تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - 18:12 - 13 July 2019
رئیس انجمن کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق:

سن ابتلا به سکته‌ مغزی کاهش یافته است

رئیس انجمن کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق گفت: سن ابتلا به سکته‌ مغزی در ایران نسبت به کشور‌های اروپایی کاهش پیدا کرده است.

تیرداد نیوز -  مسعود قاسمی در نشستی خبری افزود: در گذشته بیماران قلبی برای درمان به خارج از کشور اعزام می‌شدند که با برنامه ریزی های خوب وزارت بهداشت امروزه تمام بیماران قلبی در داخل کشور درمان می شوند.
رئیس انجمن کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق افزود: همچنین در گذشته برای آنژیوگرافی بیمار، باید چند روز برنامه ریزی می کردیم اما امروزه این امر در کم ترین زمان انجام می شود.
وی با اشاره به حضور همیشگی پزشکان در کنار بیماران، گفت: جامعه پزشکی قدری مورد کم لطفی و کم توجهی قرار گرفته است، روا نیست که جامعه پزشکی مورد هجمه قرار بگیرند.
رئیس انجمن کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق افزود: در این کنگره، پیشکسوتان این رشته و همچنین مهمانان خارجی از کشور‌های اروپایی و شمال آمریکا حضور دارند. طبق آمار خوشبختانه تمام بیماران قلبی در ایران درمان می‌شوند و حتی بیماران بین المللی برای درمان به ایران سفر می‌کنند.
قاسمی بیان کرد: تازه‌های قلب و عروق ، آخرین روش‌های تشخیصی و درمانی و پنل‌های علمی در این کنگره بررسی و تبادل نظر می‌شود.
وی اضافه کرد: باوجود مشکلات مالی، شرکت‌های تجهیزاتی و دارویی به ما کمک بزرگی کرده اند تا دستاورد‌های پزشکی کشور را به دنیا نشان دهیم .
رئیس انجمن کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق افزود: طرح ۲۴۷ بسیار در کشور موفق است و برای سکته‌های حاد قلبی استفاده می‌شود؛ این طرح در دنیا انتخاب اول است.
به گفته وی سن ابتلا به سکته‌ مغزی در ایران نسبت به کشور‌های اروپایی کاهش پیدا کرده است.
۵۱ مرکز درمانی کشور مجهز به اجرای طرح ۲۴۷
در ادامه مراسم مسعود اسلامی دبیر علمی بیست و یکمین کنگره تازه‌های قلب ایران گفت: به دلیل مسائل تحریم هزینه‌های برگزاری کنگره افزایش زیادی پیدا کرده است به طوری که برای دعوت هر مهمان خارجی مبلغی در حدود ۲۷۰ هزار دلار برای ما هزینه داشته است.
دبیر علمی بیست و یکمین کنگره تازه‌های قلب ایران ادامه داد: متأسفانه هیچ ارگان یا نهاد خاصی از کنگره ما حمایت نکرده است، به همین دلیل تأمین هزینه‌های برگزاری کنگره دچار مشکلاتی شده است.
وی افزود: متأسفانه سن شیوع بیماری‌های قلبی بین ۱۰ تا ۲۰ سال کمتر از کشور‌های اروپایی و شمال آمریکا است و در حال حاضر شیوع سکته قلبی در ایران حتی در میان جوانان ۲۰ ساله نیز رخ می‌دهد.
اسلامی تأکید کرد: در حال حاضر ۵۱ بیمارستان در کشور قابلیت اجرای طرح ۲۴۷ را دارند و این پروژه پزشکی یکی از موفق‌ترین طرح‌های وزارت بهداشت محسوب می‌شود، زیرا بیماران قلبی در کمترین زمان مراحل درمانشان شروع شده و در حدود نیم ساعت بیمار از آمبولانس به اتاق آنژیوگرافی منتقل می‌شود.
دبیر علمی بیست و یکمین کنگره تازه‌های قلب ایران ادامه داد: در سال گذشته ۱۵ هزار بار طرح ۲۴۷ ویژه بیماران قلبی – عروقی در کشور انجام شده است.
اسلامی با اشاره به اینکه طرح ۷۲۴ برای بیماران مبتلا به سکته‌های مغزی از دیگر پروژه‌های موفق پزشکی در وزارت بهداشت محسوب می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر در شهر تهران ۱۵ مرکز درمانی و بیمارستان قابلیت اجرای طرح ۲۴۷ را دارند که در این میان چند بیمارستان خصوصی نیز قابلیت اجرای این طرح را دارند.
به گفته وی در زنان سکته‌های قلبی نسبت به مردان دیرتر تشخیص داده می‌شود و بسیاری از درد‌های قفسه سینه به دلیل مشکلات عصبی است.
وی در خصوص قیمت باتری‌های قلب تأکید کرد: باتری‌های قلب با ارز دولتی وارد می‌شود و به همین دلیل هیچ افزایش قیمتی در کشور نداریم و خوشبختانه هیئت امنای ارزی باتری را به میزان کافی وارد کرده است و تنها در برهه‌ای از زمان به دلیل مسائل اداری، باتری‌های قلب به مدت ۶ ماه در گمرک باقی مانده اند؛ به طور کلی شرکت‌های سازنده باتری قلب به هیچ عنوان ما را تحریم نکرده‌اند.
دبیر علمی بیست و یکمین کنگره تازه‌های قلب ایران گفت: امروزه برخی از کشور‌های همسایه در حوزه پزشکی و به خصوص رشته قلب و عروق از دنیا عقب افتاده‌اند، اما خوشبختانه ایران همگام با کشور‌های اروپایی از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است که در این میان باید بگویم که بیش از ۱۵ سال است که با استفاده از تکنولوژی سی تی بسیاری از بیماران قلبی درمان شده‌اند.
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد