تیرداد نیوز

کد خبر: ۶۰۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 21:22 - 14 May 2024

ایجاد هاب تخصصی توسعه فناوری نیمه هادی ها

معاون علمی رییس‌جمهور، خط تولید «ماژول تهویه فن خودرو» شرکت دانش بنیان درنیکا الکترونیک کاسپین را با ظرفیت تولید سالانه 400 هزار قطعه افتتاح کرد.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی، معاون علمی رییس جمهوری در سومین بخش از سفر یک روزه خود به استان قزوین ضمن بازدید از خط تولید شرکت درنیکا الکترونیک کاسپین، خط تولید ماژول کنترل فن سیستم تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع کولر و بخاری خودروهای ساخت ایران خودرو را افتتاح کرد.

این شرکت دانش‌بنیان با توسعه فناوری بومی نیمه‌هادی موفق شده است به سطح جدیدی از تولیدات الکترونیک خودرو از جمله ماژول فن کنترل تهویه خودرو دست پیدا کند.

بر اساس این توانمندی، معاون علمی رییس جمهور ضمن بازدید از توانمندی این شرکت دانش‌بنیان در توسعه فناوری نیمه‌هادی، با دستور معاون علمی قرار شد این شرکت دانش بنیان با حمایت پارک فناوری استان قزوین و حمایت معاونت علمی، به عنوان هاب توسععه فناوری تراشه های نیمه هادی توسعه پیدا کند و زمینه‌ساز هم‌افزایی و تولید مشترک شرکت‌های فناور فعال در این حوزه فناورانه شود.

توانمندی ساخت 600 هزار قطعه ماژول در سال

مدیرعامل شرکت درنیکا الکترونیک کاسپین درباره کاربرد این محصول دانش‌بنیان خودرویی گفت: کاربرد ماژول کنترل فن سیستم تهویه مطبوع، به این صورت است که با فرمان از طرف سرنشین (ولوم کنترل کولر بخاری) به کنترل پنل سیستم تهویه مطبوع، دور کولر را کاهش یا افزایش می‌دهد و باعث تنظیم دمای خودرو می‌شود.

میلاد دباغ‌ها ادامه داد: این ماژول از فناوری نیمه هادی برخوردار بوده و نشان دهنده کیفیت کولر خودرو است، به طوری که در صورت پایین بودن کیفیت ساخت ماژول و عدم عملکرد صحیح، باعث‌ یکسره کار کردن کولر می‌شود و نارضایتی مصرف کننده نهایی را به همراه دارد.

وی با اشاره به نیاز صنعت خودرو کشور به سالانه ۶۰۰ هزار عدد از این محصول الکترونیکی عنوان کرد: ۳۰ درصد نیاز کشور به این ماژول از طریق واردات از کشورچین تامین می‌شود و بالغ بر ۷۰ درصد نیاز داخلی را شرکت درنیکا الکترونیک کاسپین تامین می‌کند.

این فعال فناور با بیان این‌که این شرکت تنها تامین کننده داخلی با کیفیت بالا است که کارایی و کیفیت تولیداتش نسبت به مشابه خارجی بالاتر است، افزود: این خط تولید از ظرفیت تولید سالانه 600 هزار قطعه برخوردار است که به دلیل کمبود نقدینگی، سرمایه در گردش و تخصیص ارز، در حال حاضر فقط 300 هزار قطعه توسط شرکت درنیکا تامین می شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان این‌که خط تولید ماژول کنترل فن تهویه خودرو در ۷۵۰ متر مربع از ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار عدد ماژول برخوردار است، افزود: خط تولید و دستگاه های خطوط تولید و تست و آزمون تماما توسط متخصصان شرکت درنیکا الکترونیک کاسپین طراحی و پیاده سازی شده است

دباغ‌ها به سایر خدمات این شرکت دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: طراحی و سفارشی سازی تراشه های نیمه هادی و دستگاه های تست و آزمون در کنار ساخت با کیفیت بالا و قیمت پایین ضمن تامین به موقع نیاز مشتری از مزیت‌های این شرکت دانش‌بنیان به شمار می‌رود.

وی افزود: این شرکت دانش‌بنیان توانسته است ضمن ایجاد اشتغال تخصصی برای ۳۰ نفر به صورت  مستقیم برای ۱۵ نفر نیز غیرمستقیم اشتغال ایجاد و مقدمات صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس، ترکیه و‌ روسیه را فراهم کند.

دباغ‌ها با اشاره به ارزبری سالیانه حداقل هفت میلیون یورویی واردات این قطعه با تیراژ ۶۰۰ هزار عدد عنوان کرد: با تولید داخلی به میزان ۳۰۰ هزار عدد سالانه سه میلیون یورو صرفه جویی ارزی می شود.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

تمهیدات اورژانس برای روزهای گرم پایتخت

ادارات کدام استان ها پنجشنبه 4 مرداد تعطیل اعلام شد

رقابت تنگاتنگ هریس و ترامپ در نظرسنجی ها

ساعت کاری برای 20 روز تغییر کرد

تعطیلی ادارات این استان ها در روز پنجشنبه 4 مرداد

چانگان CS55 به خط تولیدسایپا می آید

ساعت آغاز سی و نهمین حراج شمش طلا مبادله ای

کوچه باغ فرهنگ و تاریخ