تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - 21:14 - 04 March 2022

موارد مصرف قرص متورال 50 چیست

قرص متورال 50 یا متوپرولول موثر در درمان فشار خون و درد سینه و مصرف قرص متورال 50 موجب جلوگیری از حملات قلبی و مشکلات کلیوی و کبدی می شود.

قرص متورال برای تپش قلب

قرص متورال 50 یا متوپرولول موثر در درمان فشار خون و درد سینه و مصرف قرص متورال 50 موجب جلوگیری از حملات قلبی و مشکلات کلیوی و کبدی می شود.قرص متورال 50 یا متوپرولول ممکن است برای بیماران مبتلا به فشار خون که قبلا تحت درمان قرار نگرفته‌ اند و نیز برای افرادی که پاسخ به درمان قبلی در آنها ناکافی است مفید باشد.

موارد مصرف قرص متورال 50 چیست

متورال یا متوپرولول گاهی بصورت تنها و یا با سایر داروها برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود.کاهش فشار خون بالا به جلوگیری از سکته مغزی، حملات قلبی و مشکلات کلیوی و کبدی کمک می کند.این دارو همچنین برای درمان درد قفسه سینه (آنژین صدری) و بهبود بقا پس از حمله قلبی نیز مورد مصرف دارد. قرص متورال 50 متعلق به دسته ای از داروهای شناخته شده به عنوان مسدود کننده های بتا هستند که با مسدود کردن عملکرد برخی مواد شیمیایی طبیعی در بدن شما، مانند اپی نفرین، بر روی قلب و عروق خونی عمل می کند که با این اثر ضربان قلب، فشار خون و فشار بر قلب را کاهش می دهد.

بهترین زمان مصرف قرص متورال 50

در بکار بردن قرص متورال 50 رعایت موارد زیر توصیه می شود :

متورال 50 را در زمان معین مصرف کنید و از قطع ناگهانی و مصرف دو برابر به هنگام فراموش کردن این دارو خودداری نمایید.

به منظور عدم ناسازگاری دارویی در مورد مصرف هر نوع دارو چه با نسخه پزشک و چه بدون نسخه پزشک با داروساز خود مشورت نمایید.

موارد مصرف قرص متورال 50 چیست

نحوه استفاده از متوپرولول تارتارات

قرص متورال را به صورت خوراکی، همراه با غذا یا بلافاصله بعد از غذا، طبق دستور پزشک، معمولا 1 تا 3 بار در روز مصرف کنید. دوز بر اساس وضعیت پزشکی و پاسخ شما به درمان است.

برای کاهش خطر عوارض جانبی، پزشک ممکن است به شما دستور دهد که این دارو را با دوز کم شروع کنید و به تدریج دوز خود را افزایش دهید. دستورالعمل های پزشک خود را به دقت دنبال کنید.

از این دارو به طور منظم استفاده کنید تا بیشترین سود را از آن ببرید. برای کمک به یادآوری، آن را هر روز در زمان(های) یکسانی مصرف کنید. بدون مشورت با پزشک، مصرف این دارو را به طور ناگهانی قطع نکنید. با قطع ناگهانی دارو ممکن است وضعیت شما بدتر شود.برای درمان فشار خون بالا، ممکن است چندین هفته طول بکشد تا از مزایای کامل این دارو بهره مند شوید.حتی اگر احساس خوبی دارید به مصرف این دارو ادامه دهید. اکثر افراد مبتلا به فشار خون بالا احساس بیماری نمی کنند.

برای جلوگیری از درد قفسه سینه، حمله قلبی دوم یا سردردهای میگرنی، مصرف منظم این دارو طبق تجویز بسیار مهم است. این دارو نباید برای درمان درد قفسه سینه یا میگرن در صورت بروز آنها استفاده شود.از داروهای دیگر برای تسکین حملات ناگهانی طبق دستور پزشک خود استفاده کنید (به عنوان مثال، قرص های نیتروگلیسیرین برای درد قفسه سینه زیر زبان، داروهای "تریپتان" مانند سوماتریپتان برای میگرن).برای جزئیات بیشتر با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

اگر وضعیت شما بهبود نمی یابد یا بدتر می شود (به عنوان مثال، اگر فشار خون معمولی شما همچنان بالا بماند یا افزایش یابد، اگر درد قفسه سینه یا میگرن شما اغلب رخ می دهد) به پزشک خود اطلاع دهید.

متورال نوعی داروی ادرار آور نیز هست و قرص متورال مایعات اضافی بدن را دفع کرده و جهت درمان تورم ناشی از بیماری های قلبی، کبدی، ریوی یا کلیوی به کار می رود.قرص متوپرولول برای بیماری فعلی شما تجویز گردیده است لذا از مصرف آن در موارد مشابه و یا توصیه آن به دیگران خودداری نمایید و قبل از مصرف این دارو در موارد زیر با پزشک خود مشورت کنید.

وجود هر نوع حساسیت به این دارو، سایر داروها ( بخصوص بتابلوکرها ) غذا، مواد محافظ و غیره.

در صورت دارا بودن رژیم غذایی یا دارویی خاص

سابقه بیماری هایی نظیر: آسم، کهیر، بیماری های قلبی و عروقی، کبدی، کلیوی، پرکاری تیروئید، دیابت (بیماری قند)، پسوریازیس، میاستنی گراویس

موارد مصرف قرص متورال 50 چیست

متورال در بارداری و شیردهی

ایمنی و اثر بخشی متوپرولول در کودکان ثابت نشده است و به همین علت مصرف متورال 50 در کودکان توصیه نمی شود.

مصرف این دارو در دوران حاملگی باید توسط پزشک سنجیده شود.چون این دارو از شیر مادر ترشح می شود به همین جهت در تجویز آن به زنان شیرده نیز بایستی مراقب بود.

مقدار مصرف متورال

مقدار مصرف این دارو را پزشک تعیین می کند. بیش از مقدار تجویز دشده مصرف نکنید.

عوارض قطع قرص متورال

هر دارو به موازات اثر درمانی مطلوب ممکن است باعث بروز بعضی عوارض ناخواسنه نیز بشود ، اگر چه همه این عوارض در یک فرد دیده نمی شود ولی در صورت بروز عارضه ای نظیر: سردی انتهای دست وپا ، خستگی ، سرگیجه ، تنگی نفس ، ضعف ، کاهش ضربان قلب ، اختلالات گوارشی و .. با پزشک مشورت کنید.

علایم مسمومیت در مصرف متورال

کندی ضربان قلب، ضعف و سرگیجه، نامنظم شدن ضربان قلب، مشکل تنفس، کبودی انگشتان و کف دست ها و تشنج.

شرایط نگهداری قرص متورال 50 

دارو را دور از دسترس کودکان قرار دهید

دارو را دور از نور مستقیم، گرما ودرجه حرارت 30 - 15 درجه سانتیگراد نگهداری شود

از مصرف داروهای تاریخ گذشته خودداری کنید

قرص متورال 50 طیف گسترده ای از قرص ها را ارائه می دهد که شامل متوپرولول 100 میلی گرم نیز است.این دارو یک بتا بلوکر انتخابی قلبی است که روی گیرنده های b1 که عمدتا در قلب قرار دارند، عمل می کند و تمایل به افزایش تنش در نتیجه تلاش جسمی و روحی را کاهش می دهد.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
حمایت از کسب و کارهای دارای سطح بلوغ فناوری 3 یا بالاتر

حمایت از کسب و کارهای دارای سطح بلوغ فناوری 3 یا بالاتر

بررسی مهارکنندهای دارویی در درمان سرطان کولورکتال

بررسی مهارکنندهای دارویی در درمان سرطان کولورکتال

رونمایی از محصولات جدید شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت

رونمایی از محصولات جدید شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت

ایجاد بیش از دو هزار هکتار مجتمع گلخانه ای و شیلاتی

ایجاد بیش از دو هزار هکتار مجتمع گلخانه ای و شیلاتی

افزایش ماندگاری محصولات غذایی با پوشش های زیستی نانویی ایران ساخت

افزایش ماندگاری محصولات غذایی با پوشش های زیستی نانویی ایران ساخت

پیشنهاد روز

هشدار سازمان سنجش به عضویت داوطلبان در گروه های مدعی تقلب

آغاز ثبت نام متقاضیان ترمیم نمره اول اردیبهشت

بانک ها پنجشنبه ها تعطیل می شوند

پرواز همه فرودگاه های کشور برقرار شد

رگبار رعد و برق و وزش باد شدید کشور را در بر می گیرد

سر پل ذهاب لرزید

کلاهبرداری از دانش آموزان از طریق شبکه شاد