تیرداد نیوز

کد خبر: ۶۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16:43 - 12 May 2024

مشاوره اجتماعی وزیر فرهنگ منصوب شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتصاب «زهرا گلپایگانی» به عنوان مشاور اجتماعی این وزارتخانه از او خواست تا مسائل حوزه زنان در سطح وزارتخانه و در میان اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را با دقت و جدیت دنبال کند.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی که برای زهرا گلپایگانی نوشته، از او خواسته است تا در راستای تحقق ماموریت های زیر تلاش کند:

۱. برنامه‌ریزی راهبردی در حوزه مسائل اجتماعی اولویت‌دار کشور با تاکید بر سرمایه‌های اجتماعی، جمعیت، زنان و خانواده با ایجاد پیوند میان حوزه فرهنگ و اجتماع از طریق ظرفیت‌های قانونی و اجرایی وزارت متبوع.

۲- برنامه‌ریزی در مسیر تحقق مدیریت استعدادها و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی حوزه فرهنگ و هنر جهت حل مسائل اجتماعی کشور.

۳- برنامه‌ریزی راهبردی جهت بهره گیری از ظرفیت های علمی و نظری مرتبط با حوزه‌های ماموریتی.

۴- برنامه‌ریزی جهت فعالسازی ظرفیت‌های مردمی حوزه‌های اجتماعی با تاکید بر فعالیت‌های پیشگیرانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی

وزیر فرهنگ افزود: همچنین توقع دارم مسائل حوزه زنان در سطح وزارتخانه و در میان اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را با دقت و جدیت دنبال نمایید. تشکیل شورای امور بانوان وزارت‌خانه هم مورد انتظار است.

گلپایگانی دانش‌آموخته دکترای رشته سیاستگذاری فرهنگی از دانشگاه باقرالعلوم (ع) و عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات است.

وی دارای سابقه فعالیت علمی و اجرایی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، زنان و خانواده، مدیریت تحول، رسانه و ارتباطات بوده و در کارنامه فعالیت های او همکاری با سازمان های مختلف فرهنگی کشور و مدیریت در بخش های مختلف ساختاری اعم از منابع انسانی، آموزش، فرهنگی و پژوهش وجود داشته و سوابق وی مؤید پژوهشگری و مدیریت طرح های مختلفی در حوزه سیاستگذاری و خط مشی گذاری، بازنمایی ظرفیت های کشور در فضای بین الملل در قالب فرهنگ و هنر، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توانمند سازی سرمایه های اجتماعی و به صورت خاص و متمرکز مدیریت استعداد در سازمان های فرهنگی کشور دیده می‌شود.

همکاری اجرایی وی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از این تعامل و همکاری با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، کارگروه زنان و خانواده وزارت و دفتر اجتماعی این سازمان بوده است.

پیش از این عاطفه خادمی در این سمت عهده دار مسئولیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و اکنون به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور مشغول به فعالیت است.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
بهره مندی 20 هزار میلیارد تومانی زیست بوم اقتصاد دانش بنیان

بهره مندی 20 هزار میلیارد تومانی زیست بوم اقتصاد دانش بنیان

معرفی 12 شرکت غزال دانش بنیان

معرفی 12 شرکت غزال دانش بنیان

تخصص بدون محدودیت ارز به دانش بنیان های صادراتی

تخصص بدون محدودیت ارز به دانش بنیان های صادراتی

هدف گذاری برای تحقق سهم هفت درصدی دانش بنیان از تولید ناخالص ملی

هدف گذاری برای تحقق سهم هفت درصدی دانش بنیان از تولید ناخالص ملی

جشنواره نفت و گاز و پتروشیمی خلیج فارس و شرکت های دانش بنیان

جشنواره نفت و گاز و پتروشیمی خلیج فارس و شرکت های دانش بنیان

پیشنهاد روز

تمهیدات اورژانس برای روزهای گرم پایتخت

ادارات کدام استان ها پنجشنبه 4 مرداد تعطیل اعلام شد

رقابت تنگاتنگ هریس و ترامپ در نظرسنجی ها

ساعت کاری برای 20 روز تغییر کرد

تعطیلی ادارات این استان ها در روز پنجشنبه 4 مرداد

چانگان CS55 به خط تولیدسایپا می آید

ساعت آغاز سی و نهمین حراج شمش طلا مبادله ای

کوچه باغ فرهنگ و تاریخ