تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - 14:41 - 25 May 2020

نفتکش ایران در پالایشگاه ال‌پالیتو ونزوئلا لنگر انداخت

مرکز ردیابی نفتکش‌ها دقایقی پیش در پیامی توئیتری از لنگر انداختن نخستین کشتی حاوی سوخت ایران در پالایشگاه ال‌پالیتو ونزوئلا خبر داد.

نفتکش ایران در پالایشگاه ال‌پالیتو ونزوئلا لنگر انداخت

تیرداد نیوز - مرکز ردیابی تانکر ترکز (TankerTrackers) در پیامی توئیتری نوشت: نفتکش ایرانی فورچون که در اواسط ماه مارس (اسفند- فروردین) در بندر شهید رجایی با ۴۳ میلیون لیتر بنزین بارگیری شده بود، هم اکنون در اسکله ۲ در پالایشگاه ال پالیتو ونزوئلا واقع در غرب پایتخت کاراکاس لنگر انداخت.

این نخستین کشتی از پنج نفتکش ایرانی است که به رغم تهدیدات و تحریم های آمریکا در سواحل شمالی ونزوئلا پهلو می گیرد و آماده تخلیه محموله سوختی خود است.  

تصاویر ماهواره ای نشان می دهد نفتکش ایرانی در حال انجام عملیات پهلو گرفتن در پالایشگاه ال پالیتو با کمک دو قایق یدکش ونزوئلا اندکی پس از نیمه شب روز دوشنبه به وقت محلی می باشد.  

به دنبال تهدیدهای آمریکا برای اطمینان از اینکه کشتی ایرانی بدون هیچ گونه حادثه به سواحل ونزوئلا برسد، تانکر هنگام عبور از منطقه انحصاری اقتصادی (EEZ) توسط نیروی دریایی ونزوئلا اسکورت شد.  

دومین کشتی نیز که فارست نام دارد پیش از این روز شنبه وارد دریای کارائیب شد. سه کشتی دیگر نیز در حال عبور از اقیانوس اطلس هستند.

پنج کشتی به نام‌های «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا»  و «کلاول» حامل سوخت ایران بوده و راهی ونزوئلا شده‌اند.

روز گذشته و همزمان با ورود نخستین نفتکش ایران به آبهای انحصاری اقتصادی ونزوئلا، هشتک #GraciasIran (تشکر ایران) ترند اول توییتر ونزوئلا شد.

نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا نیز ضمن تشکر از حمایت‌های ایران، تأکید کرد: کاراکاس و تهران هر دو خواهان صلح هستند. ما حق داریم آزادانه تجارت کنیم.

وی، ایران و ونزوئلا را دارای «مردمانی انقلابی» نامید که «هرگز در برابر امپراتوری آمریکای شمالی به زانو در نخواهند آمد.»

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد