تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 00:28 - 19 May 2022
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه ۳ جانبه مطرح کرد:

بیانات مقام معظم رهبری نشان داد در چه شرایطی سایپا را تحویل گرفتیم

تفاهم‌نامه ۳ جانبه گروه خودروسازی سایپا، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منعقد و بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیای در راستای توسعه صنعت خودرو کشور تاکید شد.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از سایپا، در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت تولید دانش بنیان و ارتقای کیفیت خودرو، تحقق شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین و همچنین تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، مدیرعامل ، اعضای هییت مدیره و معاونان گروه خودروسازی سایپا از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران بازدید و در این برنامه که با حضور علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، حسن زمانیان رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و رئوسای دانشگاههای صنعتی برگزار شد، توافق نامه ای در خصوص همکاری با گروه خودروسازی سایپا منعقد شد.

محمدعلی تیموری؛ مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم انعقاد این تفاهم نامه سه جانبه با اشاره به اینکه کشور ما در حوزه دانش رشد بسیار خوبی داشته است، اظهار داشت: به این رشد می بالیم و افتخار می کنیم اما در بخش به کارگیری از این دانش، دارای نقاط ضعفی هستیم که باید آن را مرتفع کنیم.

او افزود: حضور ما در گروه خودروسازی سایپا مصادف شد با هفته صنعت و مقام معظم رهبری نیز در همان مقطع زمانی بیان کردند که کیفیت خودروهای داخلی مطلوب نیست و حق با مردم است؛ مسئله ای که به حق از سوی ایشان مطرح شد و همین جمله نشان می داد که ما در چه شرایطی گروه خودروسازی سایپا را تحویل گرفتیم.

ضرورت سرمایه گذاری صنعت خودرو در حوزه دانش بنیان

تیموری با بیان اینکه کشورهای پیشرفته که در رشد صنعت خودرو وابسته نبوده اند حدود ۳۰ سال در حوزه دانش بنیان سرمایه گذاری کرده و وقت گذاشته اند، گفت: اگر قصد داریم در صنعت خودرو رشد کنیم چاره ای جز این نداریم که به شرکت های دانش بنیان اعتماد کنیم.

او با تاکید بر اینکه گروه خودروسازی سایپا یک بنگاه اقتصادی است و باید با دیدگاه اقتصادی به مسئله نگاه کند، گفت: این گروه خودروسازی می تواند در راستای تولید محصولات مورد نظر خود عقد قرارداد کرده و در بخش سرمایه گذاری تولید نیز بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، ورود کند.

راهکار برای حل مشکل مالی شرکت‌های دانش بنیان صنعت خودرو

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه این گروه از ۳ شرکت سرمایه گذاری دارای توان مالی برخوردار است که می توانند در کنار شرکت های دانش بنیان قرار گیرند، اظهار داشت: اینگونه مسئله مالی شرکت های دانش بنیان نیز حل خواهد شد و اگر بتوانیم از فضای تئوری به مرحله اجرا برسیم به طور حتم وضعیت صنعت خودرو کشور بهبود خواهد یافت.

تیموری تاکید کرد: خوشبختانه از شرکت های دانش بنیانی در کشور برخوردار هستیم که می توانند کیفیت را برای صنعت خودرو کشور افزایش دهند و نباید از این مسئله غافل باشیم.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد