تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۹۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - 21:40 - 19 September 2022

کاهش آمار سرقت محصولات گروه سایپا با ارتقاء ایمنی و کیفیت

گروه سایپا ضمن همكاری نزدیک با پلیس آگاهی، اقدامات بسیار موثری در راستای ارتقا ایمنی در برابر سرقت خودرو و قطعات آن انجام داده به گونه ای كه آمار سرقت محصولات این شركت به شدت كاهش داشته است.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از سایپا، مدیر مهندسی محصول گروه سایپا در خصوص ايمنی و امنيت خودروهای توليد گروه خودروسازی سایپا گفت: همواره خود را متعهد به بهبود مستمر كیفیت محصولات خود دانسته و به ويژه پس از دستور ویژه ریاست محترم جمهوری و در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم ارتقاء ايمنی و كيفيت خودرو، با برنامه ریزی و تعریف پروژه های مختلف موفق به ارتقا كیفیت، ايمنی و امنيت محصولات شده است.

گاگیک کشیشیان گفت: در همین راستا و به منظور افزايش رضايت مشتريان گرامی، مدت زمان گارانتی و همچنین خدمات امدادی برای كلیه محصولات گروه، از ابتدای سال 1401 از دو سال (مطابق قانون) به سه سال افزایش یافته است.

او افزود: علیرغم استمرار تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی و صنعت خودرو، با وجود تعلیق 6 استاندارد در شواری عالی استاندارد، با برنامه ریزی های انجام شده كلیه محصولات آتی گروه خودروسازی سایپا منطبق با استانداردهای 85 گانه تقدیم مشتریان و ملت عزیز خواهد شد.

کشیشیان تصریح کرد: با همت و پشتكار جوانان نخبه و عزم جمعی همه اركان سازمان، گروه سایپا مفتخر است كه شاهین، ایمن ترین خودرو كشور را تقدیم كشور و ملت عزیز نموده است.

او خاطر نشان کرد: گروه سایپا با همكاری نزدیک با پلیس آگاهی، اقدامات بسیار موثری در راستای ارتقا ایمنی در برابر سرقت خودرو و قطعات آن انجام داده به گونه ای كه آمار سرقت محصولات این شركت به شدت كاهش داشته است.

کشیشیان در خصوص اقدامات افزایش امنیت انجام شده در خانواده محصولات X200 گفت : جانمايی سامانه های ECU، ACU و ICU داخل اتاق و پشت داشبورد كه امكان دسترسی سارقين به اين اجزا را بسيار مشكل كرده و بنا به گزارش پليس آگاهی عملا سرقت اين قطعات در محصولات سايپا به صفر رسيده است.

او افزود: تبديل مكانيزم قفل درب ها از لينكی به كابلی و همچنين حذف دكمه قفل كن داخلی، كه موجب افزايش امنيت خودرو در بازكردن درب های خودرو از بيرون شده است و همچنین حذف قفل روی درب صندوق و قفل درب سمت شاگرد، به منظور محدوديت در دسترسی سارقین به صندوق عقب و ورود به خودرو از دیگر اقدامات در محصولات خانواده ایکس 200 است.

مدیر مهندسی محصول گروه سایپا تصریح کرد: تغییر دستگیره درب های جانبی به حالت Easy Open ضمن سهولت باز شدن و بروز شدن دستگیره ها باعث افزایش امنیت خودرو در مقابل سرقت از طریق باز کردن لینك دستگیره از لای دستگیره مورد نظر شده است.

کشیشیان گفت: در خصوص مكانيزم قفل درب موتور محصولات X200 نيز با عبور کابل درب موتور از داخل لوله فلزی باعث ارتقا امنیت درب موتور و پیش گیری از دسترسی سارق به قفل درب موتور شده است.

او خاطر نشان کرد : همچنین رديابی قطعات مهم و گران قيمت (بيش از 30قطعه كه در حال گسترش به بيش از 70 قطعه می باشد) با شماره سريال و لينك آن با شماره شاسی، به منظور امكان رديابی قطعات سرقت شده توسط خودروساز و پليس آگاهی از دیگر اقدامات گروه سایپا در كليه محصولات گروه خودرو سازی سايپا است.

کشیشیان در خصوص خانواده محصولات SP100 (شاهين، آريا) افزود: درخصوص محصولات خانواده SP100 ، با توجه به تكنولوژی به روز اين محصولات، علاوه بر مواردی كه در محصولات X200 به آن اشاره شد، تجهيز خودرو به سامانه PEPS (ورود بدون كليد) ، ESCL (قفل برقی فرمان) و استارت دكمه ای كه از طريق ECU و BCM مديريت امنيتی محصول را بر عهده دارد.

او خاطر نشان کرد: از نكات بسيار مهم و منحصر به فرد محصولات خانواده شاهين، همچنین می توان به استفاده از ورق های HSS با استحكام بالا در بدنه خودرو اشاره نمود، كه علاوه بر افزايش ايمنی خودرو در تصادفات، باعث افزايش امنيت ورود سارقين از طريق خم كردن كلاف درب ها شده است نیز در نظر گرفته شده است.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور