تیرداد نیوز

کد خبر: ۶۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16:57 - 16 June 2024

هالیوی با نتانیاهو و گالانت هماهنگ نیست

پس از انتقادات سران کابینه رژیم صهیونیستی از ادعای امروز یکشنبه ارتش این رژیم مبنی بر برقراری آتش بس چند ساعته در برخی از مناطق نوار غزه، یک تحلیلگر صهیونیست از عدم هماهنگی «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر (جنگ) خبر داد.

هالیوی با نتانیاهو و گالانت هماهنگ نیست

به گزارش تیرداد نیوز -  ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه در بیانیه ای ادعا کرد که به خاطر اهداف انسانی، عملیات نظامی را در برخی از مناطق نوار غزه بویژه از گذرگاه «کرم ابوسالم» تا خیابان «صلاح الدین» و شمال آن از ساعت ۸ تا ۱۹ به وقت محلی به حالت تعلیق درآورده است.

این بیانیه همزمان افزود که حملات نظامی در جنوب نوار غزه و شهر «رفح» ادامه دارد.

اعلام ادعای آتش بس انسانی موقت در برخی مناطق نوار غزه با انتقاد تند سران کابینه رژیم صهیونیستی از جمله نتانیاهو، ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی و بزالل اسموتریچ وزیر دارایی مواجه شد و آنها به طور جداگانه تصمیم ارتش برای این آتش بس را، یکجانبه و بدون مشورت کابینه و تصویب در آن دانستند.

«آرییل کاهانا» تحلیلگر صهیونیست در این باره نوشت: اعلام آتش بس از سوی ارتش بدون مشورت با بخش سیاسی کابینه، نشانه ادامه شکست و ناکامی های هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش در هماهنگی با نتانیاهو و گالانت است و نشان می دهد که ما در یک دنیای برعکس زندگی می کنیم که ارتش، کابینه را مدیریت می کند.

وی افزود: در چنین شرایطی و به خاطر ملاحظات بین المللی، این تصمیم (اعلام آتش بس انسانی) باید توسط بخش سیاسی حکومت گرفته شود و چنین اقدامی از سوی ارتش، غیرقابل قبول است.

«هلیل بیتون روزین» خبرنگار شبکه ۱۴ نیز اعلام ادعای آتش بس انسانی چند ساعته را به نفع جنبش حماس دانست و گفت: در روزی که ۱۱ نظامی کشته شده خود را دفن می کنیم، ارتش اعلام کرد که در رفح ۱۱ ساعت وقفه برای ورود صدها کامیون کمک ها به حماس و طرفدارانش برقرار کرده است.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرد که چنین طرحی (برقراری آتش بس موقت انسانی در برخی مناطق نوار غزه) به کابینه ارائه نشده و برخلاف مصوبات کابینه است.

«ایتاماربن گویر» در اشاره ضمنی به هالیوی افزود: هر شخصی که قصد برقراری آتش بس را درچنین شرایطی که نظامیان ما درحال کشته شدن هستند، داشته باشد، یک شخص احمق است و نباید در منصب خود باقی بماند.

در همین پیوند، روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: نتانیاهو و گالانت مدعی هستند که چنین آتش بسی را تصویب نکرده اند و نبرد در رفح ادامه دارد.

اسموتریچ نیز به نوبه خود واکنش نشان داد و گفت: ستاد ارتش و فرماندهان آن، از تاثیر چنین بیانیه هایی بر اعتماد اسرائیلی ها و روحیه ارتش بی خبر هستند.

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که نتانیاهو، خبر برقراری آتش بس "تاکتیکی" را از رسانه ها شنیده و اعلام کرده است که چنین اقدامی غیرقابل پذیرش است و تغییری در سیاست ارتش این رژیم ایجاد نشده است.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
برج فناوری و نوآوری اصفهان افتتاح شد

برج فناوری و نوآوری اصفهان افتتاح شد

دبیر برنامه ملی توسعه و رشد غزال های دانش بنیان معاونت منصوب شد

دبیر برنامه ملی توسعه و رشد غزال های دانش بنیان معاونت منصوب شد

افتتاح کارگاه های تجاری سازی فناوری صنعت ساز برای 7 شرکت دانش بنیان

افتتاح کارگاه های تجاری سازی فناوری صنعت ساز برای 7 شرکت دانش بنیان

سی و پنجمین جلسه کارگروه دائمی شورای راهبردی فناوری برگزار شد

سی و پنجمین جلسه کارگروه دائمی شورای راهبردی فناوری برگزار شد

کیت تشخیص پارگی غشای جنینی رونمایی شد

کیت تشخیص پارگی غشای جنینی رونمایی شد

پیشنهاد روز

هشدار به تهرانی ها منتظر رگبار باشید

فروش پژو 207 اتوماتیک ویژه سامانه یکپارچه آغاز شد

برنامه پزشکیان برای اقتصاد ایران

معافیت مشمولان سربازی حداقل 35 سال سن و دارای 2 فرزند

جلیلی به نفع قالیباف انصراف می دهد

وام بازنشستگان تامین اجتماعی کی واریز می شود

محمود احمدی نژاد در حصر خانگی است

کوچه باغ فرهنگ و تاریخ