تیرداد نیوز

کد خبر: ۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - 17:58 - 28 July 2019
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خبر داد:

داروی درمان هپاتیت C در کشور تولید می شود

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی هپاتیت با اشاره به اینکه داروی درمان هپاتیت C در کشور تولید می‌شود گفت: یکی از توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت این است که کشورها باید ویروس هپاتیت C را تا سال ۲۰۳۰ حذف کنند.

تیرداد نیوز - دکتر رضا ملک زاده در آیین راه‌اندازی همزمان دفاتر و واحدهای مالکیت فکری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و آغاز حذف هپاتیت C در کشور از شهر رفسنجان، اظهار داشت: ایران یکی از کشورهایی است که برای حذف هپاتیت C برنامه‌ریزی کرده و داروی معالجه این بیماران در کشور تولید می‌شود و تحت پوشش بیمه نیز قرار دارد.

وی افزود: در مرحله اول تولید داروی ایرانی هپاتیت C، یک هزار و ۴۰۰ نفر تحت درمان قرار گرفتند که ۹۸ درصد از آنها معالجه شدند اما در مرحله ملی، به سراغ مخزن این ویروس از گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله زندانیان و معتادان خواهیم رفت.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه تلاش ما این است که شهرهای بدون هپاتیت C در کشور داشته باشیم، افزود: در رفسنجان با همکاری وزارت بهداشت،درمان و اموزش پزشکی، خیرین سلامت، پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد و همچنین شرکت مس سرچشمه رفسنجان، به دنبال حذف ویروس این بیماری هستیم و برآورد کرده‌ایم که در این شهر، ۵ هزار نفر بیشترین احتمال ابتلا به این ویروس را داشته باشند و ۵۰۰ بیمار، شناسایی و درمان شوند.

بیست و هشتم جولای مصادف با 6 مردادماه به افتخار برنده جایزه نوبل «باروخ ساموئل بلومبرگ»، کاشف ویروس هپاتیت B، روز جهانی هپاتیت نامیده شده است.
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

برای تحویل سال بهشت زهرا باز است

نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت ها در سبد معیشت متمرکز شده اند

هشدار هواشناسی برای استان های ساحلی در شمال و جنوب کشور

قیمت برخی از شرکت های لوازم خانگی افزایش یافت

جدال بر سر دستمزد 1403 ادامه دارد

طی 3 روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست

چرا دولت رقم 19 و نیم میلیون تومان سبد معیشت را نمی پذیرد