تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - 00:09 - 26 June 2019

سفارت آلمان در تهران

سفارت آلمان در تهران واقع در آدرس خیابان فردوسی پلاک 324 و سفارت آلمان در تهران به همراه اطلاعات تماس و تلفن سفارت آلمان در تهران.
سفارت آلمان در تهران
موقعیت مکانی
خیابان فردوسی پلاک 324
فکس
021-39991890
اطلاعات تماس
021-39990000
وب سایت
teheran.diplo.de
سفارت آلمان در تهران

اطلاعات تماس سفارت آلمان در تهران

سفارت آلمان در تهران واقع در آدرس خیابان فردوسی پلاک 324 و سفارت آلمان در تهران به همراه اطلاعات تماس و تلفن سفارت آلمان در تهران.سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران با قدمتی بیش از صد سال جزو یکی از قدیمی ترین سفارتخانه های کشورهای جهان در تهران پایتخت کشورمان ایران است.آلمان کشوری در قاره اروپا با پایتخت برلین است و کشور آلمان دارای ۱۶ ایالت می باشد.

ساعات کار سفارت آلمان در تهران چگونه است

سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران

کدپستی : 1144643416

ساعات کاری بخش های سفارت آلمان در تهران :

ساعات کار بخش ویزا سفارت آلمان در تهران : یک شنبه تا پنج شنبه، از ساعت 06/45 تا 14/30 (با تعیین وقت قبلی)

سفارت آلمان در روزهای جمعه و شنبه تعطیل است.

ساعات کار بخش تأیید مدارک سفارت آلمان در تهران : یک شنبه تا پنج شنبه، از ساعت 7/30 تا 10/30 (با تعیین وقت قبلی)
بخش ها

بخش روادید سفارت آلمان در تهران :

تلفن : 39991499 - 021

فکس : 39991860 - 021

از طریق این شماره تلفن می توانید روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 11 صبح تا 12 ظهر با بخش روادید تماس بگیرید.

لطفا توجه کنید که به دلیل رعایت اصول حفاظت داده‌ها، به پرسش‌های مربوط به درخواست‌ ویزای ارائه شده، بصورت تلفنی پاسخ داده نمی‌شود.

سفارت آلمان در ایران کجاست

بخش مطبوعاتی سفارت آلمان در تهران :

تلفن :  39991670  - 021

فکس : 39991970 - 021

سفارت آلمان در تهران


تاریخچه ساختمان اداری سفارت آلمان و اقامتگاه سفیر

بیش از ۱۰۰ سال است که آلمان دارای نمایندگی سیاسی در ایران می باشد. در روز ۱۱ جون ۱۸۷۳ قرارداد دوستی و کشتیرانی بین امپراتوری آلمان و ایران منعقد گردید.از جمله مفاد این قرارداد احداث نمایندگی دائم در دو کشور بود.۱۱ سال پس از عقد این قرارداد و درتاریخ ۲۰ اکتبر ۱۸۸۴ اولین نمایندگی آلمان در دربار ناصرالدین شاه تأسیس و آقای ارنست فون براونشوایگ به عنوان نماینده ویژه آلمان به ایران اعزام شد.

وقت تایید مدارک و پیگیری وقت سفارت آلمان

ساختمان امروزی سفارت آلمان که در قلب شهر تهران واقع شده است، ۱۰ سال پس از آن توسط نماینده امپراتوری آلمان، آقای گراف شولنبرگ خریداری شد.این ملک در مجاورت سفارت ترکیه و در نزدیکی سفارتخانه های بریتانیا، روسیه و فرانسه و چند ساختمان مهم حکومتی ایران واقع شده است. ساختمان دو طبقه سفارت در سال های ۱۸۸۶-۱۸۸۴ توسط یک معمار اروپایی ساخته و برای اولین بار در سال ۱۹۳۱ این ملک به نام دولت آلمان به ثبت رسید.

پس از آن ساختمان سفارت آلمان در تهران به دفعات توسط آلمان بازسازی و در سال ۱۹۳۷ تخریب و مجددا" ساخته شد. در سال ۱۹۴۱ و در اواسط جنگ جهانی دوم ساختمان جدید سفارت آماده بهره برداری شد، اما در آن زمان توسط رژیم شاهنشاهی وقت ایران توقیف گردید.در آن زمان سفارت سوئد یه این ساختمان نقل مکان کرد.چرا که کشور سوئد طی جنگ حافظ منافع آلمان در ایران بود. در سال ۱۹۴۹ این ملک به آمریکایی ها واگذار شد و آن ها تا آماده شدن ساختمان سفارت خود در سال ۱۹۵۳ از آن استفاده کردند. در این سال ملک سفارت رفع توقیف شد اما مالکیت آن سرانجام در سال ۱۹۷۷ به صورت قطعی به جمهوری فدرال آلمان واگذار گردید.

ملک اقامتگاه سفیر آلمان که در شمال شهر و در منطقه الهیه واقع شده است، در سال ۱۹۰۴ خریداری شد. این ملک نیز در سال ۱۹۴۱ توقیف و سپس در ماه های تابستان توسط سفارت سوئد به عنوان اقامتگاه تابستانی مورد استفاده قرار گرفت.دو سال بعد ملک سفارت آلمان در تهران به وزارت امور خارجه ایران واگذار شد.

ملک سفارت آلمان در ابتدا توسط نخست وزیر وقت ایران به عنوان اقامتگاه تابستانی و سپس برای برگزاری ضیافت های مختلف مورد استفاده قرار گرفت.در سال ۱۹۵۳ از این ملک نیز رفع توقیف گردید و مانند ساختمان اداری سفارت در سال ۱۹۷۷ به صورت قطعی به جمهوری فدرال آلمان واگذار شد.تا سال ۱۹۷۴ در این ملک یک کاخ از دوره قاجار وجود داشت که به دلیل فرسودگی این بنا در آن سال تخریب شد.ساختمان کنونی سفیر آلمان در سال ۱۹۷۷ آماده بهره برداری گردید.

سفارت آلمان در تهران

جستجوهای مرتبط سفارت آلمان در تهران :

نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان

ایمیل سفارت آلمان

سفارت آلمان کی باز میشه

سایت سفارت آلمان

منبع مطالب : وب سایت سفارت آلمان در تهران

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر