تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 20:21 - 21 April 2022

کلیسای سرخ آباد در کجاست

کلیسای سرخ‌ آباد سوادکوه از جمله جاذبه های دیدنی سوادکوه است و از کلیسای سرخ‌ آباد به عنوان کوچکترین کلیسای جهان نام برده می شود.

آدرس کلیسای سرخ‌ آباد سوادکوه 

کلیسای سرخ‌ آباد سوادکوه از جمله جاذبه های دیدنی سوادکوه است و از کلیسای سرخ‌ آباد به عنوان کوچکترین کلیسای جهان نام برده می شود.کلیسای سرخ آباد از جمله مراکز گردشگری مازندران است که در نزدیکی شهر سوادکوه واقع شده است.سرخ آباد نام روستایی بسیار زیبا و سرسبز از توابع شهر سوادکوه می باشد که این کلیسا در آنجا واقع شده است.

اگر قصد سفر و گردشگری به این منطقه را دارید پیشنهاد می کنیم حتما از کلیسای سرخ‌ آباد که به عنوان یکی از آثار ملی ایرن نیز به ثبت رسیده بازدید نمایید.

آدرس کلیسای سرخ آباد سوادکوه

تاریخچه کلیسای روستای سرخ‌ آباد

بر اساس لوح نوشته ای به زبان ایتالیایی که بر سر درب اصلی این کلیسای کوچک قرار گرفته است نشان می دهد که این مکان بدست مهندسان مسیحی ایتالیایی در دوره پهلوی اول که وظیفه ساختن خط راه آهن در منطقه سوادکوه را بر عهده داشتند، بنا نهاده شده است و از کلیسای سرخ‌ آباد برای انجام مراسم مذهبی خود استفاده می کردند.همچنین نام این کلیسا برگرفته از نام روستای سرخ آباد است که یکی از آثار باستانی ایران به شمار می رود و در سال 1382 به ثبت رسیده است.

مکان کلیسای سرخ آباد در سمت شرقی جاده سوادکوه و در جهت مقابل ایستگاه راه آهن سوادکوه و در نزدیک پل ورسک قرار گرفته است و جالب تر آنکه مردم محلی از آن به عنوان نگهبان مقدس کارگران پل ورسک یاد می کنند.

تاریخچه کلیسای سرخ آباد

آشنایی با کوچکترین کلیسای جهان

کلیسای سرخ آباد دارای یک درب ورود خروج و دو پنجره چوبی در دیواره کناری بنا می باشد و ابعاد ساختمان این کلیسای زیبا سه متر در سه متر است.بنای این کلیسا از آجر و گچ و سیمان ساخته شده است.سوادکوه از جمله شهرهای بسیار دیدنی و سرسبز استان مازندران با منابع طبیعی بسیار است که علاوه بر روستای سرخ آباد دارای جاذبه های گردشگری دیگری همچون دریاچه شور مست نیز می باشد.بنای کلیسای سرخ آباد با مرور زمان دچار تخریب های فراوانی گردید که با همت مردم محلی بازسازی، مرمت و ترمیم گردیده است.

کلیسای روستای سرخ آباد را به علت ابعاد بسیار کوچک بنای آن کوچکترین کلیسای جهان می نامند.

کلیسای سرخ آباد کوچکترین کلیسای جهان

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد