تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - 14:11 - 05 April 2020

بیل گیتس شرکت های سازنده واکسن کرونا را تامین می کند

بیل گیتس میلیونر معروف آمریکایی و بنیانگذار شرکت مایکروسافت اعلام کرد که سرمایه مورد نیاز تولید برای شرکت‌هایی که نامزد ساخت واکسن کرونا هستند را تامین می‌کند.

بیل گیتس سرمایه شرکت‌های سازنده واکسن کرونا را تامین می‌کند

تیرداد نیوز - بیل گیتس، بنیانگذار کمپانی مایکروسافت اعلام کرد که در حال سرمایه‌گذاری بر روی ساخت کارخانه واکسن ویروس کرونا برای هفت شرکتی که کاندیدای ساخت واکسن کرونا شده‌اند است. او در حالی این تصمیم را گرفته که ممکن است ساخت این کارخانه‌ها به معنای هدر رفتن میلیاردها دلار باشد.

گیتس در برنامه پرطرفدار تلویزیونی «دیلی شو» به مجری این برنامه ترور نواح گفت که بنیاد خیریه بشردوستانه‌ی او، بنیاد گیتس، می‌تواند سریع‌تر از دولت‌های جهان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بسیج شود و اقدام کند.

بنیانگذار مایکروسافت درباره توانایی بنیاد گیتس برای مقابله با کرونا گفت: از آنجا که بنیاد ما در زمینه بیماری‌های عفونی این چنینی تخصص ویژه‌ای دارد، ما در مورد اپیدمی کرونا فکر کردیم و تصمیم گرفتیم برای بالا بردن سرعت مبارزه با کرونا و بر روی این پروژه سرمایه‌گذاری کنیم. او می‌گوید که سرمایه اولیه بنیاد گیتس می‌تواند سرعت دست پیدا کردن به واکسن کرونا را افزایش بدهد.

این میلیونر آمریکایی در حال انتخاب و زمینه‌سازی جهت ساختن کارخانه برای هفت شرکت برتری است که نامزد ساخت واکسن ویروس کرونا هستند.

گیتس اعلام کرده که حتی اگر در نهایت مجبور به انتخاب دو شرکت از بین هفت شرکت سازنده واکسن کرونا شود باز هم بنیاد او تامین مالی هر هفت شرکت را ادامه می‌دهد. چرا که نمی‌خواهد زمان را از دست بدهد و منتظر این بماند که ابتدا ببینند کدام واکسن جواب می‌دهد و بعد سراغ ساخت کارخانه برای آن برود.

بیل گیتس بر این باور است که پیشرفت آزمایشات و ساخت کارخانه و توسعه ظرفیت تولید بصورت همزمان برای دستیابی هر چه سریع‌تر به واکسن ضروری هستند.

گیتس فکر می‌کند که پروسه ساختن واکسن قطعی ویروس کرونا ممکن است چیزی در حدود ۱۸ ماه طول بکشد.

 

او در مصاحبه مفصلی که این هفته در نشریه واشنگتن پست منتشر شد ادعا کرد که برخی از این شرکت‌های برتر به تجهیزاتی بی‌نظیر و بسیار گران‌قیمت احتیاج دارند.

گیتس در این مصاحبه اعتراف کرد که مطمئن است در جریان این سرمایه‌گذاری بر روی ساخت کارخانه و تجهیزات تولید برای گزینه‌هایی که برای واکسن کرونا انتخاب نخواهند شد چند میلیارد دلار از سرمایه‌اش به هدر می‌رود اما معتقد است وقتی که به دلیل شیوع کرونا روزانه چند تریلیون دلار سرمایه در حال از بین رفتن هستند، این سرمایه‌گذاری کاری با ارزش و دارای توجیه اقتصادی است.

او اضافه کرد که بنیاد گیتس مسیر خودش را به سوی جلو طی می‌کند و سعی می کند زمان را غنیمت بشمارد، چرا که در شرایط شیوع کرونا گذشت هر ماه و فرصت‌هایش مسئله بسیار مهم و حیاتی است.

بیل گیتس و همسرش ملیندا گیتس، اخیرا ۱۰۰ میلیون دلار را به کمک برای مبارزه با اپیدمی ویروس کرونا اختصاص داده‌اند و کیت‌های تست ویروس کرونا را به درب خانه‌های مردم در ایالت واشنگتن ارسال می‌کنند.

بنیانگذار کمپانی مایکروسافت از دولت آمریکا خواست که اقدامات و محدودیت‌های سفت و سخت‌تری را در همه ایالت‌های این کشور اعمال کند. طبق برآورد انجام شده توسط بیل گیتس، ایالات متحده آمریکا برای مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا و کنترل آن حداقل به ۱۰ هفته تعطیلی کامل دیگر در سراسر کشور نیاز دارد.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد