تیرداد نیوز

کد خبر: ۵۸۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - 16:34 - 31 December 2023

جهش 154 درصدی قیمت بیت کوین در 2023

با وجود چالش‌های زیاد در ۲۰۲۳، قیمت بیت کوین ۱۵۴ درصد نسبت به بدترین روزهای پایان ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

به گزارش تیرداد نیوز به نقل از فوربز، بیت کوین علیرغم انتقادات مقامات آمریکا، دستگیری‌ها، پیگردهای قانونی و محکومیت سوپراستارهای سابق صنعت ارزهای مجازی و همچنین عدم شفافیت قانونی شدن کسب و کار ارزهای دیحیتال، 154 درصد نسبت به بدترین روزهای خود در پایان 2022 افزایش قیمت داشته است.

خوش بینی به وجود آمده در این صنعت بیشتر مربوط می‌شود به اینکه آمریکا احتمالاً مخالفت خود با صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین را کنار می‌گذارد. بدین ترتیب میلیاردها دلار تقاضا از سوی سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند مطمئن شوند دارایی‌هایشان قانونی هستند وارد این صنعت خواهد شد. سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند با پیچیدگی‌های کیف پول‌های دیجیتال مواجه نشوند.

بهبود شرایط ارزهای مجازی باعث شده کل بازار این صنعت 110 درصد یک سال گذشته رشد داشته باشد و ارزش آن به 1.73 تریلیون دلار برسد. بیت کوین در حال حاضر نیمی از سرمایه‌های مجازی را به خود اختصاص داده و سهم آن از 38 درصد در پایان 2022 فراتر رفته است. البته هنوز تا رکورد 3 تریلیون دلاری که در نوامبر 2021 به آن رسیده بود فاصله دارد. ارزش بیت کوین در آن زمان به 61500 دلار رسیده بود.

سال 2023 با افزایش قیمت بیت کوین آغاز شد و دلیل آن خرید سرمایه‌گذاران بزرگ و سخت‌تر شدن استخراج این ارز مجازی بود. قیمت بیت کوین در ژانویه 2023 برای اولین بار از اوایل نوامبر سال قبل از آن به 21 هزار دلار رسید.

ورشکستگی بانک‌های سیلورگیت‌کپیتال و سیلیکون‌ولی در اوایل ماه مارس باعث شد تمایل سرمایه‌گذاران به ارزهای مجازی به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر بحران‌های بانکی بیشتر شود. تصمیم دولت آمریکا برای حمایت از سپرده‌گذاران بانک اس وی بی ارزش بیت کوین را 27 درصد بالا برد و به بیش از 26 هزار دلار رساند.

برایانن آرمسترانگ، رئیس کوین‌بیس در ماه آوریل تهدید کرد اگر فضای قانونی آمریکا برای این صنعت شفاف‌تر نشود، این کشور را ترک خواهد کرد‌. این خبر قیمت بیت کوین را 10 درصد پایین آورد.

شرکت بلک‌راک با سرمایه‌ای به ارزش 8.6 تریلیون دلار در ماه ژوئن درخواست تشکیل صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین را ثبت کرد. بدین ترتیب ارزش بیت کوین برای اولین بار از ماه مه 2022 به 30 هزار دلار رسید.

سم بنکمن فراید، موسس و مدیرعامل سابق صرافی اف‌تی‌اکس در ماه نوامبر به جرم تقلب و کلاهبرداری محکوم شد و این اتفاق قیمت بیت کوین را تا 37300 دلار افزایش داد.

چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس بزرگترین صرافی ارز مجازی دنیا در ماه نوامبر به‌خاطر اتهام پولشویی از سمت خود استعفا داد.

و در نهایت، در ماه دسامبر خوشبینی نسبت به ایجاد صندوق قابل معامله در بورس برای بیت کوین قیمت آن را برای اولین بار از آوریل 2022 به بیش از 40 هزار دلار رساند. سرمایه‌گذاران نسبت به کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و تصویب این صندوق در 2024 خوشبین هستند.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
تقدیر از 110 استاد تراز و دانشجو پرور با اعطای جایزه شیخ مفید

تقدیر از 110 استاد تراز و دانشجو پرور با اعطای جایزه شیخ مفید

عزم هیات تجاری الجزایر را برای توسعه همکاری با ایران جزم تر کرد

عزم هیات تجاری الجزایر را برای توسعه همکاری با ایران جزم تر کرد

حمایت معاونت علمی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مرجعیت علمی دانش بنیان

حمایت معاونت علمی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مرجعیت علمی دانش بنیان

جذب و تربیت سالانه نیروی انسانی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم

جذب و تربیت سالانه نیروی انسانی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم

استقبال وزارت صنعت و فناوری های امارات از توسعه همکاری های فناوری با ایران

استقبال وزارت صنعت و فناوری های امارات از توسعه همکاری های فناوری با ایران