرکت مرکزی زمین باشد یا منشاء آتشفشانی داشته باشد و یا حاصل فعل و انفعال های فیزیکی و شیمیایی درون زمین باشد.

چشمه های آب گرم ایران

مواد معدنی در چشمه های آب گرم ایران :

خواص چشمه های آب گرم

چشمه های آب گرم ایران از نظر تعداد و نوع مواد معدنی و گازهای محلول در آن با آب های معمولی فرق دارند در بیشتر چشمه های آب گرم کشورمان ایران گازهایی مانند هیدروژن، سولفوره، اکسید کربن و مواد معدنی متنوع وجود دارد بیشتر این آب ها در هنگام خروج از خود رسوباتی به جای می گذارند.آب های آهن دار با ایجاد رگه های فلزی چشم اندازهای زیبایی به وجود می آورند.

گل و لای و املاح موجود در اغلب چشمه های معدنی ایران خواص درمانی دارد.

اگر در ناحیه خروج و جاری شدن چشمه آلاینده‌ ها وجود داشته باشند، آب آلوده می شود.بنابراین رعایت ضوابط و اصول بهداشتی برای استفاده از آب های معدنی ضروری است و باید به طور کامل مورد توجه قرار گیرد.

چشمه های آب گرم ایران

یکی از ویژگی های طبیعی مهم ایران وجود چشمه های آب گرم در نقاط مختلف کشور است.تعداد زیادی از چشمه های آب گرم شناخته شدند و با کاربری های بهداشتی و درمانی مردم به ویژه ساکنان پیرامون چشم ها در رشته کوه های البرز، آذربایجان و زاگرس قرار گرفتند و تعدادی از آن در سایر نقاط کشور پراکنده هستند.

در ادامه مطلب ما به تفکیک به معرفی چشمه های آب گرم ایران می پردازیم :

شما با کلیک بر روی هر عنوان می توانید اطلاعات کامل هر چشمه را ملاحظه کنید.

چشمه آب گرم آبش احمد

چشمه آبگرم آبش احمد در روستای متاللی یا متعلق در ۴ کیلومتری شهر کلیبر با وسعت زيربنای هشت هزار و 500 متر در استان آذربایجان شرقی واقع شده است.

چشمه آبگرم آویز

چشمه آبگرم آویز از جمله چشمه های آبگرم در استان فارس است.چشمه آبگرم آویز یکی از قطب های جذب گردشگر و در مسیر کازرون به فراش واقع شده است.

چشمه آبگرم ارشیا

آب چشمه ارشیا از گروه آب‌ های کلروره سدیک و بی کربناته کلسیم همراه با سیلیسیم است.دمای آب چشمه آبگرم ارشیا در مظهر چشمه 57 درجه سانتی گراد حرارت دارد.

چشمه آب گرم استراباکو

چشمه آب گرم استراباکو لاریجان در مازندران بین راه لاریجان به روستاق قرار دارد و به چشمه آب گرم استراباکو با نام چشمه آبگرم قلابن نیز گفته می شود.

چشمه آبگرم اهرم

چشمه آبگرم اهرم در نزدیکی شهر اهرم یا منطقه تنگستان و در کیلومتر 63 بوشهر به بندرعباس قرار دارد که نام چشمه آب گرم نیز از نام اهرم گرفته شده.

چشمه آب گرم گناوه

چشمه آب گرم گناوه چشمه ای زیبا در روستای گمارون است و در این مطلب توضیحات و تصاویری از چشمه آب گرم بندر گناوه را ملاحظه می کنید.

چشمه آب گرم الله حق

آب گرم الله حق که از جمله مراکز گردشگری آذربایجان شرقی بشمار می رود همواره مورد توجه مسافران و علاقه مند به چشمه های آب گرم ایران است و همه ساله افراد بسیاری از این محل بازدید می کنند.

 

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد