تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 00:11 - 16 May 2022
در راستای توسعه فناوری بومی؛

فولاد مبارکه با شرکت ملی گاز ایران و شرکت پتروشیمی خلیج فارس تفاهم نامه همکاری منعقد کرد

شرکت فولاد مبارکه در راستای توسعه فناوری بومی با شرکت ملی گاز ایران و شرکت پتروشیمی خلیج فارس، تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد.

به گزارش تیرداد نیوز، تفاهم‌نامه همکاری‌ میان شرکت ملی گاز ایران و شرکت فولاد مبارکه در زمینه توسعه فناوری‌ بومی و استقرار یک واحد ذخیره‌سازی گاز طبیعی به صورت مایع، توسط مجید چگنی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به امضا رسید.

در این تفاهم‌نامه شرکت فولاد مبارکه و شرکت ملی گاز ایران توافق کردند همکاری دوجانبه به منظور طراحی، ساخت، راه‌اندازی و بهره‌برداری از یک واحد ۱۰۰ تن در روز LNG به همراه مخازن ذخیره‌سازی به ظرفیت حداقل ۲۵ هزار تن با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی به گونه‌ای که دانش فنی گردد؛ فناوری واحدهای مذکور در مقیاس صنعتی به صورت کامل بومی‌سازی‌شده و کشور از دانش فنی این واحدها بی‌نیاز گردد.

همچنین طرفین در این تفاهم‌نامه موافقت کردند در خصوص توسعه فناوری‌ بومی و استقرار یک واحد ذخیره‌سازی گاز طبیعی به صورت مایع همکاری کنند.

امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس

تفاهم‌نامه همکاری‌ میان شرکت فولاد مبارکه و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک برای توسعه میادین گازی نیز توسط محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و عبدالعلی علی‌عسگری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به امضا رسید.

مشارکت فولاد مبارکه در فعال‌سازی و استخراج میادین گازی کشور

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در این آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اظهار کرد: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه به عنوان ۲ قدرت تجاری صنعتی کشور محسوب می‌شوند و باید با یکدیگر همکاری کنند؛ متاسفانه در کشور کمتر تمرین با هم بودن را داشته‌ایم و لازم است تا برای انجام کارهای بزرگ، صنایع و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کشور در کنار هم باشند.
وی افزود: فولاد مبارکه به عنوان شرکتی که سهم یک درصدی از تولید ناخالص ملی(GDP) را دارد، در حوزه‌های مختلف مانند آب، برق، حمل و نقل، فعال‌سازی و استخراج میادین گازی ورود پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس سابقه دیرینه‌ای دارد و امضای تفاهمنامه همکاری با این شرکت اتفاق مبارکی است؛ امیدوارم با حمایت‌های وزارت نفت، شرایط مساعدی پیش روی هر ۲ صنعت قرار گیرد.

ضرورت تقویت منافع مشترک صنایع پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه

عبدالعلی علی‌عسگری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز در این آیین اظهار کرد: تامین خوراک مورد نیاز صنعت و به‌ویژه گاز، منجر به انعقاد چنین تفاهمنامه‌ای شده چراکه هم ما و هم فولاد مبارکه نیاز به گاز دارند.

وی با اشاره به منافع مشترک ۲ شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه افزود: ما با فولاد مبارکه به عنوان دومین شرکت بورسی کشور منافع مشترکی داریم که باید برای تقویت آن در کنار یکدیگر همکاری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با امضای این تفاهمنامه در راستای پیشرفت کشور گام‌های بلندی برداریم.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور شرکت‌های فعال در این عرصه از ۲۳ اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و تا ۲۶ اردیبهشت‌ماه نیز ادامه خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد