تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 18:02 - 05 May 2020

تشخیص کرونا قبل از بروز علائم آن

محققان آمریکایی موفق به تولید یک پچ پوستی شدند که می‌تواند ابتلا به بیماری "کووید-۱۹" را قبل از بروز علائم آن، تشخیص دهد.

تشخیص کرونا قبل از بروز علائم آن

تیرداد نیوز - محققان دانشگاه "نورث‌وسترن"(Northwestern) و بیمارستان تحقیقاتی "شرلی تیان ابیلیتی‌لب"(Shirley Tyan AbilityLab) در شیکاگو، یک پچ پوستی ساختند که به اندازه یک تمبر بوده و از مواد نرم سیلیکونی ساخته شده است.

این پچ پوستی به گلو متصل شده و تنفس، سرفه، ضربان قلب و دمای بدن کاربر را تحت نظر می‌گیرد تا بتواند علائم اولیه بیماری "کووید-۱۹" را تشخیص دهد.

اطلاعات به دست آمده توسط پچ به یک سیستم ابری که در آن الگوریتم‌ها کیفیت بیماری "کووید-۱۹" را شناسایی می‌کنند، ارسال می‌شود. البته این الگوریتم‌ها همچنان در حال توسعه هستند.

این پچ پوستی که به گلو می‌چسبد، یک واسط دیجیتالی برای پزشکان ایجاد می‌کند چرا که سیستم به کار گرفته شده در دستگاه یک خلاصه گرافیکی از تمام علایم کاربر را به پزشک ارسال می‌کند.

تشخیص کرونا قبل از بروز علائم آن

در نتیجه پزشک می‌تواند از طریق این اطلاعات دیجیتالی، روند درمان بیمار خود را پیگیری کند.

در پایان هر روز، کاربر به راحتی پچ را از گلوی خود جدا می‌کند و در یک شارژر بیسیم قرار می‌دهد. از آنجا که این دستگاه کوچک، سیم، پورت شارژ، الکترود یا باطری قابل جدا شدن ندارد، می‌تواند هنگام دوش گرفتن هم پوشیده شود و به سهولت استریلیزه گردد.

حسگرهای موجود در پچ می‌توانند ارتعاشات لحظه‌ای که با حرکات دیواره قفسه سینه ایجاد می شوند را تشخیص دهند.

این به این معناست که پچ می‌تواند علائم زیستی را کنترل کند.بدون اینکه صداهای پس زمینه که عموما یک مشکل برای اندازه‌گیری‌های صوتی محسوب می‌شود، اختلالی در کار دستگاه ایجاد کند.

"جان راجرز"(John Rogers) محقق پروژه از دانشگاه "نورث‌وسترن" اظهار کرد، دستگاه ساخت ما در محل مناسبی از بدن قرار می‌گیرد و می‌تواند میزان تنفس، صداها و فعالیت‌های تنفسی را به خوبی اندازه‌گیری کند. چرا که در محل قرارگیری پچ، هوا در نزدیکی پوست جریان دارد.

محققان پروژه گفتند که این پچ چسبیدنی در حال گذراندن مراحل آزمایشی خود روی ۲۵ بیمار مبتلا به "کووید-۱۹" است.

این محققان قصد دارند از داده‌های به دست آمده از آزمایش انسانی پچ برای تقویت الگوریتم‌های خود استفاده کنند و در گام بعدی پروژه خود، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون را هم به قابلیت‌های دستگاه اضافه کنند.

نتایج پژوهش در مجله "Nature Biomedical Engineering" انتشار یافت

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد