تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - 22:20 - 20 July 2022

آموزش شمع سازی با گل خشک

آموزش شمع سازی با گل خشک با بهترین دوره های کلاس شمع سازی گل خشک با پارافین کریستال به همراه دوره تزیین شمع سازی با انواع گل خشک.
آموزشگاه شمع سازی مانیا
اطلاعات تماس
09359633796
وب سایت
اینستاگرام : maniya_candle@
آموزش شمع سازی با گل خشک

آموزش تزیین شمع با گل خشک

آموزش شمع سازی با گل خشک با بهترین دوره های کلاس شمع سازی گل خشک با پارافین کریستال به همراه دوره تزیین شمع سازی با انواع گل خشک.دوره های آموزش شمع سازی با گل خشک شامل ساخت و تزئین شمع با گل ها که به عنوان یکی از جذاب ترین و زیباترین روش های شمع سازی است و از این روش با نام دکوپاژ نیز یاد می شود.

دوره های کلاس های شمع سازی با گل خشک شامل معرفی و روش های مختلف و متنوع شمع سازی با گل ها و گیاهان را آموزش خواهید دید و در این روش از گلبرگ های خشک برای تزئین شمع های در قالب استفاده می شود.

آموزش تزیین شمع با گل خشک

آموزش شمع کریستالی با گل خشک

کاربرد گل ها در هنر شمع سازی از جمله جذاب ترین روش در میان هنرجویان است.اما این نکته بسیار اهمیت دارد که قبل از شروع به کار باید گل خشک را تست نموده و از عدم رنگ دهی آن اطمینان حاصل کنید. این نوع از شمع ها با هر کیفیتی زیبایی خاص خودشان را دارند.در این دوره ایده های خلاقانه و جدید برای تزیین شمع با گل خشک ب هنرجویان اموزش داده می شود. شمع سازان با تجربه می توانند شمع را طوری قالب بزنند که گل ها در کناره های شمع ظاهر شوند.

اگر عاشق فضای سبز و خانه ای با عطر و بوی تازه هستید و از شمع ها لذت می برید، این روش عالی برای شما خواهد بود.افزودن گل‌ های خشک به شمع‌ ها راهی عالی برای زیباتر کردن آنها است. حتی در دنیای امروز که پر از نورهای مصنوعی برای روشنایی است،شمع ها جایگاه ثابتی را برای ما در زندگی و خانه ها را دارند.

برای شمع سازی با شمع های کریستالی روش های مختلفی وجود دارد و همچنین برای شمع آرایی روش های مختلفی مانند تزیین شمع با مروارید، روبان، تور، گل خشک وجود دارد که در این میان شمع سازی با گل ها از جلوه ویژه و بسیار پرطرفدار است.یادگیری قرار دادن گل های خشک در شمع بسته به نوع گل و تجربه ساخت شمع های تزیینی با این روش بسیار لذت بخش خواهد بود، زیرا نتیجه کار فوق العاده است.برای افزایش عطر شمع نیز می توانید کمی از اسانس گیاهان و گل ها در مواد شمع استفاده کنید. 

چرا باید شمع با گل خشک را هوا گیری کنیم

تمام شما عزیزان به این مورد برخورد کرده اید که آب بعد از اینکه یخ می زند حجمش اضافه می‌ شود و ‌بعد از یخ زدن فضای بیشتری اشغال می کند. در مورد پارافین در تمام انواع روش های ساخت شمع و بخصص شمع سازی با گل های خشک نیز این مطلب صدق می کند.

پارافین را وقتی که گرم می کنیم حجمش بیشتر می‌شود و زمانی که پارافین را داخل قالب می ریزیم از اطراف قالب شروع به سرد شدن می کند و در حالی که سرد می‌شود حجمش کمتر می‌شود و این امر ممکن است موجب بهم خوردن حالت گل های قرار گرفته در قالب شود. به همین ترتیب اطراف فتیله که مرکز قرار دارد پارافینی باقی نمی ماند و وقتی که شمع را هوا گیری می کنیم و پارافین را اضافه می کنیم اطراف فتیله رو پر می کند و با این کار ما از پوک شدن شمع جلوگیری می کنیم. پس مهم‌ ترین کار برای ارائه یک شمع زیبا هواگیری درست است و ما با سوراخ هایی که در اطراف فتیله ایجاد می کنیم پارافین را به اطراف فتیله هدایت می کنیم.

آموزش شمع کریستالی با گل خشک

وسایل مورد نیاز شمع سازی گل خشک

پارافین جامد و شفاف

فتیله

قالب و ظرف مناسب

سیخ چوبی برای نگه داشتن فیتیله

انواع گل های خشک یا گل مصنوعی

آموزش نکات مهم از جمله فاصله نحوه حرفه ای قرار گیری گل ها با فیتیله در شمع سازی با گل خشک از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به عنوان مثال، باید گل ها را نزدیک به کناره های شمع ها و دور از فتیله قرار دهید تا در هنگام روشن شدن شمعدان گلها بطور مستقیم با شعله فیتیله در تماس نباشند.برای افزودن گل های خشک به شمع ها باید مهارت داشته باشید.

در دوره های آموزش شمع سازی با گل خشک تمامی نکات لازم از ابتدا شامل انتخاب قالب مورد نظر و نحوه قرارگیری گل ها، انتخاب ترکیب رنگ مناسب و تکنیک های گود گیری و تمیز درآوردن شمع ها از قالب به هنرجویان آموزش داده خواهد شد.

علت کدر شدن شمع گل خشک

اصلی ترین علت کدر شدن کار در ساخت شمع به روش گل خشک نوع کیفیت و جنس پارافینی است که برای ساخت استفاده می کنیم.نوع و کیفیت پارافین بسیار اهمیت دارد و اگر جنس پارافین مرغوب نباشد و یا ناخالصی داشته باشد باعث خواهد شد که تزئیناتی که داخل شمع استفاده می شوند خودشان رو به خوبی نشان ندهند و یا بعد از مدتی رنگ پارافین کدر شود.در دوره های آموزش شمع سازی گلدار بخش های متنوعی از جمله آموزش تکنیک های شناخت جنس و کیفیت انواع پارافین نیز به هنرجویان ارائه خواهد شد.

شمع هایی که به روش های دکوپاژ و یا با پارافین ساخته می شود جلوه زیبایی در دکوراسیون منزل و حتی محل کار خواهد داشت.در این روش ابتدا مانند شمع های ساده فتیله را در قالب و کف ظرف مورد نظر قرار می دهیم و سپس آن را در لب ظرف ثابت می کنیم.به هنگام آموزش شمع سازی به روش گل خشک در تهران به هنر آموزان توصیه می شود که بهتر است از قالب های فلزی برای این روش استفاده کنند.حال پس از این مرحله ظرف را به اسپری سیلکون آغشته کنید و به همراه گل خشک پر نمایید.در نظر داشته باشید که قالب شما با گل خشک به صورت کامل و فشرده پر شود.پارافین کریستال را ذوب نموده و اسید استاریک را به مقدار نصف قاشق چای خوری اضافه نماید.

شفاف شدن شمع گل خشک

برای شفافیت مطلوب پارافین کریستال بهتر است دمای آن را به بالای 95 درجه برسانید.سپس پارافین ذوب شده را روی گل ها بریزید.در صورت بالا آمدن گل ها آن را با قاشق مهار نموده و به پایین فشار دهید.بطور کلی وقتی از اسانس‌ های مختلف در کار خود استفاده می‌کنید، باید به خاطر داشته باشید قدرت آنها متفاوت است و ممکن است میزان مصرف هر کدام متفاوت باشد.در کلاس های آموزش شمع سازی با گل خشک تهران تمامی نکات و موارد بطور گام به گام و زیر نظر بهترین اساتید آموزش داده خواهد شد.

استفاده گل های مختلف برای تزیین شمع بستگی سلیقه شما دارد و می توانید با توجه به محل در نظر گرفته شده و رنگ دیزان مورد نظر از گلبرگ های مختلفی استفاده کنید.گیاهانی همچون مینا و داوودی، میوه های خشک و دارچین و قهوه گیاهانی هستند که می‌توان آنها را برای معطر شدن به شمع اضافه کرد.محدودیتی در انتخاب نوع گلی که می توانید استفاده کنید وجود ندارد و این بیشتر به ترجیح و سلیقه شما بستگی دارد اما آماده سازی گل خود را به درستی انجام دهید و بهتر است از ظرف بزرگ استفاده کنید.قالب هایی با ابعاد و قطر وسیع امکان استفاده از گل های بزرگ تر را به شما می دهد که باعث جلوه و زیبایی بیشتر شده و به شما این امکان را می دهند که گل ها را براحتی نزدیک به دیواره ظرف و تا حد امکان دور از فتیله قرار دهید.

لوازم مورد نیاز ساخت شمع گل خشک

علت حباب زدن شمع گل خشک

یکی از موارد و مشکلات رایجی که هنرجویان در دوره ساخت شمع با گل خشک مواجه می شوند بروز حباب در کار نهایی است.بعد از اینکه تزیینات را داخل قالب قرار دادیم باید پارافین را ذوب کرده و آماده اجرا کنیم. البته حتما این نکته در نظر گرفته شود که پارافین نباید بیشتر از 75 - 80 درجه گرم شود که در آن صورت پارافین می سوزد و شروع به دود کردن می کند.

با رعایت این نکات پارافین را داخل قالب ریخته و مرتب به قالب ضربه هایی می زنیم تا پارافین به تمامی قسمت ها نفوذ کند تا هرچه هوای اضافی داخل قالب هست خارج شود اگر این کار به درستی انجام شود شمع ما دیگر حباب نمی زند البته باید استفاده از پارافین مرغوب فراموش نشود.

در روش شمع سازی با گل خشک برای تزیینات داخل پارافین از هر وسیله ای می‌توان استفاده کرد از انواع و اقسام گل گرفته و گیاهانی که زیبایی داشته باشند، انواع اقسام میوه های خشک برگ‌ های زیبای درختان چوب های زیبا مانند چوب های جوش، چوب دارچین، دانه های قهوه، صدف های دریایی ریز و درشت و ستاره دریایی، حلزون و خیلی چیزهای دیگر که می توانید به سلیقه خود در این روش تولید کنید.

همچنین رزماری، اسطوخودوس، آویشن، نعناع، ​​زوفا، ترنج، مرزه برخی از گیاهانی هستند که می‌ توان به شمع‌ ها اضافه کرد.

آیا قرار دادن گیاهان خشک در شمع بی خطر است ؟

بله، قرار دادن گیاهان خشک در شمع بی خطر است. گیاهان خشک عطر طبیعی را به شمع اضافه می کنند اما قطعات بزرگ گیاهان و گلها را به موم و پارافین شمع اضافه نکنید. در صورت امکان گل ها و سبزی ها را آسیاب کنید.افزودن گل و گیاه نه تنها به شمع های شما عطر می بخشند، بلکه بافت دار شدن کار نیز می شود.

گل هایی را به شمع اضافه کنید تا از کناره ها نمایان شوند و باید سطح جانبی ظرف و یا قالب را لمس کنند تا قابل مشاهده باشند و در شرایطی قرار بگیرند که با شعله شمع تماس نداشته باشند.

شمع های گل خشک روشی تزئینی است که می تواند یک هدیه متفاوت، معطر و ماندگار باشد که با چند ماده ساده به راحتی ساخته می شود.این نوع از شمع ها در هر شکل و اندازه و در همه جای دکوراسیون کاربرد دارند.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

گردهمایی مراکز نوآوری منتخب سراسر کشور برگزار می شود

گردهمایی مراکز نوآوری منتخب سراسر کشور برگزار می شود

پروژه پرورش آبزیان دریایی در استان بوشهر تدوین شد

پروژه پرورش آبزیان دریایی در استان بوشهر تدوین شد

شناسایی کنسرسیوم میکروبی در حذف آلودگی های نفتی دهلران

شناسایی کنسرسیوم میکروبی در حذف آلودگی های نفتی دهلران

ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی

ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی