تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - 22:33 - 02 September 2023
مباحث هنر و کودک همراه با نسترن کاشانیان

نقش آموزش و هنر در آینده کودکان

نقش اموزش و هنر در شخصیت سازی و آینده کودکان نسل های بعد آموزش از بنیادی ترین پایه های رشد یک جامعه و افراد آن است برای تداوم و‌ رشد نسل های بعدی و مهم ترین دسته بندی از لحاظ استراتژیک و زیر ساختی هر جوامعی ، سنین کودک و نوجوان آن است.
نقش آموزش و هنر در آینده کودکان

تیرداد نیوز - آموزش از بنیادی ترین پایه های رشد یک جامعه و افراد آن است برای تداوم و‌ رشد نسل های بعدی و مهم ترین دسته بندی از لحاظ استراتژیک و زیر ساختی هر جوامعی سنین کودک و نوجوان آن است.

از مهم ترین بخش هایی که باید روی ترویج و آموزش صحیح و گسترده آن کار علمی شود ، هنر می باشد ، بخصوص هنرهای تجسمی و موسیقی و معماری. چرا که هر کدام از این ها روی ادراک و رشد گسترده روانی و مهارت های زندگی افراد تاثیر شگرف و ملموس را دار است.

از نظر روانشناسی، تاثیرات فراگیری و درک هنر روی انسان آنقدر مهم و قابل توجه است که مستقیما روی مهارت های تمرکزی و آرامشی افراد در هر شرایطی از زندگی نقش ایفا می‌کند و توانمندی موثری در حفظ روند زندگی در مقابله با خستگی ها و تنش های گوناگون را دارا می باشد.

افق نگاه و چشم‌ انداز به آینده از نظر هوشی و احساسی بسیار زیباتر و درک عمیق تری از محیط به افراد می‌ بخشد که در نهایت باعث حال روانی مطلوبی از جهان هستی و درک زندگی و مفاهیم ارزشمند انسانی به فرد اعطا میکند و قدرت یادگیری و دریافت مطالب را به ضریب بالاتری افزایش می دهد و در نتیجه روی خروجی کیفی زندگی فرد تاثیر گذار خواهد بود.

آفرینش هنری مفهومی بوده است که افراد از آغاز قرن به آن پرداخته اند. قبل از اینکه انسان‌ ها حتی بتوانند به وضوح ارتباط برقرار کنند، روی دیوارها حکاکی می‌ کردند، نقاشی می‌ کردند و از هر منبعی که می‌ توانستند برای ساختن، ایجاد و تاسیس استفاده می‌ کردند و اینگونه مفهوم هنر به طور کلی بسیار گسترده است.

این پرسش که “هنر چیست؟” نظریه‌ ای است که برای دوره‌ ها مورد بررسی قرار گرفته است و با این حال تا به امروز هنوز هیچ تعریف واضحی در مورد اینکه هنر واقعا چیست وجود ندارد. فرهنگ لغت هنر را اینگونه تعریف می‌کند: «بیان یا بکارگیری مهارت و تخیل خلاق انسان، معمولا به شکل بصری مانند نقاشی یا مجسمه‌ سازی، که آثاری را تولید می‌ کند که در درجه اول به دلیل زیبایی یا قدرت عاطفی‌ شان مورد قدردانی قرار می‌گیرد. در نهایت هنر چیزی است که شامل یک عنصر تخیلی و الهام‌ بخش برای خلق چیزی است که می‌ توانیم آن را تحسین کنیم، زیر سوال ببریم یا حتی برای آنچه هست قدردانی کنیم. هنر را می توان در اشکال نامحدود ایجاد کرد و افراد تقریبا در هر سنی می توانند در فرآیند خلاقیت شرکت کنند و پیوسته در زنجیره نوآوری باقی بمانند و با آثار خود بر زندگی و مسیر خویش و اطرافیان و حتی جامعه جهانی تاثیر گذار باشند ، چراکه به افق نگاه درست می تواند هر مشکل و مانعی را از سر راه بردارد و حلاله هر گره ای باشد.

علاوه بر این ایده‌ ها، یافته‌ های تحقیقاتی فعلی تایید می‌کند که اجرای دوره‌ های هنر، تاریخ هنر و توانایی خلاقیت برای رشد کودکان بسیار مفید است. با قرار گرفتن در معرض هنر به منظور کمک به رشد تفکر و بیان خلاق در سنین پایین، کودکان می توانند قدردانی از هنر پیدا کنند و مهارت هایی را توسعه دهند که برای کل زندگی حرفه ای و شخصی آنها مفید باشد.

نسترن کاشانیان کارشناس حوزه هنر

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
برگزاری رویداد هوش مصنوعی و برنامه سازی رایان با مشارکت 57 کشور

برگزاری رویداد هوش مصنوعی و برنامه سازی رایان با مشارکت 57 کشور

لازمه تثبیت جایگاه شرکت های ایرانی ایران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

لازمه تثبیت جایگاه شرکت های ایرانی ایران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

صادرات مکمل های دارویی یک شرکت بنیان به اوراسیا

صادرات مکمل های دارویی یک شرکت بنیان به اوراسیا

صادرات دستگاه های آزمون مواد تولیدی یک شرکت دانش بنیان به 20 کشور جهان

صادرات دستگاه های آزمون مواد تولیدی یک شرکت دانش بنیان به 20 کشور جهان

نخستین رویداد ایده پردازی علوم جوی و اقیانوسی برگزار می شود

نخستین رویداد ایده پردازی علوم جوی و اقیانوسی برگزار می شود

پیشنهاد روز

امکان پرداخت سریع کمک ها به مردم لبنان فلسطین و جبهه مقاومت فراهم شد

موجرانی که قرارداد اجاره سه ساله منعقد کنند از مالیات معاف هستند

کسورات بیمه و اضافه کاری واریز می شود

احتمال کاهش دما و بارش برف در 5 استان

زمان ثبت نام سنجش کلاس اولی ها مشخص شد

تهران سرد و بارانی می شود

برای ثبت نام در دانشگاه آزاد چه مدارکی نیاز است