تیرداد نیوز

کد خبر: ۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - 17:30 - 17 November 2019

همه جاماندگان تیم ملی فوتبال

بعد از باخت مقابل عراق، انتقادات زیادی به کادر فنی تیم ملی بابت دعوت نشدن از چند بازیکن صورت گرفت. نفراتی که برخی از آنها می‌توانند کمک حال تیم باشند.

تیردادنیوز - تیم ملی فوتبال ایران پنجشنبه هفته گذشته با نتیجه ۲ بر یک مغلوب عراق شد تا کارش برای صعود به دور سوم و نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین به اما و اگر کشیده شود. بعد از این شکست تلخ، انتقادات به کادر فنی و همچنین برخی از بازیکنان قوت گرفت.
 
در ادامه به بازیکنانی اشاره خواهیم داشت که جایشان در تیم ملی ممکن است خالی باشد و با حضورشان می‌توانند به ویلموتس کمک کنند. بازیکنانی به دلایل مختلف تا به اینجا دیده نشده‌اند یا کمتر به کار گرفته شده‌اند.
 
امیر عابدزاده: علیرضا بیرانوند در دیدار برابر عراق نتوانست عملکرد قابل توجهی داشته باشد. او مدتی است که از دوران اوج خود فاصله گرفته و حالا ‌می‌توان به گزینه‌های دیگر برای به وجود آوردن فضای رقابتی با بیرانوند فکر کرد. پیام نیازمند بسیار آماده و قبراق است اما می‌توان روی امیر عابدزاده هم حساب کرد. امیر جایگاه خود در ماریتیمو را پس گرفته و نمایش خوبی در چند هفته اخیر داشته است. با حضور او در جمع بازیکنان دعوت شده رقابت جذابی به وجود خواهد آمد.
 
شجاع خلیل زاده: یکی از بازیکنانی که نبودنش در تیم ملی چه در زمان کی‌روش و چه در زمان ویلموتس، باعث تعجب شده، شجاع خلیل زاده است. مدافعی که به نظر می‌رسد با توجه به آمادگی و پختگی که دارد می‌تواند حداقل در لیست تیم ملی حضور داشته باشد تا شانس خود را برای جای گرفتن در ترکیب اصلی امتحان کند.
 
رایان تفضلی: مدافع ۲۷ ساله و بلند بالای ۲رگه ایرانی-انگلیسی هم اکنون در تیم هال سیتی و در سطح دوم فوتبال انگلستان عضویت دارد. تفضلی پیش از این برای حضور در تیم ملی ایران ابراز علاقه کرده بود. او هیچ شانسی برای دعوت شدن به تیم ملی انگلیس ندارد و می‌تواند یکی از نفرات خط دفاعی تیم ملی در روزهایی که مدافعانش چندان روی فرم نیستند، باشد.
 
امید نورافکن: با اینکه تیم فوتبال امید روزهای حساسی را در پیش دارد اما بعد از پایان آن مسابقات، نورافکن یکی از کسانی است که یارای کمک‌رسانی به تیم ملی بزرگسالان را دارد. نورافکن فصل فوق‌العاده‌ای را در سپاهان داشته و می‌تواند در چند پست ایفای نقش کند. او با سن و سال مناسبی که دارد شایستگی حضور جدی در تیم ملی بزرگسالان را خواهد داشت.
 
سعید آقایی: دوباره به روزهای خوب خود برگشته و در لباس سپاهان خوش می‌درخشد. سعید آقایی می‌تواند رقیبی جدی برای میلاد محمدی در سمت چپ خط دفاعی باشد. در نبود میلاد، محمد نادری به میدان آمد اما روی گل مقصر بود و یکی ۲ بار هم جا ماند. او علی‌رغم پتانسیل بالا از تجربه پایین رنج می‌برد و کادر فنی تیم ملی ‌می‌تواند روی مدافع چپ سپاهان نیز حساب باز کند.
 
علیرضا جهانبخش: بدون تردید شاهد بدترین روزهای فوتبالی علیرضا جهانبخش هستیم. وینگر خوش اخلاق و توانای تیم برایتون انگلیس که در این فصل امکان حضور در میدان را پیدا نکرده است. همین غیبت علیرضا باعث شده تا او در ۲ اردوی اخیر به تیم ملی هم دعوت نشود. با این حال جای خالی جهانبخش در تیم به شدت حس می‌شود. او با استفاده از تجربه بالا و اعتماد به نفس بالایش می‌تواند گره گشای لحظات سخت باشد.
 
سعید عزت اللهی: عزت اللهی نیز شرایطی مشابه با علیرضا جهانبخش را دارد. او نیز در این روزها اصلا به میدان نمی‌رود اما تجربه بالایش در عین جوانی و فوتبال مدرنی که به نمایش می‌گذارد باعث شده تا بتواند گزینه مناسبی برای وسط زمین تیم ملی باشد. در جدال برابر عراق نیز تیم ملی در نیمه دوم قافیه میانه میدان را به حریف باخته بود.
 
فرشید اسماعیلی: هرکاری که برای دعوت شدن لازم باشد را اسماعیلی در یکی ۲ فصل اخیر انجام داده است. هافبک هجومی آبی‌پوشان تهرانی با جنگندگی، تکنیک و تاثیرگذاری بالایش یکی از بهترین نفرات استراماچونی در لیگ نوزدهم بوده اما بازهم دربهای تیم ملی به رویش بسته است. اسماعیلی از سن و سال خوبی هم برخوردار است ولی مورد عنایت کادر فنی قرار نگرفته است. حضور بازیکنی چون او می‌تواند به خلاقیت خط حمله تیم ملی کمک کند.
 
به جز این نفرات هستند بازیکنان دیگری چون محمد دانشگر، ایمان سلیمی، ارسلان مطهری، شهریار مغانلو، مرتضی منصوری و ... که شایستگی دیده شدن توسط کادر فنی تیم ملی را دارند. حال باید دید در اردوی بعدی که در سال ۱۳۹۹ تشکیل می شود چه تغییراتی در لیست تیم ایجاد خواهد شد.
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان
افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

افزایش صادرات شرکت های دانش بنیان به یک و نیم میلیارد دلار

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

زمینه های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

تولید قطعات پیچیره صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی ایران ساخت

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

مسئول گروه جهادی به سوی ظهور و رتبه چهارم جایزه برنامه ملی آبادیران

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

تقویت زیرساخت های مالی صنایع خلاق با مشارکت مردمی

پیشنهاد روز

هشدار هواشناسی برای 10 استان

حقوق کارگران 15 درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت

سامانه بارشی از امشب در این استان ها فعال می شود

افزایش تعطیلات آخر هفته منتظر تصمیم مجلس است

ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس الزامی شد

استعلام تخلفات حجاب تاریخچه پلاک و دریافت کروکی الکترونیک

هفته ای بارانی در پیش روی استان های کشور