تیرداد نیوز

کد خبر: ۵۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - 16:47 - 09 March 2024

در هفته اخیر سرعت اینترنت کاهش محسوسی داشته است

دولت با سخت افزار چینی و روسی استفاده از اینترنت با vpn را سخت می کند

به گزارش تیرداد نیوز - حامد بیدی، کارشناس حوزه فناوری اطلاعات در رابطه با اخلال در سرعت اینترنت با فیلترشکن بیان کرد: دو موضوع را باید از هم جدا کرد؛ اول بحث کیفیتی است که کاربر از اینترنتی که با استفاده از وی. پی. ان تجربه می‌کند؛ بحث دیگر اینترنت بدون وی. پی. ان است. عمده نارضایتی‌ها به خاطر اینترنتی است که با وی. پی. ان استفاده می‌کنیم و کند شدن را در آن بخش احساس می‌کنیم. این مسأله به اختلالاتی برمی گردد که در استفاده از وی پی ان استفاده می‌شود. بنابراین باید دسته‌بندی‌های کندی سرعت را مشخص می‌کنیم. تلاش دولت بر این است که استفاده از اینترنت با وی. پی. ان را سخت کند؛ هرچند از نظر فنی کار سختی است اما از سخت‌افزار چینی و روسی استفاده می‌کنند.

امری که موجب نارضایتی روزافزون مردم نسبت به اینترنت که هزینه سنگینی بابت آن پرداخت می کنند، شده است. 

حامد بیدی، مدیر پلتفرم کارزار، درباره کاهش سرعت اینترنت در هفته اخیر گفت: این اتفاقات به صورت مصداقی شاید دلایل مختلفی داشته باشد؛ از بحث آپدیت نرم‌افزار‌ها تا مشکلات زیرساختی دخیل باشد اما در نهایت ناشی از سیاست‌گذاری‌های کلی اینترنت است. ما خیلی نباید توقع بهبود از این نقشه اینترنت که دولت رسم کرده است را داشته باشیم.

وی در ادامه در رابطه با اخلال در سرعت اینترنت با فیلترشکن بیان کرد: دو موضوع را باید از هم جدا کرد؛ اول بحث کیفیتی است که کاربر از اینترنتی که با استفاده از وی. پی. ان تجربه می‌کند؛ بحث دیگر اینترنت بدون وی. پی. ان است. عمده نارضایتی‌ها به خاطر اینترنتی است که با وی. پی. ان استفاده می‌کنیم و کند شدن را در آن بخش احساس می‌کنیم. این مسأله به اختلالاتی برمی گردد که در استفاده از وی پی ان استفاده می‌شود. بنابراین باید دسته‌بندی‌های کندی سرعت را مشخص می‌کنیم. تلاش دولت بر این است که استفاده از اینترنت با وی. پی. ان را سخت کند؛ هرچند از نظر فنی کار سختی است اما از سخت‌افزار چینی و روسی استفاده می‌کنند. در برخی از موارد اتفاقاتی در حال رخ دادن است که بسیار پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر از مواردی است که در چین اتفاق افتاده است. به همین خاطر وی. پی. ان‌هایی که در چین کار می‌کند در ایران کار نمی‌کند.

او افزود: هوش مصنوعی به کمک دولت آمده است و مسیر تشخیص داده‌های انتقالی با وی. پی. ان را شناسایی می‌کند. هوش مصنوعی مدت هاست که به کمک دولت آمده است. دولت داده‌های انتقالی وی. پی. ان و سرور‌های وی. پی. ان را می‌خواهد. در نتیجه ناچار هستند الگو‌های این داده‌ها را رصد کنند و از آن الگو‌ها حدس بزنند که این داده‌ها وی. پی. ان است یا خیر.

بیدی درباره کارزار مخالف با طرح‌های محدود‌کننده اینترنت گفت: کارزار اینترنت ما هم فعال است و به مرز 20 هزار امضا رسیده است. همچنان راهکار‌هایی که در آن کارزار مطرح شده است؛ می‌تواند به نوعی تغییر مسیر دهد؛ مسیری که به سمت قطع اینترنت و تاریکی مطلق می‌رود با راهکار‌های گزارش تجارت الکترونیک می‌تواند نجات یابد. طبیعتا هدف اصلی ما از آن کارزار هم آگاهی بخشی است. مردم باید بدانند که حرف‌های پوپولیستی مسئولان نباید آن‌ها را فریب دهد.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

گردهمایی مراکز نوآوری منتخب سراسر کشور برگزار می شود

گردهمایی مراکز نوآوری منتخب سراسر کشور برگزار می شود

پروژه پرورش آبزیان دریایی در استان بوشهر تدوین شد

پروژه پرورش آبزیان دریایی در استان بوشهر تدوین شد

شناسایی کنسرسیوم میکروبی در حذف آلودگی های نفتی دهلران

شناسایی کنسرسیوم میکروبی در حذف آلودگی های نفتی دهلران

ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی

ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی