تیرداد نیوز

کد خبر: ۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - 16:13 - 21 December 2019
عضو انجمن فیزیک پزشکی ایران:

استفاده از اشعه یکی از پر کاربردترین شیوه‌ های درمان سرطان است

عضو انجمن فیزیک پزشکی ایران گفت: اشعه، یکی از پرکاربردترین شیوه‌های درمانی برای از بین بردن تومورهای سرطانی است اما در چگونگی استفاده از آن باید دقت کرد.

تیرداد نیوز - سید ربیع مهدوی روز شنبه در کنگره سالیانه انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران در محل هتل المپیک تهران افزود: درمان سرطان نیازمند نظام‌های مختلف علمی است. از کلینیک گرفته تا رادیولوژی و فیزیک رادیوتراپی که باعث می‌شود، بتوان یک درمان کامل را انجام داد.
وی با اشاره به اهمیت فیزیک رادیوتراپی در حوزه درمان سرطان‌ها گفت: چگونگی استفاده از اشعه در زمینه درمان سرطان، یکی از نکات قابل توجه است که باید به آن دقت شود.
این متخصص فیزیک رادیوتراپی با بیان اینکه ۵۰ درصد سرطان‌ها در قسمتی یا تماماً از اشعه برای درمان استفاده می‌شود، اظهار داشت: اشعه، یکی از پر کاربردترین شیوه‌های درمانی برای از بین بردن تومورهای سرطانی است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: هدف ما این است که به دنبال کاهش عوارض استفاده از اشعه باشیم. زیرا، اشعه یک تیغ دو دم بوده و اگر درست استفاده نشود، می‌تواند عوارض و صدمه به بیمار وارد کند و اگر درست استفاده شود، باعث خواهد شد علاوه بر روند درمان مطلوب بیماران مبتلا به سرطان، هزینه‌های نظام سلامت را کاهش ‌دهد.
وی افزود: کار اشعه از بین بردن تومورهای سرطانی است و اگر به درستی استفاده نشود، می‌تواند سلول‌های سالم را تخریب کند و در نتیجه آن، بیمار دچار عوارض گوناگونی می‌شود.
عضو انجمن فیزیک پزشکی ایران گفت: در ایران هم مثل سایر کشورهای دنیا، کاربرد اشعه برای درمان سرطان‌ها زیاد است، اما با توجه به ترافیک بالای بیماران و کمبودهای تجهیزاتی و نیروی انسانی، با مشکلاتی مواجه هستیم.
‌مهدوی با اشاره به اهمیت رادیوتراپی در حوزه درمان سرطان‌ها افزود: تعداد دستگاه‌های رادیوتراپی در کشور بسیار اندک و انگشت شمار است در حالیکه حداقل بیش از ۳۰۰ دستگاه رادیوتراپی نیاز داریم.
وی ادامه داد: برای ارائه یک درمان استاندارد نیاز است که به ازای هر یک میلیون جمعیت، حدود سه تا چهار دستگاه رادیوتراپی داشته باشیم.
بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میزان استاندارد شده بروز سرطان ۱۵۰ در هر ۱۰۰ هزار نفر است که این میزان در مردان ۱۵۷ در و در زنان ۱۳۵ در هر ۱۰۰ هزار نفر است.
 سرطان پستان با ۳۲ درصد، سرطان پروستات با ۱۷ درصد، سرطان پوست با ۱۴ درصد، سرطان معده با ۱۳ درصد و سرطان روده بزرگ با ۱۳ درصد شایع‌ترین سرطان‌ها هستند.
در مردان نیز سرطان‌های شایع به ترتیب سرطان معده با ۱۷.۷۴ درصد، سرطان پوست با ۱۷.۴۹ درصد، سرطان پروستات با ۱۶.۹۳ درصد، سرطان روده بزرگ با ۱۴.۱۳ درصد و سرطان مثانه ۱۲.۶۱ درصد است و در زنان نیز سرطان پستان با ۲۳.۹ درصد، سرطان روده بزرگ با ۱۱.۷۰ درصد، سرطان پوست با ۱۰.۸۵ درصد، سرطان معده با ۸.۶۷ درصد و سرطان تیروئید با ۷.۳۱ درصد به ترتیب از سرطان‌های شایع هستند.
چهارمین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی و چهاردهمین کنگره سالیانه کلینیکال آنکولوژی ۲۷ در هتل المپیک تهران با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار و جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه درمان سرطان‌های مختلف و شایع در آن ارائه شد.
 
 
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور