تیرداد نیوز

کد خبر: ۶۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10:34 - 09 May 2024

جلسه هم اندیشی با حضور ریاست محترم دانشگاه

هم اندیشی ریاست و معاونین دانشگاه علوم پزشکی ایران با هیئت رئیسه و اعضای هیئت علمی مجتمع، در خصوص تخلیه و جانمایی بخشهای ساختمان شماره سه، جهت بازسازی آن

جلسه هم اندیشی با حضور ریاست محترم دانشگاه

به گزارش تیرداد نیوز -  جلسه هم‌اندیشی رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی ایران با هیئت رئیسه و اعضای هیئت علمی و روسای بخش‌ها مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) در خصوص تخلیه و جانمایی بخشهای ساختمان شماره سه، جهت تخریب و نوسازی آن، روز یکشنبه مورخ ۲۶ فروردین در سالن ابن سینا برگزار گردید.

جلسه با تلاوت قرآن کریم و نمایش کلیپ دستاوردهای دانشگاه در سالی که گذشت آغاز شد و در ادامه دکتر نادر توکلی سرپرست جدید مجتمع حضرت رسول اکرم(ص) بیان نمود: مجتمع رسول، قطب آموزشی و درمانی کشور و یکی از مراکز ریفرال مورد توجه سایر مراکز درمانی است و بعنوان یکی از بیمارستانهایی که بیشترین تعداد سرویس درمانی در آن به انجام رسیده است مورد توجه می باشد و این یک خدمت عالی به مراجعه کنندگان و بیماران است.

ایشان بیان داشت در ابتدای کار خود جلسات متعددی با گروه‌های مختلف در خصوص جابجایی بخشهای ساختمان شماره ۳ برگزار نمود و نیاز است تا با مشاوره و شنیدن رهنمودهای سایر اعضای هیئت علمی جهت تعیین سیاست‌های آینده درمانی و آموزشی مجتمع اقدامات لازم به عمل آید.
سپس دکتر عبدالرضا پازوکی رییس دانشگاه بیان نمود: سال ۱۴۰۰ خبر نا ایمن بودن ساختمان مجتمع حضرت رسول اکرم(ص) اعلام شد و هم اکنون به نقطه اجرایی آن رسیده‌ایم. در این راستا مقرر شده است تا برخی درمانگاه‌ها و مراکز سرپایی به محوطه دیوار سنگی منتقل شوند و پیشاپیش از کادر درمان مجتمع، جهت همکاری در خصوص تخریب و جابجایی بخش‌ها تشکر نمود.

رییس دانشگاه افزود در صورت امکان و در کوتاه مدت جهت جانمایی درمانگاه‌ها دنبال مکانی مناسب در نزدیکی مجتمع حضرت رسول اکرم(ص) هستیم تا در بازه زمانی ۶ ماهه یا کمتر و پس از ساخت سازه سبک در محوطه دیوار سنگی جانمایی شوند.

ایشان افزود که سعی می شود تا پایان سال ۱۴۰۴ تمام پروژه‌های در حال اجرا و عمرانی دانشگاه به پایان رسد و ساخت بیمارستان جدید در محوطه دیوار سنگی خود در فاز دیگری انجام خواهد شد. در ادامه ایشان از اعضای هیئت علمی و مدیران بخش ها خواست تا با هم اندیشی، دانشگاه را در این مسیر یاری نمایند.

وی افزود پس از تغییر دو معاون توسعه و انتصاب دکتر ساجده ریاضی به این سمت شاهد پیگیری‌های مکرر ایشان از سازمان‌های مربوطه از جمله سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی در خصوص اخذ مجوزهای لازم جهت بازسازی و مقاوم سازی مجتمع حضرت رسول و سایر پروژه‌های عمرانی دانشگاه بودیم و از ایشان تشکر نمودند و بیان داشتند، باید از تمامی پتانسیل‌ها و با رعایت ارزش‌های الهی و انسانی و با به کارگیری ظرفیت هوش مصنوعی و حرکت به سمت بین المللی سازی، در راستای چابکسازی پروژه های عمرانی قدم برداشته و از تمامی پتانسیل موجود کمال استفاده را نماییم و در این راستا یکی از ظرفیتهای موجود استفاده از خیرین سلامت است.

ایشان گفت یکی از اقدامات مهم امسال برگزاری جلسات با تمامی مدیران دانشگاه در خصوص نگارش برنامه ۵ ساله دانشگاه و نحوه سیاستگذاری آموزشی آن می‌باشد و بعنوان مثال یکی از تصمیمات در آینده‌ای نزدیک، تبدیل بیمارستان مطهری به عنوان قطب درمانی چشم دانشگاه علوم پزشکی ایران خواهد بود.

در ادامه سرکار خانم دکتر ساجده ریاضی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه با بیان اینکه پیگیری‌های بسیار زیادی در خصوص اخذ بودجه عمرانی و گرفتن تاییدیه‌های لازم و تامین شرایط ماده ۲۳ داشتند و پس از طی فرایند طولانی به این مهم دست یافتند اما تامین بودجه عمرانی کار دشواری است و اضافه نمود در حال حاظر در دانشگاه، جهت تکمیل پروژه ها نیاز به ۵ همت نقدینگی می باشد اما کل بودجه دانشگاه در سال ۱۴۰۲ سه همت بود و برای دست یافتن به نتیجه نهایی یکی از راه‌های مفید، استفاده از خیرین سلامت می‌باشد.

همچنین ایشان اضافه نمود با پیگیری‌های مربوطه افزایش بودجه دانشگاه که در سال گذشته فقط ۱۹ درصد بود در حال حاضر به ۳۹ درصد رسیده است و این یک پیشرفت چشمگیر می‌باشد و امیدواریم با اقدامات صورت گرفته پروژه های عمرانی سریعتر به سرانجام برسند.

در پایان دکتر پازوکی ضمن تقدیم حکم رییس جدید مجتمع حضرت رسول اکرم (ص)، از دکتر توکلی جهت پذیرش این مسئولیت تشکر و از زحمات دکتر نبیونی رییس اسبق مجتمع تقدیر نمود و از خداوند متعال خواست تا در حفظ این امانتی که به او سپرده شده است سربلند باشد.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
دهقانی را مامور تدوین طرح حمایتی از فعالان فضای مجازی کرد

دهقانی را مامور تدوین طرح حمایتی از فعالان فضای مجازی کرد

به یک تصویر کوچک از پزشکی شخصی شده در نظام سلامت بسنده کرده ایم

به یک تصویر کوچک از پزشکی شخصی شده در نظام سلامت بسنده کرده ایم

نیازمند ایجاد یک اکوسیستم لجستیکی در کشور هستیم

نیازمند ایجاد یک اکوسیستم لجستیکی در کشور هستیم

حضور 16 کشور خارجی در ایران هلث 1403

حضور 16 کشور خارجی در ایران هلث 1403

اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان برگزار شد

اقتصاد چرخشی و مدیریت پسماند در پالایشگاه آبادان برگزار شد

کوچه باغ فرهنگ و تاریخ