تیرداد نیوز

کد خبر: ۶۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 22:01 - 09 May 2024
در پنل «آموزش، منتوریگ و راهبردها» مطرح شد؛

غفلت نظام آموزشی کشور از آموزش مهارت های نرم و مدیریتی

در پنل آموزش، منتوریگ و راهبردها با طرح این که سیستم آموزش رسمی و غیر رسمی ما مهارت های نرم و مدیریتی از قبیل مهارت های ارتباطی، شخصی، حل مسأله و اخلاقی را آموزش نمی‌دهد بر ضرورت تغییر مدل آموزشی تاکید شد.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پنل آموزش، منتوریگ و راهبردها به همت دفتر توسعه زیرساخت های  زیست بوم نوآوری در سومین روز اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار شد.
 
 بهروز بادکو، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد، رامین عبدی، مدیرعامل شتابدهنده جاویدان، پیمان حاجی زاده، عضو هیات علمی دانشگاه، صفا شریف عسگری، توسعه دهنده کسب و کارهای دانش بنیان، سید رضا علوی، مدیر دفتر تجاری سازی فناوری جهاد دانشگاهی خوزستان، مونا ناصری، بنیانگذار و مدیر عامل شتابدهنده باند و مسلمی نائینی از جهاد دانشگاهی در این پنل حضور داشتند.
 
محوری ترین مسأله ای که در این پنل طرح شد، ساز و کار یک آموزش کاربردی‌ و‌ منتورینگ اثربخش و چالش های این حوزه بود و هر یک حاضرین کوشیدند تا راهکارهایی برای کارا ترشدن این حوزه ارائه کنند.

مهم ترین محورهای این پنل را به چهار دسته می توان تقسیم کرد؛ نخست اینکه، در بحث منتورینگ و آموزش باید بر این نکته توجه داشته باشیم که تئوری مبنای عمل است و اگر می خواهیم اقتصاد را دانش بنیان کنیم، به دانش نیاز داریم  با این حال هنوز بیشتر بر تجربه و آزمون و خطا تکیه داریم.

محور دوم، ناکارآمدی و کاربردی نبودن آموزش ها بود و این نکته ای بود که پنلیست های جلسه بر آن متفق القول بودند و نتیجه این امر را از یک طرف بیکاری فارغ التحصیلان و ازطرف دیگر  بی پاسخ ماندن نیاز بازار کار به نیروی کارآمد می دانستند.

 در واقع چیزی که در این محور محل بحث قرار گرفت این بود که سیستم آموزش رسمی و غیر رسمی ما مهارت های نرم و مدیریتی را آموزش نمی دهد. مهارت هایی اعم از مهارت های ارتباطی، شخصی، حل مسأله و اخلاقی  و در این راستا، بر تغییر مدل آموزشی و کاربردی تر کردن آن تاکید کردند.

موضوع سوم اضلاع یک کارآفرینی موفق بود که در این راستا بر سه مولفه برخورداری از اطلاعات اعم از  عمومی و تخصصی، مجهز بودن به مهارت های ذهنی برای نتیجه گیری کردن از اطلاعات و نهایتا بهره مندی از انگیزه ها تاکید شد.
 
آخرین موضوع پنل بر ویژگی های یک منتور اثرگذار اختصاص داشت؛ در این راستا، از سوی حاضرین در پنل مواردی همچون  شنونده بودن منتور، برخورداری اش از توانایی شبکه سازی مورد تاکید قرار گرفت.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
دهقانی را مامور تدوین طرح حمایتی از فعالان فضای مجازی کرد

دهقانی را مامور تدوین طرح حمایتی از فعالان فضای مجازی کرد

به یک تصویر کوچک از پزشکی شخصی شده در نظام سلامت بسنده کرده ایم

به یک تصویر کوچک از پزشکی شخصی شده در نظام سلامت بسنده کرده ایم

نیازمند ایجاد یک اکوسیستم لجستیکی در کشور هستیم

نیازمند ایجاد یک اکوسیستم لجستیکی در کشور هستیم

حضور 16 کشور خارجی در ایران هلث 1403

حضور 16 کشور خارجی در ایران هلث 1403

اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان برگزار شد

اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان برگزار شد

کوچه باغ فرهنگ و تاریخ