تیرداد نیوز

کد خبر: ۵۷۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - 20:31 - 23 November 2023

رنگ سال 2024 چیست

با نزدیک شدن به سال نو میلادی گمانه زنی هایی در مورد رنگ سال 2024 مطرح می شود.

تیرداد نیوز - با نزدیک شدن ماه دسامبر و سال نو میلادی، دوباره زمزمه‌هایی درباره رنگ سال ۲۰۲۴ به گوش می‌رسد. همانطور که می‌دانید، هر ساله موسسه پنتون (Pantone) وظیفه معرفی رنگ سال جدید را دارد.
این موسسه که فعالیت اصلی آن در حوزه تولید رنگ و نامگذاری رنگ‌های مختلف است، بیش از ۲۰ سال است که با شروع سال نو، یک رنگ خاص را به عنوان رنگ سال معرفی می‌کند. تیم تحقیقاتی این موسسه برای انتخاب رنگ سال زمان بسیاری صرف می‌کنند. زیرا این رنگ با در نظر گرفتن فاکتور‌های متعددی مانند شرایط اجتماعی، اقتصادی، سلامت و حتی سیاست، انتخاب می‌شود. حالا که تقریبا ۱ ماه به سال جدید میلادی باقی مانده، همه منتظر معرفی رنگ سال ۲۰۲۴ توسط موسسه پنتون هستند.

به گفته متخصصان مؤسسه رنگ Pantone رنگ‌های مورد استفاده در هفته مد نیویورک بهار ۲۰۲۴/ رنگ سال ۱۴۰۳ با یک حس خاص از گذشته همراه هستند، اما در عین حال با تحول صحبت می‌کنند، زیرا که ما به شیوه‌ای مثبت‌تر به زندگی نگاه می‌کنیم. در این پالت رنگی، حس آزادی جدیدی به تصویر کشیده شده است که با توجه به این تنوع از رنگ‌های خاطره‌انگیز و آشنا، دربه در باز شده است تا به اکتشاف پتانسیل خلاقانه ما برای بازنمایی آینده بپردازیم.

با تمایل به بیان شخصی در مرکز مد، احساسات شادی و آرامش از طریق رنگ‌هایی که با آن‌ها در ارتباط هستیم، معتبر و قابل تشخیص هستند، در حالی که به جسارت در این دوره جدید وارد می‌شویم.

“رنگ‌های هفته مد نیویورک بهار ۲۰۲۴ احساسات رها شدن را الهام می‌بخشند. این رنگ‌ها باز کردن تخیل و تقویت و آزاد کردن روح هنری منحصر به فرد خودمان را ممکن می‌سازند و به ما این امکان را می‌دهند که خودمان را با روش‌های خلاقانه‌تر بیان کنیم”، گفته است Leatrice Eiseman (لیتریس ایسمان)، مدیر اجرایی مؤسسه رنگ Pantone. “این رنگ‌ها ترکیب هماهنگی از سایه‌های آشنا با لمسه معاصر، یک تفسیر جدید از زمان حال را معرفی می‌کنند، زیرا که خاطرات گذشته و نگاه به آینده امید به حال را می‌آورند”.

اجازه دهید قبل از بررسی رنگ‌های احتمالی که ممکن است توسط موسسه پنتون در پایان دسامبر به عنوان رنگ سال ۲۰۲۴ اعلام شود، به پیشنهاد موسسه WGSN برای رنگ امسال اشاره کنیم. این کمپانی فعالیتی مشابه با موسسه Pantone دارد، اما کاملا مستقل عمل می‌کند. محققینی که در این شرکت فعالیت می‌کنند، با شروع هر فصل، یک پالت رنگی به طرفداران خود پیشنهاد می‌کنند. با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۴ میلادی نیز در سپتامبر امسال، رنگ سال مد نظر خود را اعلام کردند. Apricot Crush رنگ رسمی است که این موسسه برای سال نو ۲۰۲۴ در نظر دارد. به طور خلاصه می‌توان گفت «صورتی هلویی» یا «زردآلویی» نام این رنگ است. موسسه WGSN معمولا برای انتخاب رنگ سال، پیرو رفتار مصرف کننده است. متخصصین حاضر در این شرکت با بررسی رفتار مشتریان و مخاطبان دنیای مد، اقدام به انتخاب رنگ سال می‌کنند.

بر اساس گفته‌های متخصصین موسسه WGSN رنگ سال ۲۰۲۴ ترکیبی از نارنجی و صورتی است. رنگ Apricot Crush یا هلویی قرار است نمادی از آرامش و خوش بینی برای مردم جهان باشد. ترکیب این دو رنگ خاص برای مصرف کنندگاه طراوت بخش خواهد بود. زیرا رنگ صورتی موجود در آن حسی دلپذیر به شما می‌دهد. رنگ نارنجی کم رنگ موجود در آن نیز می‌تواند به عنوان یک رنگ انرژی بخش عمل کند. به این ترتیب، اگر روزتان را با این رنگ آغاز کنید، قدرتی مضاعف برای مقابله با انرژی و رخداد‌های منفی خواهید داشت. این رنگ میوه‌ای ارتباطات اجتماعی شما را نیز تقویت خواهد کرد. از طرف دیگر قرار است به عنوان یک یادآور عمل کند که طبیعت و تغذیه سالم و طبیعی را فراموش نکنید. این رنگ را می‌توانید با کد رنگی F۸۷C۵۶ در پالت رنگ‌های پنتون پیدا کنید.

مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان

انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان

آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امورخارجه با توانمندی های صادراتی شرکت های دانش بنیان

آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امورخارجه با توانمندی های صادراتی شرکت های دانش بنیان

آینده ایران را امروز در نمایشگاه نوآوری و فناوری می توان دید

آینده ایران را امروز در نمایشگاه نوآوری و فناوری می توان دید

تولید کیت های استخراج DNA و RNA باقیمتی بسیار پایین تر از نمونه خارجی

تولید کیت های استخراج DNA و RNA باقیمتی بسیار پایین تر از نمونه خارجی

روایت پیشرفت و مشارکت های مردمی در دومین نمایشگاه ملی آبادیران

روایت پیشرفت و مشارکت های مردمی در دومین نمایشگاه ملی آبادیران

پیشنهاد روز

تسریع در صدور کارت های سوخت

مصوبه ارایه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر 7 سال ابلاغ شد

تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

بارش باران در بیشتر استان ها

تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد

اعلام ممنوعیت ترافیکی جاده ها در تعطیلات 3 روز آتی

گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد