تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - 09:51 - 18 February 2020

لیورگل

لیورگل قرصی محافظت از کبد و هپاتیت، سیروز و کبد چرب و کاهش عوارض سمی دارو سرطان.قرص لیورگل مجموعه ترکیبات گیاه خار مریم است.

لیورگل

شکل داروئی : قرص روکش دار در بسته بندی 30 عددی

موارد مصرف :

قرص روکش دار لیورگل محافظت کننده کبد، صفرا آور، هپاتیت حاد و مزمن، سیروز کبدی، کبد چرب و کاهش دهنده عوارض سمی داروهای ضد سرطان است.

اجزاء فرآورده لیورگل :

قرص های روکشدار حاوی عصاره خشک خار مریم (Silybwm mariamm) می باشد.و استاندارد شده برحسب 70 یا 140 میلی گرم سیلی مارین در هر قرص.

قرص روکش دار لیورگل

آثار فارماکولوژی و مکانیسم اثر قرض های لیورگل :

قرص لیورگل از سیلیمارین مجموعه ترکیبات پلی فنلی گیاه خار مریم می باشد.استفاده از این گیاه به جهت مشکلات کبدی تاریخچه ای طولانی دارد که در حال حاضر با مطالعات گسترده این اثرات به اثبات رسیده اند.سیلیمارین به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی و مستقیم عمل نموده و رادیکال های آزاد سمی را از بین می برد.گلوتاتیون داخل سلولی و فعالیت آنزیم سوپر اکسید دیسموتاز را افزایش می دهد.تشکیل لوکوترین ها را مهار می سازد و فعالیت آنزیم RNA پلی نراز را در هسته سلولی افزایش داده موجب تحریک سنتز پروتئین ها ی ریبوزومال می شود که این عمل به نوبه خود قدرت نو سازی سلولی کبد را افزایش می دهد.

سیلیمارین موجود در لیورگل در درمان هپاتیت حاد و مزمن و ویروسی موثر است.در یک مطالعه بر روی 29 بیمار مبتلا به هپاتیت ویروسی تحت درمان با سیلیمارین نشان داده است که سیلیمارین اثر چشمگیری بر روی پارامترهای افزایش یافته این بیماران مانند سطح بیلی روبین سرم و آنزیم های کبدی در مقایسه با گروه پلاسبو اعمال می نماید.پارامترهای آزمایشگاهی در گروه تحت درمان با سیلیمارین بعد از دو هفته درمان در مقایسه با گروه پلاسبو بطور قابل ملاحظه ای به حد طبیعی رسید.

در یک مطالعه بر روی بیماران مبتلا به هپاتیت ویروسی مزمن، قرص های لیورگل موجب بهبودی قابل ملاحظه ای شده است.مصرف 420 میلی گرم سیلیمارین در موارد حاد برای مدت 12-3 ماه منجر به بهبود ضایعات سلولی کبد شده است.مقدار پروتئین خون افزایش یافته و آنزیم های کبدی کاهش یافتند.علائم معمولی هپاتیت (مانند شکم درد، کمی اشتها و خستگی) همگی بهبود یافتند.مطالعات علمی Invitro و Invivo نشان دهنده این است که سیلیمارین و به طور ویژه سیلی بین کبد را در مقابل استرس های اکسیداتیو محافظت نموده و فرآیند های التهابی را که توسط رادیکال های آزاد و سیتوکین های نانوی تحریک می شوند مهار می نمایند.

لیورگل

تایید شده است که استرس اکسیداتیو و التهاب در ضایعات سلولی بسیاری از نسوج دخیل بوده و منجر به واکنش های نسجی در بیماران تحت درمان با داروی ضد سرطان می شود.آثار محافظتی سیلیمارین و سیلی بین در نسوج مختلف کاربرد بالینی این مواد همراه با داروهای ضد سرطان برای کاهش برای کاهش آثار سمی آنها در بیماران سرطانی پیشنهاد می نماید.

دستور مصرف دارویی لیورگل:

یک قرص روکشدار 140 میلی گرم با دو قرص 70 میلی گرم 3 نوبت در روز مصرف شود.

موارد منع مصرف لیورگل و نکات قابل توصیه :

در موارد حساسیت بیش از حد به این محصول و انسداد شدید مجاری صفراوی منع مصرف دارد.

عوارض جانبی لیورگل :

عوارض جانبی بسیار محدود و به ندرت شامل اختلالات بسیار مختصر گوارشی زود گذر می باشد. ممکن است یک اثر ملین ملایم در مصرف این دارو دیده شود.

مصرف لیورگل در دوران بارداری و شیر دهی :

تا کنون از مصرف این دارو در دوران بارداری و شیر دهی عوارضی گزارش نشده است.

شرایط نگهداری : فرآورده در دمای کمتر از 30 درجه سانتی گراد و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

برچسب ها: لیورگل
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

گردهمایی مراکز نوآوری منتخب سراسر کشور برگزار می شود

گردهمایی مراکز نوآوری منتخب سراسر کشور برگزار می شود

پروژه پرورش آبزیان دریایی در استان بوشهر تدوین شد

پروژه پرورش آبزیان دریایی در استان بوشهر تدوین شد

شناسایی کنسرسیوم میکروبی در حذف آلودگی های نفتی دهلران

شناسایی کنسرسیوم میکروبی در حذف آلودگی های نفتی دهلران

ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی

ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی