تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - 13:22 - 03 July 2019
رئیس کل بیمه مرکزی ایران:

خسارت‌ های سیل به منازل مسکونی پرداخت شد

رئیس بیمه مرکزی ایران با اشاره به پرداخت بیش از ۹۰ درصد خسارت‌های وارده بر منازل مسکونی ناشی از سیل، گفت: شرکت های بیمه موظفند که خسارت‌های اعلامی مرتبط با رشته های مهندسی و مسئولیت را پس از ارزیابی های فنی و با رعایت موازین قانونی پرداخت کنند.
تیرداد نیوز - بیمه مرکزی ایران اعلام کرد: آخرین وضعیت پرداخت خسارت‌های مربوط به سیل روزهای پایانی سال ۹۷ و اوایل فروردین ۹۸ استان‌های کشور در جلسه ای با حضور رئیس کل بیمه مرکزی و مدیران عامل شرکت های بیمه مرتبط بررسی شد.
در این جلسه که معاونان نظارت و اتکایی و مدیرکل نظارت بر بیمه های غیر زندگی بیمه مرکزی نیز حضور داشتند، اعلام شدکه تا ۱۰ تیر تعداد ۹۲ هزار و ۳۳۳ فقره خسارت به ۲۲ شرکت بیمه گر در حادثه سیل اعلام شده که از این تعداد ۶۹ هزار و ۵۵۰ مورد کارشناسی و ارزیابی شده است.
بر اساس این گزارش تاکنون ۹۴۵ میلیارد و ۳۹۳ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۸۱۵ ریال به بیمه گذاران پرداخت شده، این در حالی است که مبلغ خسارت توسط شرکت ها بیش از یک هزار و ۹۴۲ میلیارد ریال برآورد شده است.
در این جلسه اعلام شد که ۵۲ درصد خسارت‌ها از نظر تعداد به شرکت بیمه تجارت نو، ۱۹ درصد شرکت بیمه میهن، ۱۴ درصد کوثر، ۶درصد آرمان و ۹ درصد به سایر شرکت‌ها تعلق دارد.
رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر این نکته که با گذشت بیش از سه ماه از وقوع سیل باید موضوع سیل از نظر شرکت های بیمه خاتمه یافته تلقی شود، گفت: مطابق با گزارش‌ها باید در پرداخت خسارت‌ها به مردم سرعت بیشتری داشته باشیم.
غلامرضا سلیمانی اضافه کرد: با توجه به گستردگی حادثه، خدمت رسانی باید به طور ویژه و سریع صورت پذیرد تا در کوتاهترین زمان ممکن به طور رسمی، بحث همه پرداخت‌ها به اتمام برسد.
رئیس شورای عالی بیمه با ابراز خرسندی از پرداخت بیش از ۹۰ درصدی خسارتهای ناشی از سیل به واحدهای مسکونی دارای بیمه نامه آتش سوزی، ابراز امیدواری کرد که بقیه خسارت‌ها که عمدتاً در سایر رشته ها مانند مهندسی و مسئولیت بوده نیز با سرعت بیشتری پرداخت شود چرا که پرداخت خسارت‌ها وظیفه ای به شمار می رود که بر عهده ماگذاشته شده است.
وی تصریح کرد: در بحث فعالیت ارزیابان خسارت در خصوص حادثه های بزرگی مانند سیل اخیر باید نظارت بیشتری صورت گیرد تا خسارت بیمه گذاران، به طور واقعی ارزیابی شود.
سلیمانی با اظهار امیدواری نسبت به پرداخت ۱۰۰ درصدی خسارت‌های وارد شده به مالکان واحد های مسکونی در روزهای آتی، گفت: شرکت های بیمه موظفند که خسارت‌های اعلامی مرتبط با رشته های مهندسی و مسئولیت را پس از ارزیابی های فنی و با رعایت موازین قانونی پرداخت کنند.
در این جلسه مدیران عامل و نماینده های شرکت های بیمه ایران، آرمان، آسیا، تجارت نو، دانا، پارسیان، معلم و کوثر گزارش آخرین وضعیت پرداخت خسارت‌ها به بیمه گذاران خود را تشریح کردند.
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد