تیرداد نیوز

کد خبر: ۴۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - 19:01 - 21 February 2022

علی میر صادقی در کتاب جدیدش به جنگ روانشناسی زرد می رود

علی میرصادقی کتاب جدیدی را آماده انتشار کرده که انگیزه اصلی خود از نگارش آن را مقابله با روانشناسی زرد عنوان کرده است.

تیرداد نیوز - روانشناسی زرد اغلب با راه‌حل‌های کپسولی و سریعی که برای حل مشکلات پیچیده ارائه می‌دهد شناخته می‌شود و به همین علت، افرادی که به دنبال حل سریع مشکلات خود هستند از این نوع روانشناسی استقبال می‌کنند.

اما چنین روش‌ها و راه‌حل‌هایی عموما از حمایت روانشناسان و جوامع علمی و دانشگاهی برخوردار نیستند چراکه آنها معتقدند برای رفع چنین مشکلاتی به درمان‌های عملی و پایه‌های علمی محکم‌تری نیاز است.

میرصادقی در کتاب جدید خود به نام «ش‌کو!؟ه» علناً به جنگ روانشناسی زرد رفته و پیش‌بینی کرده که پس از انتشار این کتاب مورد هجمه این دسته از روانشناسان یا به گفته خودش، "روانشناس‌نماها" قرار بگیرد.

او می‌گوید توصیه‌های سخیف، بی‌اساس و سودمحوری که در فضای مجازی و صفحات اینستاگرام به نام توصیه‌های روانشناسی به خورد مردم داده می‌شود هیچ نسبتی با اخلاقیات و علم روانشناسی ندارند.

کتاب «ش‌کو!؟ه» در شش فصل و بر اساس نظریه شکوفاییِ «مارتین سلیگمن» رئیس سابق انجمن روانشناسی آمریکا نوشته شده است.

سلیگمن معتقد است مهمترین نیاز انسان برای رسیدن به رضایت، شکوفا کردن استعداد‌هایی است که خداوند در وجود او قرار داده و میرصادقی هم بر اساس این نظریه، موفقیت واقعی را شکوفا شدن فرد می‌داند.

به گفته او، خیلی از کتاب‌های روانشناسی، موفقیت را به‌جای شکوفایی تعریف می‌کنند در حالیکه شکوفایی یک اتفاق چندبعدی است که موفقیت تنها یکی از زیرمجموعه‌های آن است.

نقطه قوت و مزیت کتاب «ش‌کو!؟ه» نسبت به سایر کتب روانشناسی، متناسب‌سازی آن با فرهنگ و زندگی مردم ایران است. میرصادقی در هر فصلِ این کتاب، راه‌های رسیدن به شکوفایی را با محوریت یک شخصیت ایرانی برای خواننده بازگو می‌کند.

کتاب «ش‌کو!؟ه» قرار است پنجشنبه ۵ اسفند رونمایی شود ولی تا امروز که چند روز بیشتر به رونمایی آن باقی نمانده، در اتفاقی نادر، چاپ اول، دوم، سوم و چهارم آن به طور کامل پیش‌فروش شده است.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد