تیرداد نیوز

کد خبر: ۲۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - 14:32 - 22 November 2020

گروه توسعه ملی یک چند رشته ای فعال با کارنامه ای جذاب

شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در 6 ماهه منتهی به شهریور سال 99 با سرمایه 2725 میلیارد تومانی 301 ریال سود برای هر سهم محقق کرده است که 3.7 برابر نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش تیرداد نیوز - لازم به ذکر است در این دوره درآمد سود سهام 15 درصد و سود عملیاتی 279درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته و علاوه بر این سود خالص شرکت در نیمه نخست سال جاری نیز 821 میلیارد تومان بوده است. شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در ۶ ماهه منتهی به شهریور سال ٩٩ با سرمایه ٢٧٢۵ میلیارد تومانی ٣٠١ ریال سود برای هر سهم محقق کرده است که ٣.٧ برابر نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد داشته است. لازم به ذکر است در این دوره درآمد سود سهام ١۵ درصد و سود عملیاتی ٢٧٩درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته و علاوه بر این سود خالص شرکت در نیمه نخست سال جاری نیز ٨٢١ میلیارد تومان بوده است. امیر تقی خان تجریشی مدیرعامل شرکت گروه توسعه ملی در گفت وگو با بورس ٢۴ در رابطه با عملکرد ۶ ماهه این شرکت و اقدامات انجام شده گفت: گروه توسعه ملی ۶ ماهه متفاوت و مثبتی داشت ، به طور کلی می توان گفت در تمامی آیتم های عملکردی این شرکت با رشد و جهش بسیار خوبی همراه بوده است. “وبانک” در ۶ ماهه به سود خالص ٨٢١ میلیارد تومان رسیده که در حقیقت این سود جهش قابل توجه بیش از ٣.٧ برابری را به نسبت دوره مشابه سال قبل داشته است. او با بیان این که این روند در ۶ ماهه دوم سال نیز ادامه خواهد داشت ، خاطرنشان کرد : با مثبت شدن شرایط بازار و افزایش سود فروش سرمایه گذاری ها و فعالیت بیشتر این هلدینگ در بازار سرمایه، سود محقق شده برای نیمه دوم سال نیز افزایش بیش از پیش خواهد داشت. البته باید بگویم که در ۶ ماهه نخست سال جاری تنها بخشی از سود سرمایه گذاری شناسایی و عمده سود ناشی از سود تقسیمی زیر مجموعه ها نیز در عملکرد نیمه دوم سال محقق خواهد شد.

امیر تقی خان تجریشی مدیرعامل شرکت گروه توسعه ملی در رابطه با عملکرد ۶ ماهه این شرکت و اقدامات انجام شده گفت: گروه توسعه ملی ۶ ماهه متفاوت و مثبتی داشت ، به طور کلی می توان گفت در تمامی آیتم های عملکردی این شرکت با رشد و جهش بسیار خوبی همراه بوده است. “وبانک” در ۶ ماهه به سود خالص ۸۲۱ میلیارد تومان رسیده که در حقیقت این سود جهش قابل توجه بیش از ۳٫۷ برابری را به نسبت دوره مشابه سال قبل داشته است.

روند سودآوری “وبانک” در ۶ ماهه دوم بیش از نیمه نخست سال خواهد بود

او با بیان این که این روند در ۶ ماهه دوم سال نیز ادامه خواهد داشت ، خاطرنشان کرد : با مثبت شدن شرایط بازار و افزایش سود فروش سرمایه گذاری ها و فعالیت بیشتر این هلدینگ در بازار سرمایه، سود محقق شده برای نیمه دوم سال نیز افزایش بیش از پیش خواهد داشت. البته باید بگویم که در ۶ ماهه نخست سال جاری تنها بخشی از سود سرمایه گذاری شناسایی و عمده سود ناشی از سود تقسیمی زیر مجموعه ها نیز در عملکرد نیمه دوم سال محقق خواهد شد.

مدیرعامل “وبانک” در رابطه با شرکت های زیرمجموعه این هلدینگ اظهار کرد: در حال حاضر شرکت های اصلی در پرتفوی بورسی هلدینگ را پتروشیمی شازند، توسعه صنایع بهشهر، سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان، سرمایه گذاری توسعه ملی و در نهایت ایران ترانسفو تشکیل می دهند.

گروه توسعه ملی یک چند رشته ای فعال با کارنامه ای جذاب

سودسازی سه رقمی زیرمجموعه های گروه توسعه ملی

مدیرعامل چند رشته ای “وبانک” با بیان این که شرکت های اصلی پرتفوی بورسی گروه توسعه ملی با جهش های سودهای دو رقمی و سه رقمی همراه بوده است ، افزود: این امر سود “وبانک” را تا پایان سال مالی با تحول بزرگی مواجه می سازد. در حقیقت این مهم همان شناسایی سود شرکت های زیر مجموعه است که پیش از این عنوان کردم.

“وبانک” بهترین عملکرد را تا پایان سال خواهد داشت

امیر تقی خان تجریشی گفت : مالکیت “وبانک” در شرکت سرمایه گذاری مدیریت سرمایه مدار و رسیدن مازاد ارزش پرتفوی این سرمایه گذاری به بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از دیگر پتانسیل های “وبانک” در پرتفوی غیر بورسی است. همچنین در دیگر سرمایه گذاری های مهم “وبانک” مالکیت در شرکت کشت و صنعت ملی و مازاد ارزش پرتفوی بیش از ۶۰۰ میلیارد نیز سرمایه گذاری خوبی را برای “وبانک” به همراه داشته است.

بر اساس تحلیل ها و بررسی های انجام شده لازم به ذکر است که شرکت های غیر بورسی “وبانک”، سرمایه گذاری سنگین بیش از ۴۳۰ میلیاردی در املاک داشته اند که ارزش این سرمایه گذاری ها رقم بالایی را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این ها گروه توسعه ملی با جهش سود شرکت های بورسی و از سویی رشد ارزش شرکت های زیر مجموعه و افزایش سود باعث خواهد شد تا “وبانک” یکی از بهترین عملکرد ها را تا پایان سال داشته و با رشد سودسازی و مضافا رشد ارزش NAV بالایی همراه شود.

روند سودسازی شرکت های زیرمجموعه گروه توسعه ملی در ۶ ماه نخست سال جاری و مقایسه آن با مدت زمان مشابه در سال قبل

درصد تغییر سود

سود ۶ ماهه ۹۸(میلیارد تومان)

سود ۶ ماهه۹۹(میلیارد تومان)

نام شرکت

۱۷

۶۹۳

۸۰۹

پتروشیمی شازند

۱۷۰۷

۱۷

۳۰۲

توسعه صنایع بهشهر

۷۱۱

۳۳

۲۶۶

سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان

۲۵۴

۳۳۴

۱۱۸۳

سرمایه گذاری توسعه ملی

۷۲

۱۳۶

۲۳۵

ایران ترانسفو

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد