تیرداد نیوز

کد خبر: ۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - 16:08 - 17 November 2019

مرکز نوآوری کسب و کار راه اندازی شد

مرکز نوآوری کسب و کار امروز یکشنبه با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در هفت حوزه تخصصی راه‌ اندازی شد.
تیرداد نیوز - دکتر سعید روحانی معاون پژوهشی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران روز یکشنبه در آیین راه‌اندازی این مرکز در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران افزود: دانشکده مدیریت دانشگاه تهران حدود ۷۰ سال قدمت دارد، ساختمان مرکز نوآوری کسب وکار درگذشته بیشتر با کاربری آموزشی و تالارهای اجتماع ساخته شده بود اما ما از این فضا استفاده کردیم برای اینکه رویکرد نوآوری در خدمت( innovation at service ) را در قالب توانمندی‌های دانشجویان و اعضای هیات علمی و حتی تیم‌های بیرونی بتوانیم ارایه دهیم.
وی ادامه داد: تفاوتی که مرکز نوآوری کسب و کار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با دیگر شتابدهنده‌ها و مراکز نوآوری دارد، این است که مشتری ما مردم عادی نیستند، ما به دولت و کسب و کار سرویس می‌دهیم. در گذشته این طرح به عنوان مشاوره اعضای هیات علمی و پروژه‌های کاربردی ما بود اما این کار را الان در قالب تیم‌های نوآوری انجام می‌دهیم که پایدار باشد. در بحث پژوهش‌های کاربردی، این پایداری از بین رفته بود.
روحانی ادامه داد: نوآوری در خدمت ( innovation at service ) عملا در دانشگاه‌ها و مدرسه‌های کسب و کار دنیا راه افتاده است.
وی افزود: ما به صورت تخصصی در ۷ حوزه‌ای که در دانشکده وجود دارد از جمله منابع انسانی، بیمه و بانک، حوزه طراحی محصول، فناوری‌های حوزه تکنولوژی و حسابداری کار می‌کنیم، به خاطر همین مشتریانمان محدود به سازمان‌های دولتی، کسب و کارها و خود استارتاپ‌ها است. یعنی ما عملا چرخه‌ای را کامل می‌کنیم که استارتاپ‌ها در حوزه منابع انسانی، ستادی، حوزه بیمه و بانک مشکل داشتند و عملا از اساتید حوزه نوآوری و کارآفرینی این دانشگاه مشاوره می‌گرفتند.
روحانی گفت: به این فکر کردیم که خود این خدمات می‌تواند یک نوع نوآوری در خدمت باشد که در این مرکز نوآوری دانشگاه تهران می‌خواهیم اجرا کنیم.
وی ادامه داد: این مرکز در سه طبقه راه‌اندازی شده است که در آن اولین آزمایشگاه کسب و کار دایر شده، سکوهای نوآوری دیجیتال، کارگاه‌های نوآوری دیجیتال، فضای کار اشتراکی، شتابدهنده، اتاق بازی سازی دیجیتال و اتاق گروه کانونی آزمایشگاه علوم رفتاری وجود دارد.
 
 
مطالب پیشنهادی
ارسال نظر
پیشنهاد روز

افزایش 20 درصدی در حقوق فرودین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد

ریزش قیمت سنگین خودرو در بازار

افزایش 16 تا 45 درصدی کرایه های مترو اتوبوس و تاکسی از شنبه

زمان شارژ کارت سوخت اعلام شد

نام مادران در کارت ملی ثبت می شود

زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط 7مترو اعلام شد

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد