تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - 19:50 - 26 October 2019

برکه های باران بندرعباس

برکه های باران بندرعباس به تعدادی از آب انبارها و برکه هایی در جنوب هرمزگان گفته می شود.برکه باران بندرعباس از پنچ آب انبار تاریخی تشکیل می شود.

معرفی برکه های باران بندرعباس

برکه های باران بندرعباس به تعدادی از آب انبارها و برکه هایی در جنوب هرمزگان گفته می شود و برکه های باران بندرعباس از پنچ آب انبار تاریخی تشکیل می شود. این اسم زیبا به آب انبارهایی اختصاص داده شده که در خیابان 22 بهمن شهر بندرعباس قرار گرفته اند. آب انبارها در فضای وسیعی در این منطقه دیده می شوند که گنبد های آن ها شاخصه های اصلی شان محسوب می شوند.

این آب انبارها در فضای موزه خلیج فارس هستند که البته دو موردشان بیرون از این محدوده قرار گرفته اند.مردم محلی معتقدند که در گذشته در این آب انبارها و مجموعه برکه های باران بندرعباس اشیای قیمتی وجود داشته است.امروزه این اثر تاریخی به وسیله دیوار هایی که در دور تا دور محوطه آن قرار گرفته است محافظت می شود.

معرفی برکه های باران بندرعباس

برکه های باران بندرعباس به تعدادی از آب انبارها و برکه هایی در جنوب هرمزگان گفته می شود.برکه باران بندر عباس از پنچ آب انبار تاریخی تشکیل می شود.این برکه ها در گذشته جهت تامین آب شهر و استفاده کاروان ها و مسافرانی که از هرمزگان عبور می کردند مورد استفاده قرار می گرفت و امروز به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استان هرمزگان محسوب می شود.برکه های باران بندرعباس با دارا بودن گنبد های موزون و بسیار زیبا چشم هر گردشگر و علاقه مندان گردشگری را به خود جلب می کند.دو آب‌انبار دیگر در مجموعه‌ برکه‌های باران خارج از محدوده‌ موزه‌ خلیج فارس قرار دارد که یکی در داخل محوطه‌ دیوارکشی‌ شده و دیگری در بافت شهری پشت موزه واقع شده است.

آب انبارهای برکه باران در بندرعباس

در طراحی و ساخت آب انبار های استان هرمزگان خصوصا برکه های باران بندرعباس از سه نوع مدل معماری طولی، مستطیلی با طاق آهنی و دایره ای با سقف گنبدی و گرد و همچنین به شکل صلیبی که شکل دایره ها با سقف گنبدی استفاده شده است و برکه باران از معروف ترین و زیبا ترین آنها به شمار می رود.این برکه‌ ها از چهار درب اصلی برای ورود و استفاده از آب تشکیل شده است.

آب انبارهای برکه باران بندرعباس

برکه های شهر بندرعباس کجاست

برکه های باران بندرعباس به همت سازمان میراث فرهنگی مورد مرمت قرار گرفته و بخش های مختلف آن از جمله گنبد ها از خطر تخریب حفظ شده است.لازم به ذکر است در استان هرمزگان حدود هزار پانصد برکه جهت تامین آب شیرین وجود دارد که خود نشان از هنر تاریخی و سنتی این آثار از دیرباز در میان مردم خون گرم این استان را دارد.این آب انبارها بیشتر در مناطق قشم، کیش، بندرلنگه و بستک دیده می شود.

برکه های شهر بندرعباس کجاست

برکه های دیدنی در بندرعباس

مجموعه برکه های شهر بندرعباس

آدرس برکه باران بندرعباس

برکه های باران در هرمزگان

تارخچه برکه های باران در بندرعباس

تصاویر برکه های بندرعباس

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد