تیرداد نیوز

کد خبر: ۵۵۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - 21:15 - 18 April 2023

حمایت از ازدواج جوانان و فرزندآوری در اولویت بانک تجارت

بانک تجارت در راستای ایفای نقش خود در حوزه مسئولیت اجتماعی و تسهیل شرایط ازدواج و معیشت زوج‌های جوان، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را همچنان در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

به گزارش تیرداد نیوز؛ ازدواج یک پدیده اجتماعی است که در بستر پیچیده‌ترین و حساس‌ترین روابط اجتماعی میان دو جنس مخالف برقرار می‌ شود و به عنوان مقدمه و منشأ خانواده محسوب می‌گردد و یکی از مهمترین پدیده‌های اجتماعی - زیستی و فرهنگی مربوط به جامعه و انسان است.

وام ازدواج نیز یکی از تسهیلاتی است که بسیاری از جوانان قبل و یا بعد از ازدواج برای دریافت آن به سراغ بانک ها می روند، وامی که بیشترین متقاضی را در بین تمام تسهیلات بانکی به خود اختصاص داده است.

نرخ سود تسهیلات ازدواج با تغییرات سالانه از سوی بانک مرکزی معمولا در عدد 4 درصد باقی می‌ ماند، اما دوره بازپرداخت آن متغیر است. هرچند به خاطر بیشتر شدن مبلغ وام ازدواج در سال‌های اخیر، زمان بازپرداخت آن نیز افزایش یافته است.

تسهیلات ازدواج برای همین جزو محبوب‌ترین وام‌های بانکی است، زیرا هم سود پایینی دارد و هم زمان بازپرداخت طولانی‌ آن باعث می ‌شود، در زمان پرداخت اقساط به وام گیرنده فشاری وارد نشود.

البته به خاطر کم بودن بودجه بانک‌ها برای پرداخت وام‌های قرض الحسنه و همین طور وام ازدواج با تاخیر و طولانی انجام می ‌شود. از این رو پرداخت وام ازدواج یکی از مهم‌ترین و شاید تنها وام قرض‌الحسنه عمر همه ما باشد.

بانک تجارت هم یکی از بانک‌هایی است که این وام را به متقاضیان پرداخت می کند، اما متقاضیان باید توسط سامانه بانک مرکزی گزینش شوند تا پس از معرفی به بانک از این وام چهار درصدی و بدون سود بهره مند شوند.

سقف وام ازدواج برای هر نفر ۲۲۰ میلیون تمام است و این وام به پسران زیر ۲۵ و دختران زیر ۲۳ سال تعلق می گیرد و افرادی که بیش از این رده سنی هستند، شامل سقف وام ۱۸۰ میلیون تومانی برای هر نفر می ‌شوند.

بانک تجارت نیز در سال گذشته، با اعطای 124 هزار و 127 فقره وام ازدواج و 89 هزار و 954 فقره تسهیلات فرزندآوری از جوانان کشورمان در امر مهم ازدواج و همینطور فرزندآوری به صورت جدی حمایت کرده است.

بانک تجارت با پرداخت 3206 فقره تسهیلات وام ازدواج به متقاضیان در اسفند ماه سال گذشته، این بانک در مجموع 124 هزار و 127 فقره تسهیلات ازدواج در سال 1401 اعطا کرد تا گام بزرگی در حمایت از امر مقدس ازدواج برداشته باشد.

همچنین در اسفند ماه سال گذشته، 14 هزار و 871 زوج برای دریافت تسهیلات از این بانک تشکیل پرونده داده ‌اند که پس از تکمیل مدارک و معرفی ضامنین بر اساس قوانین، تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.

بانک تجارت علاوه بر این با هدف اجرای قانون حمایت از فرزندآوری تعداد 224 فقره تسهیلات در بازه زمانی اسفند ماه به افراد مشمول این طرح پرداخت کرد و این در حالی است که چهار هزار و 232 متقاضی نیز در نوبت دریافت این تسهیلات قرار دارند.

متقاضیان دریافت وام ازدواج می توانند در سامانه تسهیلات ازدواج بانک مرکزی به آدرس ve.cbi.ir ثبت نام کنند. تمامی متقاضیان معرفی شده توسط این سامانه براساس آدرس عقدنامه به نزدیکترین شعبه تحت پوشش معرفی شده و پس از تعیین شعبه توسط مدیریتهای شعب، اطلاعات به صورت لحظه ای به بانک مرکزی ارسال می شود.

متقاضیان پس از دریافت این اطلاعات، ضمن مراجعه مجدد به سایت و با مشخص شدن نام و آدرس شعبه مورد نظر جهت اخذ تسهیلات با مدارک مورد نیاز به شعبه مراجعه کنند.

متقاضی طبق مدارک اعلام شده در سامانه می بایست ظرف مدت زمانی که از طرف سایت اعلام می شود به شعبه تعیین شده مراجعه کند در غیر اینصورت اطلاعات مربوطه از سایت حذف و متقاضی باید نسبت به ثبت نام مجدد اقدام کند.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
تقدیر از 110 استاد تراز و دانشجو پرور با اعطای جایزه شیخ مفید

تقدیر از 110 استاد تراز و دانشجو پرور با اعطای جایزه شیخ مفید

عزم هیات تجاری الجزایر را برای توسعه همکاری با ایران جزم تر کرد

عزم هیات تجاری الجزایر را برای توسعه همکاری با ایران جزم تر کرد

حمایت معاونت علمی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مرجعیت علمی دانش بنیان

حمایت معاونت علمی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مرجعیت علمی دانش بنیان

جذب و تربیت سالانه نیروی انسانی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم

جذب و تربیت سالانه نیروی انسانی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم

استقبال وزارت صنعت و فناوری های امارات از توسعه همکاری های فناوری با ایران

استقبال وزارت صنعت و فناوری های امارات از توسعه همکاری های فناوری با ایران