تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 18:32 - 28 April 2022

صادرات 14 میلیون دلاری گروه خودروسازی سایپا

گروه خودروسازي سايپا موفق شد با وجود سخت ترين تحريم ها و شرايط محدود كننده اي كه در زمينه صادرات كالاهاي ايراني وجود دارد، سال گذشته به ارزش حدود 14 ميليون دلار صادرات داشته باشد.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از سایپا، در 8 فرماني كه رئيس جمهور به خودروسازان ابلاغ كرد به صادرات خودرو و قطعه اشاره شده است، از همين رو گروه خودروسازي سايپا در راستاي تحقق اهداف صادراتي كشور در سال جاري اين موضوع را با جديت بيشتري دنبال خواهد كرد و در اين خصوص به بازار كشورهاي همسايه نگاه مضاعفي دارد.

بر اين اساس بايد اعلام كرد كه در سال گذشته ارزش كل صادرات قطعه و خودرو گروه خودروسازي سايپا 13 ميليون و 735 هزار و 223 دلار بوده و ارزش تجمعي صادرات خودرو رقم 8 ميليون و 239 هزار و 192 دلار ثبت شده است و تعداد خودروهای صادرشده توسط گروه سایپا نسبت به سال 1399 بیش از 40 درصد افزایش داشته است.

با توجه به اينكه در دوره جديد مديريت گروه خودروسازي سايپا، توليد اقتصادي خودروهاي كوييك و شاهين دنبال مي شود، اين مجموعه در صدد است كه در زمينه صادرات محصول نهايي و قطعات خودرو اعداد بالايي را ثبت كند، از همين رو مذاكرات با كشورهاي همسايه براي صادرات محصولات سايپا آغاز شده است كه در اين ميان مي توان به حضور هيات مدیران ارشد منطقه ویژه اقتصادی ایلابوگای جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه از مجموعه سایپا و توسعه همكاري با خودروسازان روسيه اشاره كرد.

بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته در سال 1401، اين گروه خودروساز 650 هزار دستگاه توليد خواهد كرد، لذا به نظر مي رسد با روند صعودي توليد خودرو در ماه هاي ابتداي سال جاري (حداقل 36 هزار خودرو تحويل مشتريان شده است) مي توان عدد توليد را با هدف رونق صادرات، افزايش داد.

در حال حاضر 7 مجموعه گروه خودروسازي سايپا در زمينه صادرات قطعه و خودرو فعاليت مي كنند كه از جمله آن مي توان به سايپا، سايپا يدك، فنرسازي زر، رادياتور ايران، ماليبل، رينگ سايپا و سايپا آذربايجان اشاره كرد.

گفتنی است سایپا به عنوان یکی از صادرکنندگان برتر کشوری از سال های گذشته تاکنون مطرح بوده و تا کنون 2 عنوان صادرکننده ممتاز ، 7 عنوان صادرکننده نمونه در سطح ملی و 3 عنوان صادرکننده نمونه در سطح استان در حوزه صنعت خودرو را کسب کرده است و در سال 1400 هم توانسته حائز رتبه برتر صادر کننده نمونه در سطح استان تهران شود.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
پارک فناوری پردیس بهشت نوآوری و فناوری منطقه می شود

پارک فناوری پردیس بهشت نوآوری و فناوری منطقه می شود

نمایشگاه بین المللی اینوتکس 2024 با رونمایی از سه محصول فناورانه افتتاح شد

نمایشگاه بین المللی اینوتکس 2024 با رونمایی از سه محصول فناورانه افتتاح شد

توافق نامه ایجاد فن بازار تخصصی معدن امضاء شد

توافق نامه ایجاد فن بازار تخصصی معدن امضاء شد

حضور فناوری های فرهنگی و نرم در بزرگترین رویداد نوآوری و فناوری کشور

حضور فناوری های فرهنگی و نرم در بزرگترین رویداد نوآوری و فناوری کشور

بررسی طرح های انرژی و تولیدات دانش بنیان

بررسی طرح های انرژی و تولیدات دانش بنیان

پیشنهاد روز

تکذیب خبر ترخیص روغن های آلوده از سوی دادستان هرمزگان

آغاز ثبت نام پشت کنکوری های متقاضی ترمیم نمره با جزئیات و هزینه

ثبت نام کلاس اولی ها حضوری و الکترونیکی انجام می شود

تهران تا پنجشنبه بارانی است

آخرین جزییات از تغییر سن بازنشستگی

تعیین کف و سقف اجاره بها

ساخت 150000 واحد مسکونی در تهران از ماه آینده آغاز می شود