تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - 15:25 - 04 April 2022

در عصری که همه چیز بوی فناوری می دهد خاطره شدن کار آسانی نیست

در عصری که با شتاب دنیای دیجیتال همه چیز مسیر خود را طی می کند شاید انتظار برای دریافت یک کارت پستال از یک سوی کشور به سوی دیگر آن و حتی از کشوری به کشور دیگر بی معنا به نظر رسد

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از شرکت ملی پست؛ در میان گنجینه خاطرات هر یک از ما، قاب های کوچک مصوری وجود دارد که از ارزش خاصی برخوردارند. قاب هایی که با دست نوشته و امضایی که بر آن حک شده دنیایی حس خاطره انگیز را به روی ما می گشاید. حس شیرین و لذت بخشی که با هیچ چیز قابل قیاس نیست. حس نوستالژیکی که در کلام نمی گنجد.

این قاب های پر احساس همان کارت پستال هایی است که پیش ترها در هر مناسبتی همه خواهانش بودند.

این روزها متاسفانه سنت دیرینه استفاده از کارت‌ پستال به طور چشمگیری نزد جامعه ایرانی به ویژه نسل جدید رنگ باخته است. با وجود این که جذابیت کارت پستال و خاطره آن در ذهنیت تاریخی تک تک مردمان سرزمینی که مهد فرهنگ و تمدن بوده نقش بسته ولی به علت مشغله های زندگی کنونی و تعدد ارتباطات، بازار این آثار جذاب هنری از رونق افتاده است. در واقع یکی از علل مهجور ماندن این قاصدان کاغذی که جاذبه های طبیعی، افتخارات ملی، فرهنگ و سنن بومی و وقایع تاریخی را به رخ می کشید، هجمه فناوری های نوین ارتباطی است که تمامی ابعاد زندگی را به سیطره خود درآورده و فرهنگ مکاتبه و نامه نگاری نیز از آن در امان نمانده و کم کم ارسال نامه و کارت پستال واقعی به دست فراموشی سپرده شده است.

در عصری که با شتاب دنیای دیجیتال همه چیز مسیر خود را طی می کند شاید انتظار برای دریافت یک کارت پستال از یک سوی کشور به سوی دیگر آن و حتی از کشوری به کشور دیگر بی معنا به نظر رسد!!!

به سردی گراییدن این رسم پسندیده قدیمی در کشوری که همیشه از نظر مهرورزی و نوع دوستی زبانزد بوده غم انگیز است؛ باید باور کرد که نامه، نامه نگاری و کارت پستال همواره روابط انسانی را تعمیق بخشیده و گرمی و عواطف و احساسات را به گیرنده انتقال می دهد. هر کلامی که بر آن نقش می بندد در ورایش هزار حس زیبا نهفته است که گیرنده آن را دریافت و درک می نماید.

بیایید فرصت را مغتنم شمرده و به منظور حفظ این آثار ارزشمند و پاسداری از فرهنگ و آیین سرزمین باستانی مان ایران، به کسانی که تعلق خاطر داریم با ارسال کارت پستال مناسبت ها را تبریک بگوییم و به گنجینه خاطرات آنها بپیوندیم؛ در عصری که همه چیز بوی فناوری می دهد خاطره شدن کار آسانی نیست، خاطره جاودانی که در ذهن آیندگان همیشه به یادگار خواهد ماند. بیایید باور کنیم که هنوز کارت پستال حرفی برای گفتن دارد!!!

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

گردهمایی مراکز نوآوری منتخب سراسر کشور برگزار می شود

گردهمایی مراکز نوآوری منتخب سراسر کشور برگزار می شود

پروژه پرورش آبزیان دریایی در استان بوشهر تدوین شد

پروژه پرورش آبزیان دریایی در استان بوشهر تدوین شد

شناسایی کنسرسیوم میکروبی در حذف آلودگی های نفتی دهلران

شناسایی کنسرسیوم میکروبی در حذف آلودگی های نفتی دهلران

ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی

ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی