تیرداد نیوز

کد خبر: ۶۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - 12:14 - 23 May 2024
رئیسی به خانه بازگشت؛

وداع تاریخی مشهدی ها با خادم الرضا

مشهد پس از چشم‌انتظاری برای خادم‌الرضا،آیت الله سیدابراهیم رئیسی، برای پیشواز از پیکر پاک او آغوش گشوده است تا فرزند محبوب خود را تا خانه ابدی‌اش در جوار مضجع شریف ثامن الحجج علی بن موسی الرضامشایعت کند.

وداع تاریخی مشهدی ها با خادم الرضا

به گزارش تیرداد نیوز -  هزاران نفر از مردم مشهد و استان خراسان رضوی به همراه زائران و مجاوران بارگاه منور امام مهربانی‌ها، حضرت رضا (ع) از ساعت ها پیش به انتظار نشسته‌اند تا با چشمان اشک بار و دل‌های پر از درد و آه فراق برای آخرین بار با رئیس جمهور محبوب خود وداع کنند.

مردم مشهدالرضا، دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی و نیز استان‌های همجوار امروز حماسه‌ای دیگر از حضور خود را بر تارک تاریخ این سرزمین خلق کردند و حتی ساعاتی پیش از آغاز رسمی مراسم تشییع پیکر مطهر رئیس جمهور شهید، با حضور گسترده و کم سابقه خود، خیابان‌های مشهد را مملو از جمعیت کرده اند.

مردم شهیدپرور مشهد و شهرهای نزدیک به آن مانند قوچان، چناران، گلبهار، بینالود، فریمان نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و دیگر شهرهای استان و همچنین زائرانی از دیگر نقاط کشور که خدمات آیت الله رئیسی در زمان عهده داری مسوولیت تولیت آستان قدس رضوی و نیز ریاست جمهوری را در خاطر دارند، از ساعتی قبل از آغاز رسمی مراسم تشییع رئیس جمهور شهید، با شعار «عزا عزاست امروز» به سمت خیابان امام رضا(ع) حرکت کردند تا خود را به مراسم برسانند.

از همان ابتدای صبح مردم دوستدار آیت الله رئیسی در فرودگاه‌ و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و همچنین بارگاه منور امام رضا(ع) به انتظار پیکر سید محرومان نشسته اند تا بتوانند پیکر مطهر او را بر دوش گرفته و تا خانه ابدی‌اش در جوار حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) مشایعت کنند.

۱۱:۲۴ | پیکر شهید جمهور به آغوش شهر شهادت رسید

پیکر شهید جمهور، آیت الله سید ابراهیم رییسی در میان بارانی از اشک حسرت مردم عاشق زائر و مجاور در آخرین سفر استانی به آغوش شهر شهادت رسید تا خادمی پاک و مخلص در جوار آستان سلطان نور و ضامن آهو، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) آرام گیرد.

۱۰:۵۱ | خانواده شهید آیت‌الله رییسی وارد فرودگاه مشهد شدند+فیلم

خانواده آیت‌الله سید ابراهیم رییسی برای شرکت در مراسم تشییع رییس‌جمهور شهید، دقایقی قبل وارد فرودگاه مشهد شدند.

رواق «دارالسلام» در حرم مطهر امام رضا(ع) جایی است که خانه ابدی شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خادم الرضا، شهید جمهور و سید محرومان ایران اسلامی خواهد بود.

۱۰:۴۶ | خیزش مشهدالرضا برای استقبال از شهید خدمت

سوم خرداد همیشه یادآور حماسه ماندگار فتح خرمشهر بود، اما امروز زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در مشهدالرضا آخرین وداع را با پیکر شهید خدمت، خادم‌الرضا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خواهند داشت تا وی در جوار مضجع نورانی‌ مولایش به آرامش ابدی برسد.

۱۰:۰۷ | آماده‌سازی مشهد برای آیین تشییع خادم‌الرضا (ع)

 خادم الرضا(ع) شهید سید ابراهیم رئیسی، امروز (پنجشنبه سوم خرداد) برای همیشه در کنار مضجع شریف رضوی به آرامش ابدی می‌رسد، برای هر چه باشکوه برگزار شدن آیین تشییع و خاکسپاری این بزرگ مرد، تمهیدهای لازم در حوزه‌های مختلف شهری اندیشیده شده است.

۹:۳۲ | ۵۰۰ مسجد مشهد زائران تشییع‌کننده پیکر شهید جمهور را اسکان می‌دهند

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: ۵۰۰ مسجد با ظرفیت اسکان ۱۰۰ هزار نفر در مشهد به پذیرش زائران حاضر در آیین تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اختصاص یافت.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
ارتقای بهره وری فعالیت های اقتصادی با دانش بنیان کردن تولید

ارتقای بهره وری فعالیت های اقتصادی با دانش بنیان کردن تولید

اولویت های ستاد توسعه فناوری های اپتیک و کوانتوم در حمایت از ایده های نوآورانه

اولویت های ستاد توسعه فناوری های اپتیک و کوانتوم در حمایت از ایده های نوآورانه

نصب 550 هزار سامانه خورشیدی در مناطق روستایی

نصب 550 هزار سامانه خورشیدی در مناطق روستایی

آموزش کدنویسی و برنامه سازی به دانش آموزان مناطق محروم

آموزش کدنویسی و برنامه سازی به دانش آموزان مناطق محروم

با حمایت از دانش بنیان ها فناوری به محروم ترین مناطق کشور رسیده است

با حمایت از دانش بنیان ها فناوری به محروم ترین مناطق کشور رسیده است

کوچه باغ فرهنگ و تاریخ