تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 18:46 - 17 May 2022
حجت الله عبدالملکی؛

وزارت مردم جلوه جهاد تبیین و امید آفرینی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی به مناسبت هفته روابط عمومی نوشت: امروزه اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است،

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تقریبا همه اقشار جمعیتی کشور مخاطب فعالیت‌های این وزارتخانه محسوب می‌شوند و روابط عمومی‌های این خانواده بزرگ، با نگاه به گستره هربخش از این فعالیت‌ها می‌توانند به عنوان بازوی توانمند فعال در حوزه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی، کیفیت عملکرد و اهداف سیاست‌های کلان این وزارتخانه و نهادهای زیرمجموعه را در اختیار طیف مخاطبان خاص برنامه‌های مربوطه قرار دهند.

در دست یابی به اهداف عدالت محور دولت مردمی و تاکید رهبر معظم انقلاب در جهاد تبیین، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از بزرگترین ارکان دولت دارای جایگاه ویژه‌ای است و همین امر، نقش روابط عمومی‌های این دستگاه را دوچندان کرده است.

مفاهیمی مانند تحول، کار فرهنگی و گفتمان‌سازی، نقد منصفانه و مطالبه‌گری در جهاد تبیین مولفه‌های اصلی است. اگر تبیین را در کنار این مفاهیم قرار دهیم، معنای عمیق آن مشخص می‌شود.

جهاد تبیین در وزارت مردم مقدمه‌ای است برای اصلاح، تحول و توجه به خواسته‌های به حق ملت. چهار کلان پروژه در دست اقدام وزارتخانه در توجه به کار مردم، رفاه مردم، آتیه مردم و اموال مردم نیازمند جهادی عمیق و تبیین گسترده برای آحاد جامعه است. همین امر سبب می‌شود امید در دل‌های مردم پررنگ شود.

جهد به‌معنای تلاش و کوشش جدی است. منتها جهادی که در اسلام مطرح است، تلاش و کوشش جدی در برابر دشمن است. نمونه برجسته آن جهاد نظامی و جهاد در میدان رزم است. که البته در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، تربیتی نیز به‌کار می‌رود؛ چون بعضی از عرصه‌ها و ابعادی که نیاز به تبیین دارد، به تلاش جدی و مایه گذاشتن هم نیاز دارد. در این صورت تبیین به جهاد تبدیل می‌شود؛ جهادی که وظیفه همه به‌خصوص علما، اساتید، نخبگان و رسانه‌هاست. زمانی که ابهام و تردیدی در برخی اذهان ایجاد می‌شود و شرایط، شرایط فتنه‌انگیزی و تحریف توسط دشمنان است، اگر کسی بخواهد سخنی بگوید و حقیقتی را تبیین کند، باید متحمل هزینه معنوی و حیثیتی شود و شجاعت و صراحت در اعلان مواضع برای او هزینه‌بر است. اینجا جهاد لازم است.

رهبر معظم انقلاب شخصاً بزرگ‌ترین جهاد تبیین را انجام دادند. صدور بیانیه گام دوم در چهلمین سالگرد انقلاب در سال 97 جهاد بزرگ تبیین بود که ایشان انجام دادند. در جهاد تبیین نوعی تکلیف‌گرایی الهی بسیار عمیقی وجود دارد، همان‌گونه که حضرت امام رحمه‌الله‌علیه بر روی تکلیف الهی بسیار تأکید داشتند. «جهاد تبیین» مصداق تکلیف‌گرایی است که امیدواریم همه مخاطبان بتوانند در این جهت وارد شوند.

در عرصه جنگ نرم و ترکیب این مفهوم با تلاش‌های دشمن برای ضربه به امید مردم از راه اقتصاد، روابط عمومی‌های وزارت مردم به عنوان یکی از وسیع ترین مجموعه‌های اطلاع رسانی در بدنه دولت، به واقع جهادگران امیدآفرین و سربازان خط مقدم این نبرداند. این هفته را به تک تک رسانه نگاران و کارکنان حوزه روابط عمومی ستادی، سازمان‌های تابعه، شرکت ها و ادارات استانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تبریک می‌گویم و سرفرازی و سربلندی همه را از خداوند متعال خواهانم.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد