تیرداد نیوز

کد خبر: ۵۹۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - 18:04 - 31 March 2024
قهرمانی تیم ملی

پس از 15 سال با هدایت قلعه نویی در ماه درخشش طارمی

خرداد ماه سال ۱۴۰۲ با قهرمانی تیم ملی در رقابت‌های کافا تحت هدایت امیر قلعه‌نویی با درخشش مهدی طارمی پیگیری شد.

به گزارش تیرداد نیوز، سال ۱۴۰۲ با تمام تلخی و شیرینی‌هایی که برای هواداران فوتبال داشت به پایان رسید و خاطراتی را برای هواداران محبوب‌ترین ورزش دنیا به جا گذاشت.

قهرمانی تیم ملی پس از ۱۵ سال با قلعه‌نویی

تیم ملی فوتبال ایران تحت هدایت امیر قلعه‌نویی، در اولین دوره مسابقات کافا (در رده سنی بزرگسالان) به میزبانی قرقیزستان شرکت کرد تا دومین فیفادی بین‌المللی سال جدید را در این تورنومنت پشت سر بگذارد. این رقابت‌ها در دو گروه برگزار شد که ملی‌پوشان کشورمان با تیم‌های قرقیزستان و افغانستان هم‌گروه بودند. تیم‌های ازبکستان، عمان، تاجیکستان و ترکمنستان نیز در گروه دیگر این رقابت‌ها حضور داشتند.

یوزها در اولین تقابل خود مقابل تیم ملی افغانستان قرار گرفتند و با برتری ۶ بر یک این رقابت‌ها را آغاز کردند. مهدی‌طارمی(۳ گل)، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و رضا اسدی گلزنان ایران در این دیدار بودند. تک گل افغانستان را نیز فرشاد نور به ثمر رساند.

دومین تقابل ایران مقابل میزبان این رقابت‌ها بود و موفق شدند با گلباران این تیم راهی فینال این رقابت‌ها شوند. هت‌تریک مهدی طارمی و دبل سردار آزمون برای برتری ایران مقابل قرقیزستان کافی بود.

تیم ملی ازبکستان نیز موفق شد با برتری مقابل رقبا به عنوان صدرنشین به فینال این رقابت‌ها صعود کند. شاگردان قلعه‌نویی موفق شدند با تک گل سردار آزمون به برتری دست پیدا کنند و پس از ۱۵سال به اولین جام خود در رقابتی منطقه‌ای دست پیدا کرد. ایران سال ۲۰۰۸ در منطقه غرب آسیا عضویت داشت و از این رقابت‌ها میزبانی می‌کرد که با غلبه بر اردن توانست جام قهرمانی رقابت‌ها را بالای سر ببرد.همچنین امیر قلعه‌نویی نیز پس از ۱۰ سال موفق شد یک جام دیگر کسب کند.

قهرمانی تیم ملی پس از ۱۵ سال با هدایت قلعه‌نویی در ماه درخشش طارمی

مهدی طارمی در پایان این مسابقات با شش گل زده به‌عنوان آقای گل و بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد. گفتنی است که عنوان نایب‌قهرمانی کافا ۲۰۲۳ به تیم ملی ازبکستان رسید و تیم ملی عمان هم عنوان سومی رقابت‌ها را از آن خود کرد.

فوتبال اروپا؛ قهرمانی پورتو با طارمی و سلطه منچسترسیتی در اروپا

مهدی طارمی قبل از درخشش در تورنومنت کافا، موفق شده بود با پورتو پرتغال به عنوان قهرمانی جام حذفی دست پیدا کند. اژدها با برتری ۲ بر صفر در حضور کامل طارمی موفق شد در فینال براگا را مغلوب کند و این فصل را بدون جام به پایان نرساند. بعد از قهرمانی بنفیکا در لیگ برتر پرتغال پورتو توانست جام حذفی را به نام خود ثبت کند.

تیم فوتبال منچسترسیتی موفق شد در فینال لیگ قهرمانان اروپا با تک گل رودری اینتر میلان را مغلوب کند و برای اولین با به عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها دست پیدا کند. پپ گواردیولا با سیتیزن‌ها موفق شد سومین جام خود در این فصل را نیز بدست بیاورد. من سیتی امسال قهرمان لیگ برتر فوتبال انگلیس و جام حذفی این کشور هم شده بود.

تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن موفق شد در فاصله چهار هفته به پایان رقابت‌های لیگ یک فوتبال فرانسه با تساوی مقابل لانس، یازدهمین عنوان قهرمانی خود در این رقابت‌ها را جشن بگیرد. پاریسی‌ها که سال گذشته قهرمانی را به نیس باخته بودند، امثال با مثلث لیونل مسی، نیمار و امباپه توانستند بار دیگر قهرمان فرانسه شود تا در ۱۰ سال اخیر، ۸ بار قهرمان لوشامپیونه را به نام خود ثبت کنند.

این قهرمانی اولین جام لیونل مسی با لباس پاری سن ژرمن بعد از ۱۰ قهرمانی لالیگا با لباس آبی اناری بارسلونا بود.

سی‌وسومین قهرمانی بایرن مونیخ در بوندسلیگا به شکل دراماتیکی در آخرین دقایق فصل ۲۳-۲۰۲۲ بوندسلیگا بدست آمد. دورتموند با تساوی مقابل ماینس فرصت قهرمانی را از دست داد تا بایرن مونیخ با برتری ۲ بر یک دقایق پایانی مقابل کلن به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به زنبورها باز هم عنوان قهرمانی آلمان را بدست آورد. این یازدهمین قهرمانی متوالی بایرن مونیخ در بوندسلیگا بود.

منچسترسیتی پس از قهرمانی در لیگ برتر جزیره موفق شد در جام حذفی نیز به عنوان قهرمانی دست پیدا کند تا گواردیولا با سیتیزن‌ها به دوگانه اصلی انگلیس را بدست بیاورد. سیتی موفق شد با برتری 2 بر یک مقابل منچستریونایتد هفتمین عنوان قهرمانی در جام حذفی را بدست بیارود.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
تقدیر از 110 استاد تراز و دانشجو پرور با اعطای جایزه شیخ مفید

تقدیر از 110 استاد تراز و دانشجو پرور با اعطای جایزه شیخ مفید

عزم هیات تجاری الجزایر را برای توسعه همکاری با ایران جزم تر کرد

عزم هیات تجاری الجزایر را برای توسعه همکاری با ایران جزم تر کرد

حمایت معاونت علمی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مرجعیت علمی دانش بنیان

حمایت معاونت علمی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مرجعیت علمی دانش بنیان

جذب و تربیت سالانه نیروی انسانی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم

جذب و تربیت سالانه نیروی انسانی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم

استقبال وزارت صنعت و فناوری های امارات از توسعه همکاری های فناوری با ایران

استقبال وزارت صنعت و فناوری های امارات از توسعه همکاری های فناوری با ایران