تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - 17:39 - 30 May 2020

کارمزد تراکنش های بانک صادرات ٢٠ تا ٣٤ درصد کمتر از میانگین شبکه بانکی در فروردین ٩٩

کارمزد تراکنش‌های ابزارهای مختلف بانکداری الکترونیک بانک صادرات ایران در فروردین ماه سال جاری ٢٠ تا ٣٤ درصد کمتر از متوسط کارمزد شبکه بانکی شد.

کارمزد تراکنش های بانک صادرات ٢٠ تا ٣٤ درصد کمتر از میانگین شبکه بانکی در فروردین ٩٩

تیرداد نیوز به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران این بانک به دلیل ارقام بزرگتر تراکنش‌های خود و برخورداری از حساب‌ها و تراکنش‌های کسب و کارهای بزرگتر، با کاهش قابل توجه کارمزدهای پرداختی در اغلب ابزارهای بانکداری الکترونیک در مقایسه با سایر بانک‌ها روبرو شد و بین ٢٠ تا ٣٤ درصد نسبت به سایر بانک‌های کشور، کمتر کارمزد پرداخت کرد.

این بانک در بین بانک‌های کشور با وضعیت بهتری از نظر کارمزد و هزینه تراکنش قرار دارد و به ازای هر تراکنش ١٠ هزار ریالی معادل ١٠٥ ریال هزینه کارمزد پرداخت کرده که ٢٠ درصد کمتر از میانگین ١٣١ ریالی کل بانک های کشور است.

بانک‌های کشور در فروردین و اردیبهشت ٩٩ با وجود کاهش ١٢ درصدی کارت‌های تراکنش‌دار به خاطر شیوع کرونا، به ازای هر ١٠ هزار تومان یا صد هزار ریال تراکنش، معادل ١٣١ ریال کارمزد پرداخت کرده‌اند و هزینه کارمزد تراکنش‌ها در سیستم بانکی معادل ١.٣ درصد رقم تراکنش است.

همچنین نسبت کارمزد پرداختی به ازای هر ١٠٠ هزار ریال تراکنش خرید با احتساب اجاره ابزار کارتخوان نشان می‌دهد که بانک‌های کشور به طور میانگین در فروردین ٩٩ به ازای هر ١٠٠ هزار ریال تراکنش کارتخوان‌ها ٣٢٠ ریال کارمزد یا هزینه پرداخت کرده‌اند در حالی که بانک صادرات با ٢١٧ ریال کارمزد در مقایسه با این رقم،٣٢ درصد هزینه کمتر نسبت به میانگین شبکه بانکی داشته و از وضعیت بهتری نسبت به بقیه بانک‌های کشور برخوردار است و در نتیجه سودآوری و درآمدزایی و هزینه کمتری از محل تراکنش بانکی و کارتخوان‌ها داشته است.

از سوی دیگر، نسبت کارمزد پرداختی به ازای هر ١٠٠ هزار ریال تراکنش پرداخت قبض و خرید شارژ نشان می‌دهد که بانک‌های کشور به طور میانگین در فروردین ٩٩ به ازای هر ١٠٠ هزار ریال تراکنش کارتخوان‌ها ٣١٥ ریال کارمزد یا هزینه پرداخت کرده اند اما بانک صادرات با ٢٤١ ریال کارمزد به دلیل افزایش ابزارهای پرداخت و رشد تراکنش‌ها و برخورداری از ابزارها و نرم افزارهای موبایلی بیشتر، هزینه کارمزد کمتری معادل ٣٤ درصد میانگین شبکه بانکی داشته و در حال گسترش شبکه و کاهش هزینه‌ها است.

قبل از شیوع کرونا و کاهش تراکنش سیستم بانکی و تعداد کارت‌های فعال تراکنش دار، بانک صادرات به ازای هر ١٠ هزار تومان تراکنش معادل ٧٣ ریال کارمزد پرداخت کرده که نه تنها کمتر از میانگین ١٠٦ ريال ميانگين همه بانک ها محسوب شده و می تواند فرصت ویژه‌ای برای گسترش خدمات بانکداری الکترونیک و تراکنش‌ها باشد، بلكه اين رقم از عدد ٨٢ ريال آبان ماه نيز كمتر است و نشان مي‌دهد كه كارمزد و هزينه‌هاي تراكنش خريد در بانك صادرات در سه ماه ٩ ريال معادل ١١ درصد كاهش يافته است. بانک صادرات ایران با داشتن ١١.٤٤ درصد سهم تعداد کارت‌های تراکنش‌دار شبکه بانکی کشور، رتبه دوم را در فروردین ٩٩ در این بخش از آن خود کرده است.

همچنين به طور متوسط در آبان ماه ١٣٩٨، بانک های پذیرنده ١١٨ ریال از هر صدهزار ریال مبلغ جذب شده را به عنوان کارمزد پرداخت کرده‌اند. یعنی ١١٨ هزارم درصد هر مبلغ را هزینه کارمزد برای بانک‌ها تشکیل داده است. بانک صادرات به ازای هر ١٠ هزار تومان تراکنش معادل ٨٢ ریال کارمزد پرداخت کرده که کمتر از میانگین سایر بانک‌ها محسوب شده و می‌تواند فرصت ویژه‌ای برای گسترش خدمات بانکداری الکترونیک و تراکنش‌ها باشد.

بانک صادرات ایران از این جهت، شرایط خوبی از نظر کارمزد و هزینه تراکنش‌ها در بازار پررقابت کنونی برخوردار است و با توجه به سهم بالای این بانک در بازار بانکداری الکترونیک، تعداد کارت‌ها، و تراکنش‌ها می‌توان این موضوع را فرصتی برای رقابت بانک صادرات ایران در شبکه بانکی و پرداخت کشور ارزیابی کرد.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد