تیرداد نیوز

کد خبر: ۱۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 16:38 - 20 May 2020

فوتبال ایران در انتظار چند انتقال جذاب

چند بازیکن لژیونر ایران در فصل نقل و انتقالات پیش رو به احتمال زیاد ترانسفرهای بزرگ و سرنوشت‌سازی را پیش روی خود خواهند داشت.

فوتبال ایران در انتظار چند انتقال جذاب

تیرداد نیوز - شیوع ویروس کرونا باعث شد تا این فصل از مسابقات باشگاهی در نقاط مختلف جهان دیرتر از زمان‌های دیگر به اتمام برسد. با این حال در تابستان پیش رو دوباره شاهد انتقال‌های جذاب در نقاط مختلف جهان به ویژه اروپا خواهیم بود. ترانسفرهایی که هرکدام می‌تواند حواشی خاص خود را به همراه داشته باشد.

فوتبال ایران نیز در بازار اروپایی چند بازیکن دارد که در آستانه یک انتقال بزرگ یا سرنوشت‌ساز و یا هر دو هستند. نفراتی که مدت‌هاست راجع به برخی از آنها صحبت می‌شود. تعدادی از آنها مشتریان دست به نقد و در پاره‌ای موارد، بزرگ دارند و برخی دیگر برای تغییر فضا و بازگشت قدرتمندانه به سطح اول، نیازمند یک جابجایی هستند. به احتمال فراوان دست کم هفت بازیکن ایرانی در فصل نقل و انتقالات پیش رو تیم‌های خود را تغییر می‌دهند.

سردار آزمون

از زمان تعطیلی مسابقات فوتبال به خاطر کرونا، رسانه‌های روسی و ایتالیایی مطالب زیادی را پیرامون انتقال سردار آزمون به ناپولی نوشتند. سردار عملکرد خیره‌کننده‌ای در زنیت داشته و حالا بعد از حدود هشت سال وقت آن رسیده که او در سن ۲۵ سالگی تغییر بزرگی را در فوتبال خود ایجاد کند و به لیگی سطح اول و احتمالا سطح اول بپیوندد. خود باشگاه روسیه‌ای نیز به فروش ستاره ایرانی خود بی‌میل نیست چرا که می‌تواند پول خوبی در این بین به دست بیاورد.

مهدی طارمی

هیچکس تصور نمی‌کرد طارمی در اولین فصل حضور خود در فوتبال اروپا بتواند این چنین دلبری کند و خوش بدرخشد. ستاره بوشهری تیم ملی ایران در ترکیب تیم متوسط ریوآوه در لیگ پرتغال آنقدر خوب کار کرده که سه تیم بزرگ کشور یعنی پورتو، بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون به طور مستقیم و غیر مستقیم در پی جذبش باشند. مهدی با توجه به سن و سالی که دارد می‌بایست بهترین تصمیم مورد نظر را بگیرد. شنیده می‌شود او از کشورهای دیگری نیز چون انگلیس و آلمان هم پیشنهاد دارد. چیزی که به نظر قطعی است، این خواهد بود که طارمی فصل بعد لباس ریوآوه را بر تن نخواهد کرد.

سامان قدوس

سقوط ناامید کننده آمیان به لیگ دسته دو فرانسه باعث شد تا قدوس به طور غیر رسمی اعلام کند مایل به ماندن در این تیم نیست و می‌خواهد در جای دیگری به فوتبالش ادامه دهد. سامان چند پیشنهاد دست به نقد از فوتبال سوئد، جایی که فوتبال خود را شروع کرد، به دستش رسیده اما به دنبال این است تا در لیگی معتبرتر به کار خود ادامه دهد. قدوس در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ به دلیل محرومیتی که نصیبش شد اکثر مسابقات را از دست داد و حالا هم با اتمام زودهنگام لوشامپیونه، فصل برای این ستاره ایرانی خیلی زودتر از حد تصور به اتمام رسید.

مهرداد محمدی

راهی را که قُل دیگرش طی چند سال پیمود، او در چند ماه توانست طی کند. مهرداد محمدی درخشش غیرمنتظره‌ای در تیم بسیار ضعیف آوس در لیگ پرتغال داشت. او ستاره اصلی تیم است اما اینقدر نتایج گرفته شده ضعیف بوده که این تیم حالا به مدعی اصلی سقوط به دسته پایین‌تر تبدیل شده است. شرایط موجود و نمایش قابل قبول مهرداد وضعیتی را به وجود آورده که باید انتقال او به یک تیم دیگر را برای فصل بعد قطعی بدانیم. بی‌تردید مهرداد در لیگ برتر پرتغال پیشنهادهای جدی خواهد داشت اما شاید بهتر باشد تا این مهاجم ۲۶ ساله در سطحی بالاتر کار خود را ادامه دهد.

کاوه رضایی

یک کامبک بزرگ به فوتبال داشت. عملکرد فوق‌العاده ضعیف در بروژ، او را از لحاظ روحی نیز با مشکلات فراوانی روبرو کرد اما بازگشت به شارلروا، کلیدی بود برای برگشت مجدد به فوتبال. کاوه در تیم سابق خود دوباره احیا شد و با گل‌ها و پاس گل‌هایی که داده مجددا بروژ را به بازگرداندنش علاقه‌مند کرده است. از طرفی شارلوا هم می‌خواهد هرطور شده کاوه را نزد خود نگه دارد. باید دید مهاجم باشخصیت ایرانی چه تصمیمی را اتخاذ می‌کند. بروژ بهترین تیم کشور بلژیک است و امسال نیز قهرمان شد اما قرار گرفتن در ترکیب اصلی این تیم و تحمل فشار هواداران کار سختی است که کاوه اگر نتواند دوباره از پسش بربیاید احتمالا با ضربه بزرگی مواجه خواهد شد. از سویی دیگر ماندن در تیم متوسط شارلوا در لیگ بلژیک هم نمی‌تواند پیشرفتی برای او به حساب بیاید. کاوه باید تصمیم بسیار مهمی را در تابستان پیش رو اتخاذ کند. بازگشت به بروژ، ماندن در شارلوا یا ...

علیرضا جهانبخش

حتی گلزنی در برابر بورن‌موث و چلسی نیز نتوانست جایگاه جهانبخش را در ترکیب اصلی برایتون تضمین کند. علیرضا بهترین تمرین‌ها را انجام می‌دهد و هر وقت به میدان فرستاده می‌شود نمایشی باکیفیت از خود ارائه می‌دهد اما گراهام پاتر آنچنان که باید و شاید به او فرصت خودنمایی نمی‌دهد. همین مساله باعث شده تا گمانه‌زنی‌های زیادی درباره آینده جهانبخش شنیده شود. او در نیم‌فصل نیز چند پیشنهاد از کشورهای هلند و آلمان داشت و قطعا در پایان فصل لیگ برتر نیز این پیشنهادات دوچندان خواهد شد. به نظر می‌رسد هفته‌های باقیمانده لیگ جزیره در آینده علیرضا تاثیر بسزایی داشته باشد. اینکه او چقدر بازی کند، تیمش در پایان فصل چه جایگاهی داشته باشد و گراهام پاتر همچنان سرمربی بماند یا خیر.

سعید عزت‌اللهی

بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ تقریبا حدود ۲۰۰ دقیقه بازی کرده است. سعید عزت‌اللهی ۲۳ ساله که استعداد بالایش بر کسی پوشیده نیست در این سال‌ها به خاطر اشتباهات نادرست و چاشنی بدشانسی نتوانسته پیشرفتی در فوتبالش داشته باشد. او در یکی ۲ سال اخیر یا در کلینیک بوده و یا روی سکو و نیمکت. در یوپن هم اوضاع برای او اصلا خوب پیش نرفته است. سعید قطعا فصل بعد در تیمی دیگر باید به میدان برود و باید دید حالا که از شر باشگاه روسیه‌ای روستوف رها شده چه مقصدی را انتخاب می‌کند. شاید برای او مهمترین کار این باشد که به جایی برود که بتواند بازی کند. سعید بیش از هر چیزی در برهه کنونی به بازی کردن نیاز دارد. جای او در خط میانی تیم ملی خالیست و طبیعتا بدون انجام بازی در سطح باشگاهی نمی‌تواند توقع داشته باشد که توسط اسکوچیچ دعوت شود؛ آن هم در شرایطی که هافبک‌های آماده‌ای چون امید ابراهیمی، احمد نوراللهی، امید نورافکن، علی کریمی و احسان حاج‌صفی در اوج هستند.

به جز نفراتی که ذکر شد چند بازیکن دیگر ایرانی نیز ممکن است در فصل نقل و انتثقالات پیش رو از ایران ترانسفر شوند و یا برخی از بازیکنان لژیونر تیم‌های خود را تغییر دهند و یا در لیگی جدید رویت شوند و یا اصلا به ایران بیایند. باید صبر کرد و منتظر این چند ماه پرحادثه و اتفاقات پیرامون آن بود.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد