تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - 17:55 - 25 February 2020

تاثیر کرونا بر بازار موبایل ایران

رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل می‌گوید: فعلا در بازار کمبود موبایل نداریم و به طور کلی شیوع بیماری کرونا تاثیر بیش از ۱۰ درصدی در بازار موبایل ندارد.

به گزارش روابط عمومی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، رئیس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل در خصوص تاثیر شیوع ویروس کرونا بر بازار موبایل ایران در پی تعطیلی برخی کمپانی‌های تولیدکننده گفت: طبق ارزیابی ما آنچه که مشخص است، ویروس کرونا فعلا تاثیری بر افزایش قیمت موبایل در بازار کشور ندارد، چرا که در حال حاضر بیشتر از نیاز مصرف کشور موبایل وارد شده است.
رضا قربانی تاکید کرد که دلیلی برای نگرانی از کمبود موبایل در بازار وجود ندارد، اما آن چیزی که نگران کننده است، تاثیرات این اپیدمی در آینده بازار است.
وی افزود: در حال حاضر شیائومی بزرگترین شرکت تلفن همراه در چین محسوب می‌شود و به سرعت سهم بازارهای جهان را گرفت، حتی سهم این برند نسبت به هوآوی که آن هم چینی است، افزایش یافته است.
قربانی گفت: همیشه در ایام سال نوی میلادی در چین به دلیل تعطیلات طولانی قیمت تلفن همراه تا حدودی در بازارها افزایش می‌یابد، اما این بار پدید ویروس کرونا مصادف با سال نوی چینی‌ها شد.
وی افزود: برند سامسونگ نیز در منطقه‌های هند، ویتنام، ترکیه و مالزی تولید می‌شود و این در حالی است که قطعات مهم تولید گوشی موبایل در این کشورها از چین تامین می‌شود.

** علت گرانی قیمت موبایل چیست؟
قربانی اظهار کرد: چنانچه چینی‌ها نتوانند ویروس کرونا را کنترل کنند، موبایل و لپ تاپ با افزایش قیمت کاذب ۱۰ درصدی مواجه خواهد شد.
وی با اشاره به این که، خوشبختانه قبل از پدید آمدن کرونا ثبت سفارش و واردات موبایل انجام شده است گفت: چهار میلیون دستگاه موبایل نیاز شب عید بازار کشور است که با ثبت سفارش در دی ماه یک میلیون و ۶۹۰ هزار دستگاه موبایل وارد کشور شد و چنانچه در آخرین ماه سال یک میلیون و ۱۲۰ هزار دستگاه وارد کشور شود، نیاز کشور برطرف خواهد شد.
قربانی با اشاره به علت افزایش قیمت موبایل در بازار گفت: علت افزایش قیمت موبایل در بازار افزایش قیمت ارز نیمایی است. قیمت درهم نیمایی حدود یک ماه گذشته سه هزار و ۱۰۰ تومان بود و این درحالی است که امروز درهم به نزدیک 4 هزار تومان رسیده است.
رئیس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل گفت: فعلا در بازار کمبود موبایل نداریم و به طور کلی شیوع بیماری کرونا تاثیر بیش از ۱۰ درصدی در بازار موبایل نخواهد گذاشت.
 
 
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

بازرس ویژه معاونت علمی و فناوری دانش بنیان ریاست جمهوری منصوب شد

گردهمایی مراکز نوآوری منتخب سراسر کشور برگزار می شود

گردهمایی مراکز نوآوری منتخب سراسر کشور برگزار می شود

پروژه پرورش آبزیان دریایی در استان بوشهر تدوین شد

پروژه پرورش آبزیان دریایی در استان بوشهر تدوین شد

شناسایی کنسرسیوم میکروبی در حذف آلودگی های نفتی دهلران

شناسایی کنسرسیوم میکروبی در حذف آلودگی های نفتی دهلران

ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی

ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طب سنتی